Pagina 3 van 8
Geplaatst: 24.07.2012 - 11:36
door sju_art
EVV schreef:Waarom zou je er eigenlijk niet gewoon in door blijven rijden? Zolang het koelwater verbruik niet al te gek wordt en de auto prima loopt en betrouwbaar is zou ik er gewoon in door blijven rijden. Motorblok is toch al afgeschreven als er scheurtjes in zitten.
Inderdaad is inruilen geen optie, ik heb een jaar geleden mijn S60 proberen te verkopen met kleinere gebreken (fusee kogel, uitlaatspruitstuk pakking, airco pomp) en minder kilometers , niemand heeft er interesse in.
Jij vat hem. En door rijden doe ik zeker, maar bij Berlijn kwam ik hierdoor stil te staan, was ie wel knetter warm en heb ik een tijdje 200+ gereden, maar ik ga er niet mee naar Italie. Woon-werk verkeer moet nog een tijd mogelijk zijn.
Maar ik heb dan ook nog niet een woning en ik wil ook niet gehaast een 2e auto kopen. Dus hij moet ook nog even.
@Jeroen; deze huizen zijn dealer onderhouden of nieuwbouw inderdaad

.
Geplaatst: 24.07.2012 - 11:53
door EVV
Mooi van je dat je niet iemand anders met je probleem auto wilt opzadelen, er zijn er genoeg die daar geen enkel probleem mee zouden hebben.
Geplaatst: 24.07.2012 - 13:02
door sju_art
EVV schreef:Mooi van je dat je niet iemand anders met je probleem auto wilt opzadelen, er zijn er genoeg die daar geen enkel probleem mee zouden hebben.
Ben er zelf nog niet over uit hoe en of ik dit op de vorige eigenaar wil ventileren. Die heeft dus vermoedelijk ook al eens de kop los gehad voor dit probleem en de boel teun de beun in mekaar gezet en de auto door geschoven.
Apart is wel dat het koelvloeistof probleem even helemaal weg was na de koppakking vervanging (door garage). Maarja dat kan komen omdat er toen niet meer, niet-orginele, vloeibare pakking tussen zat.
Geplaatst: 24.07.2012 - 13:25
door MarioC70
Het probleem is toch simpel op te sporen?
Dit is allemaal gokken,scheurtjes in de cilinderwanden enz enz
Met goed gereedschap komt er precies uit wat er mis is.
Geplaatst: 24.07.2012 - 14:32
door sju_art
En wat zijn de kosten om dat uit te zoeken? De kop er weer afhalen, en weer vlakken en weer een nieuwe koppakking, lijkt me niet goed koop....
Geplaatst: 24.07.2012 - 14:37
door Frederick
Eigenlijk jammer dat Sjoerd niet enkele weken eerder met zijn probleem op de proppen kwam... Heb pas 2 Volvo's S60 (2.4D en D5) ingeruild bij de garage voor mijn V70.. Misschien staan ze er nog: informeer even bij Postiaux te Schoten, heb ze er achtergelaten voor een spotprijs...
Geplaatst: 24.07.2012 - 14:52
door sju_art
Bedankt voor het meedenken, maar het zou alsnog import worden (heb wel stiekem gekeken, maar er staat niks voor een spot prijs

)
Geplaatst: 24.07.2012 - 21:59
door MarioC70
sju_art schreef:En wat zijn de kosten om dat uit te zoeken? De kop er weer afhalen, en weer vlakken en weer een nieuwe koppakking, lijkt me niet goed koop....
Nee,zonder ook maar iets te demonteren natuurlijk,anders kun je niet goed zoeken.
Geplaatst: 27.07.2012 - 20:38
door FrankS60
Blokwisseltje geen optie? Kun je als je alles op je gemak doet in 3 a 4 dagen weer rijden... Gelijk minder km's erop. En geen gas meer, wat mij betreft het grootste voordeel

Geplaatst: 30.07.2012 - 11:35
door sju_art
Blokwisseltje lijkt ook de beste optie.
Even behoorlijk op de zaken voorruit lopend (onderzoek of het echt een schuer is moet nog komen);
Voor een blokwissel, welke blokken zijn geschikt?
(natuurlijk) 2.4T
moet ie ook automaat zijn?
Maakt een 2.4T uit een XC70 (AWD) uit?
Welke onderdelen komen erg nog bij?
Distributie is 20.000 km geleden gedaan, dus kan dat worden overgezet?
LPG G3 nog uitdagingen?
Wederom dit is al op de zaken voorruit lopen, maar wel goed om alvast te weten.
Groet,
Sjoerd
Geplaatst: 30.07.2012 - 12:16
door Fredhead
Ik zou persoonlijk de distributie weer gewoon vervangen voor nieuw spul.
Met 20.000 kilometer zal er nog niets aan de hand zijn, maar als je dan toch bezig bent.
Verder zijn de 2.4T blokken volgens mij gelijk, maar er zijn hier op het forum een aantal mensen die dat veel beter weten

Geplaatst: 30.07.2012 - 12:19
door sju_art
Dat zou mooi zijn, als ze gelijk zijn; in Engeland zijn er relatief veel 2.4T blokken te koop.
Ik moet wel de bouwjaren matchen, of maakt dat ook niks uit?
Als ik een willen keurig 2000-2003 2.4T (onder)blok kan kiezen dan is er plenty keuze

.
Geplaatst: 10.08.2012 - 17:47
door chipetto
Verhaal lijk op die van mij heb het zelfde in april gehad ook in Duitsland
allen wel veel witte rook uit uitlaat.
lang leve de ANWB vervangende auto gehad mijn S60 lpg op transport naar Nederland ik nog een week weg
Auto is naar Kascar(De Liede) afgesleept en zij hebben er een ander blok in gehangen(2010 en met een 70.000 km ) en de automaat van nieuwe olie voorzien
en hij rijd weer goed (is ook iets zuiniger)
en dat voor een 1600 euro
Geplaatst: 10.08.2012 - 17:49
door edraket
Was dat ook een 2.4t? Scherpe prijs, maar als je voor Kascar staat begrijp je wel waarom...
Geplaatst: 10.08.2012 - 17:54
door chipetto
het is een gewone 2.4 bifuel met een 320.000 km op de teller
Geplaatst: 10.08.2012 - 17:57
door edraket
Denk dat een 2.4t blokje wel iets duurder uitkomt. Zijn een stuk zeldzamer namelijk, en gaan ook vaker stuk. Dat drijft de prijs behoorlijk op.
Geplaatst: 11.08.2012 - 21:38
door sju_art
Mja de 2.4t met mijn rijstijl was volgens de volvo garage niet zo'n goede combo; kon ik beter een 2.4 na/T5/D5 kopen. Begin wel te twijfelen of de auto in de basis wel juist is...
Geplaatst: 11.08.2012 - 22:49
door M@rcel
Wat was hun motivatie hiervoor?
Geplaatst: 12.08.2012 - 14:41
door edraket
Wat is dan jouw rijstijl? Als die namelijk fors is lijkt me lpg met een turbo zowiezo een goede combinatie, lpg in het algemeen niet als je het hebt over een 2.3 of 2.4 blok.
Geplaatst: 12.08.2012 - 20:16
door sju_art
Ed werkt indezelfde garage

.
Nee ze zijn wel voor LPG maar niet echt voor de snelle versies. Het 2.4 na blok leek hen een betere keuze en het T5 blok was volgens hen ook sterker.