Ramon&Ramon schreef:Het geluid komt uit de bak,als alle forumleden met een handgeschakelde bak de motor uit zetten met ingetrapte koppeling en het verschil luisteren met niet ingetrapte koppeling,dan ben ik benieuwd naar de uitkomst hiervan.
Bij 90% van alle auto,s hoor je verschil,de bak staat immers stil bij ingetrapte koppeling en dat maakt het verschil.
Het is de speling in de tandwielen en assen die je hoort als je de motor uitzet zonder ingetrapte koppeling.
Conclusie,niets aan de hand!
Is het verstandig om de auto uit te zetten met ingetrapte koppeling?
Waarom niet??????
Ik heb er vandaag twee gestart,bij afzetten hoor je een lichte rammel.eentje met 4000km en een nieuwe!
Geplaatst: 08.01.2013 - 18:13
door rsnhakan
Al 140.000 km en 1.5 jaar lang wordt de motor bij ons uit gezet zonder de koppeling in te drukken. Ik gok dat 90% van de bestuurders dit doet. De motor laten we wel altijd even "afkoelen". Ik hoor geen rare geluiden?
Geplaatst: 08.01.2013 - 22:53
door remmm
fredhead schreef:
remmm schreef:
Ik heb nog wel steeds last van het feit dat de motor bij koude start wel goed loopt maar beroerd rijdt... Dus de 1e zoveel km een beetje hakkelend... Dat vind ik wel storend... Als iemand daar nog iets op weet?
Temperatuursensor die niet helemaal lekker meer is en voor een verkeerd mengsel zorgt?
Is dat uit te lezen? Hij heeft pas een beurt gehad. Ik heb er eerder last van gehad. Ik had bij 7500km een storing aan de nokkenas-sensor. Die is toen gerest maar niet vervangen. Ik heb niet gehoord dat ze hem nu weer hebben moeten resetten. Ik erger mij er mateloos aan.
R&R een idee? Als ik mijn Mini uitzet zonder de koppeling in te trappen dan rammelt die koppeling echt niet zoals bij de Volvo...
Geplaatst: 08.01.2013 - 22:59
door The Volvoboy
Is het niet gewoon het geluid van de directe inspuiting? Maakt sowieso altijd een tikkend/rammelend geluid. Weet nog goed, op de S60 Test Laps werden we met een S80 2.0T taxi naar het gebouw gereden. Stond naast dat ding, en vroeg de chauffeur of het een DRIVe was.... Stond ook zo'n geluid te maken als op het filmpje. Zegt die man: nee dat is de directe inspuiting. Hoor genoeg T3/T4's en maken allemaal zo'n tikkend/ratelend geluid.
Geplaatst: 08.01.2013 - 23:32
door Ramon&Ramon
rsnhakan schreef:Al 140.000 km en 1.5 jaar lang wordt de motor bij ons uit gezet zonder de koppeling in te drukken. Ik gok dat 90% van de bestuurders dit doet. De motor laten we wel altijd even "afkoelen". Ik hoor geen rare geluiden?
Of je hem start met ingetrapte koppeling of uitzet,dat maakt dus niets uit voor de techniek zelf!
Veel merken kun je alleen maar starten met ingetrapte koppeling.
Geplaatst: 08.01.2013 - 23:43
door Fredhead
remmm schreef:
fredhead schreef:
remmm schreef:
Ik heb nog wel steeds last van het feit dat de motor bij koude start wel goed loopt maar beroerd rijdt... Dus de 1e zoveel km een beetje hakkelend... Dat vind ik wel storend... Als iemand daar nog iets op weet?
Temperatuursensor die niet helemaal lekker meer is en voor een verkeerd mengsel zorgt?
Is dat uit te lezen? Hij heeft pas een beurt gehad. Ik heb er eerder last van gehad. Ik had bij 7500km een storing aan de nokkenas-sensor. Die is toen gerest maar niet vervangen. Ik heb niet gehoord dat ze hem nu weer hebben moeten resetten. Ik erger mij er mateloos aan.
R&R een idee? Als ik mijn Mini uitzet zonder de koppeling in te trappen dan rammelt die koppeling echt niet zoals bij de Volvo...
Dit is uit te lezen, maar je zal er denk ik wel apart om moeten vragen.
Bij mijn Ibiza kan ik tijdens het uitlezen de waardes van de sensor zien en of deze eventueel afwijkt van de meter op het dashboard. Verwacht dat je dit in grote lijnen hetzelfde bij een V60 kan doen. Alleen wordt het vergelijken met de meter op het dashboard wat lastig
Geplaatst: 08.01.2013 - 23:49
door Ramon&Ramon
Temp zender kun je uitlezen op de juiste waarde,alles is uit te lezen.
Belangrijk is dat aangetoonde storingen ook daadwerkelijk gewist worden.
En dat gaat helaas wel is mis.
Geplaatst: 09.01.2013 - 20:50
door remmm
V60 heeft geen enkele meter meer ;( maar ik ga het laten checken bij de dealer....
Geplaatst: 13.01.2013 - 12:19
door The Volvoboy
Zo klinkt een nieuwe V40 T3 (200km op de teller ofzo)
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:29
door lint
Dat is met een koude motor neem ik aan?
Het klinkt niet echt fraai, een beetje dieselgeluidje. Als de motor warm is zal het geluid wel anders worden, daarnaast is de motor nog erg vers.
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:38
door The Volvoboy
lint schreef:Dat is met een koude motor neem ik aan?
Het klinkt niet echt fraai, een beetje dieselgeluidje. Als de motor warm is zal het geluid wel anders worden, daarnaast is de motor nog erg vers.
Nee, warme motor.
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:40
door lint
Dan wordt het hopelijk minder als de motor wat meer kilometers heeft gemaakt.
Hoor je dat geluid ook binnen in de auto met de ramen dicht?
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:41
door The Volvoboy
lint schreef:Dan wordt het hopelijk minder als de motor wat meer kilometers heeft gemaakt.
Hoor je dat geluid ook binnen in de auto met de ramen dicht?
Nee, dan hoor je het niet. Ik denk nog steeds dat het geluid veroorzaakt wordt door de directe benzine injectie.
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:45
door lint
Dan is het minder erg als je binnen in de auto het niet hoort. Je opname was ook gemaakt met de motorkap open dat scheelt ook weer natuurlijk.
Of het geluid veroorzaakt wordt door de directe benzine inspuiting weet ik niet, misschien een vraag voor de techneuten onder ons.
Geplaatst: 13.01.2013 - 13:45
door Mart van der Steeg
De oorzaak van het geluid zou bij Volvo toch bekend moeten zijn? Waarbij de injectie voor de hand ligt, Svala weet het ook niet?
Geplaatst: 13.01.2013 - 22:59
door Soepkop
Volgens mij is dit geluid kenmerkend voor alle direct ingespoten benzinemotoren, ongeacht van welk merk. De mate waarin van dit geluid sprake is, kan wellicht wel per merk verschillen. Ik moet zeggen dat het mij in het geheel niet stoort.
Geplaatst: 15.01.2013 - 15:45
door ovwest
Mijn V70 tokkeld er ook lekker op los maar het klinkt meer als een spinnende kat. Sneller en zachter. Alsof de motor ook echt geniet. Niet lullig bedoeld maar de T3 klinkt echt anders. Ik denk (weet bijna zeker) dat het de directe inspuiting is maar dan nog vind ik het veel herrie.
Geplaatst: 15.01.2013 - 16:30
door matjew
Heeft iemand nog verschil kunnen ontdekken in de standaard T3 en een Polestar getunede versie?