Pagina 3 van 8

Geplaatst: 17.10.2012 - 08:11
door maxjager
Ik laat elke 20.000km een Volvo Jaarbeurt uitvoeren. Dit kost 239 euro en daarvoor krijg je : http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... beurt.aspx

Daarnaast vraag ik wat het verschil is tussen de "normale" geplande beurt. Soms is dat een motor of interieurfilter of een brandstoffilter. Deze laat ik dan ook erbij vervangen en betaal je iets bij. De duurste beurt was ooit inclusief brandstoffilter €430,- ipv €620 +/- die voor die kilometerstand er voor stond.

Nu kom ik een paar keer per jaar voor een Jaarbeurt maar er wordt nooit moeilijk over gedaan. Misschien een oplossing voor velen om toch hun wagen bij de dealer te laten onderhouden zonder hoge prijzen?

Geplaatst: 17.10.2012 - 11:49
door FrankS60
400 voor uitlijnen en blokken slaat inderdaad nergens op.

Setje blokken zou zeker niet meer moeten zijn dan 100 euro (ATE kost online 67 euro, de rest is goedkoper), montage is een uur (100 euro/uur tegenwoordig?) en dat uitlijnen doet de uitlijnspecialist voor 75 euro incl verstand van zaken over bijvoorbeeld het uitlijnen van de achterwielen (dat schijnen ze niet allemaal te weten dat dat kan).

Kom ik uit op 275 euro in het slechtste geval... Mogen ze we heel veel doosjes peperpunt en service 9.0 voor leveren om dat soort verschillen te kunnen verklaren.

Geplaatst: 17.10.2012 - 12:22
door diesel01
Ach niemand is verplicht om naar een dealer te gaan.
Ik was maandag even bij mijn dealer voor het maken van een afspraak en daar liep een man naar binnen met een stofjas van ....autoservice.
Hij had een probleem met de auto van een klant en of ze de auto even wilde uitlezen want hij had dat zelf ook al gedaan maar kwam er niet uit.
Ik heb met mijn huidige dealer louter goede ervaringen, ook prijsstelling is niet overdreven.

Geplaatst: 17.10.2012 - 15:22
door John Vermeulen
Als ik de hierboven genoemde bedragen zie, dan heb ik zelf niet te klagen over de kosten van de jaarlijkse servicebeurten bij mijn (officiele) Volvodealer. De servicebeurt van augustus van dit jaar heeft € 188,- gekost en van het jaar ervoor € 320,-. Goedkoop is het inderdaad ook dan nog steeds niet, want zoveel hoeft er aan een twee jaar oude auto niet te gebeuren: olie verversen, nieuwe filter (-s), remvloeistof nakijken en dergelijke.
Updates van Sensus worden er tussentijds gratis in de werkplaats opgezet. Omdat ik vaak de eerste klant bij de dealer ben die hier omvraagt (het Volvoforum is ergens goed voor !), fungeert mijn S60 vaak als testcase, waarbij autotechnicus en verkoopadviseur vaak net zo geinteresseerd zijn in het resultaat als ikzelf. Ik vind het prima zo.

Ik zou mijn S60 niet zo snel in onderhoud doen bij een merkonafhankelijke garage (universeel). Naast de mechanica zit er zoveel complexe electronica op de S60, dat ik mij niet kan voorstellen dat kennis en kunde op het peil van de Volvo werkplaats ligt. BOVAG zal ongetwijfeld stellen dat dit wel zo is.

Ik heb het idee dat de prijzen van servicebeurten bij bijvoorbeeld VW (landelijk) eenduidiger en transparanter zijn. Er is (op de discussiefora) altijd bakken met kritiek op VW-dealers en importeur PON, maar ik weet uit (eerdere) ervaring dat de service bij de plaatselijke VW-dealer gewoon ontzettend goed is, met een zonder te vragen aangeboden ophaal- en brengservice. Volvo is daar volgens mij niet zo scheutig mee.

Geplaatst: 17.10.2012 - 16:52
door MartinG
Ik lees de verhalen over dealer vs algemene garages en nav het linkje van maxjager naar de volvo jaarbeurt kosten kwam ik het volgende tegen:

http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... rhoud.aspx

Eerlijk gezegd is mijn auto in onderhoud bij een algemene garage, het is van een familielid. Ik heb positieve en negatieve ervaringen van beide kanten.

Volvo garage

Positief
kon in eerste instantie niet het probleem oplossen van de geartronic die bij koud weer niet uit de P kon komen. Hebben mij een truukje geleerd zodat het wel kon. Een winter later hebben ze het wel kunnen oplossen door een strukturele truuk toe te passen (kostenloos).

Negatief
Een melding van probleem met rembekrachting kon niet worden gevonden. Zou zichzelf wel oplossen.

Algemeen
Positief
Kon simpel het rembekrachtiging probleem oplossen, oorzaak was een defecte ABS sensor rechtsvoor. TIjdens het uitlezen werd dat letterlijk aangegeven.

Negatief
Turboslang was kapot, vervangen door een algemene turboslang. TIjdens een rit naar het zuiden met het hele gezin + schoonouders was de slang eraf gegaan en konden we alleen maar met 80km doorrijden. Bij thuiskomst direct (door algemene garage tegen productkostprijs) een originele turboslang geplaatst.

Ben benieuwd wat en hoe belangrijk software updates zijn, die 'krijg' ik niet bij de algemene garage. Iemand iets over te zeggen?

Geplaatst: 17.10.2012 - 17:57
door ovlov058
MartinG, Die negatieve ervaring had je niet mogen hebben, normaal plaatst een algemene garage een originele turboslang.

Geplaatst: 17.10.2012 - 19:48
door BlackcurrantV70
Belgische onderhoudsprijzen vind je hier

http://www.volvocars.com/nl-be/sales-se ... ijzen.aspx

Geplaatst: 17.10.2012 - 20:55
door MartinG
@ovlov058
Daar heb ik ook vertrouwen in, volgens mij had het maken met het feit dat op het moment dat ik kwam (eerste keer) met een gaatje in de slang dat een originele slang niet voorradig was. Volgens mij was dat toen de reden om een niet originele te plaatsen.
Feit blijft dat het wel gebeurt is....

Geplaatst: 17.10.2012 - 21:38
door Janhertogh
@john V dat idee heb ik ook. Mijn ervaringen met VAG waren beter, voordeliger en bovendien heb ik daar nooit voor ongewenste verrassingen gestaan. Nu toevallig wel en dat komt niet ten goede aan het vertrouwen. (stel dat er echt een grote reparatie aankomt) In het vervolg ga ik naar een kleinere Volvo dealer waar de communicatie ook beter is. De 8 tientjes verschil in vergelijking met de VAG basisprijs zie ik helaas nog niet terug in een meerwaarde, ook niet in s2.0. Wellicht komt het nog...

Geplaatst: 17.10.2012 - 21:48
door Exeres
BlackcurrantV70 schreef:Belgische onderhoudsprijzen vind je hier

http://www.volvocars.com/nl-be/sales-se ... ijzen.aspx
En vanaf 100 000 km is het gratis? :D

Geplaatst: 17.10.2012 - 22:39
door VolvoXC70
:-#

Geplaatst: 31.10.2012 - 11:18
door bartv70
BlackcurrantV70 schreef:Belgische onderhoudsprijzen vind je hier

http://www.volvocars.com/nl-be/sales-se ... ijzen.aspx

Belgie is dus goedkoper (aanzienlijk)

In het voorbeeld kost een 60.000km beurt voor een XC90 D5 in Belgie
€ 413,- en in Nederland €572, scheelt 40%!! tov zuiderburen.
Bij de 90.000km scheelt het dik 30%.
Ik vind dit vrij forse verschillen, maar misschien kan een Nederlandse dealer hier verklaren waar dat verschil in zit.

Geplaatst: 31.10.2012 - 14:33
door jan weemering
Werkplaats tarief bij mijn dealer (NL) is in ieder geval € 90,-- ex btw per uur en dat vind ik niet mis!

Geplaatst: 31.10.2012 - 14:45
door diesel01
Gisteren net een kleine beurt laten uitvoeren die €391 heeft gekost, gewoon netjes incl service 2.0.

Geplaatst: 31.10.2012 - 15:36
door jan weemering
diesel01 schreef:Gisteren net een kleine beurt laten uitvoeren die €391 heeft gekost, gewoon netjes incl service 2.0.
is dat weinig dan bijna 800 Hollandse guldens!

Geplaatst: 31.10.2012 - 16:34
door diesel01
In Groningen zijn we in 2002 over gegaan op de euro, dat is dus 10 jaar geleden.
Brood kostte toen 0.50cent en een liter gas 0.34cent, ik zou niet meer omrekenen daar wordt je niet vrolijk van.

Geplaatst: 31.10.2012 - 17:24
door jan weemering
Dat is wel zo Diesel01, maar 90 euro ex btw om je auto op de brug te zetten, voor een uur vind ik toch over de top.

Geplaatst: 31.10.2012 - 17:31
door diesel01
Natuurlijk is dat veel geld maar laten we niet doen alsof alle apparatuur niets kost, bruggen, gereedschappen, computers, personeel.
Ik durf te zeggen dat je geen weet hebt van wat dat allemaal kost.

Geplaatst: 31.10.2012 - 17:43
door jan weemering
diesel01 schreef: Ik durf te zeggen dat je geen weet hebt van wat dat allemaal kost.
dit is bij wijze van spreken natuurlijk,

maar wat wel duur is en het allemaal duur maakt is showrooms van 12 meter hoog op een A1 locatie waar een auto in moet van 1,50 mtr hoog en dubbel glas vanaf de grond tot aan het plafond.
er zijn dealers die draaien op de omzet van de werkplaats, en dat is duidelijk verkeerd

Geplaatst: 31.10.2012 - 18:25
door diesel01
Tja ik heb een dealer die gewoon op een industrieterrein zit en scaletbouw heeft..
Je kijkt zou tegen stalen dakplaten aan maar hebben het mooi strak aangekleed in Volvostijl.
Maar als jij het idee hebbt dat je te kort wordt gedaan moet je niet naar een dealer gaan, voor mij staat het dealerbedrijf en werkplaats idd synoniem.
Mijn auto staat in de werkplaats en koffie drink ik in eerste instantie in de showroom waarna ik de werkplaats even inloop om te kijken hoe mijn auto ervoor staat.
De dealer levert een dienst, repareren van mijn auto, ik betaal daarvoor.
Ik heb steeds vaker het idee of er uberhaupt in de ogen van sommigen geen geld verdient mag worden terwijl er wel een dienst geleverd moet te worden.
Ik heb vanmiddag een bericht gepost in mmvdd dat geeft imo precies aan waar dit land zonder zou kunnen, mensen die zichzelf enorm verrijken, zonder dat de dienst die geleverd is in verhouding staat.
Met ondernemersschap is niets mis, met zelfverrijking wel.