Pagina 3 van 4

Geplaatst: 27.07.2012 - 20:00
door santu001
En met behoudt van de garantie. En geen issues met toekomstige Volvo motor management software updates.

Geplaatst: 27.07.2012 - 23:16
door FastForward
santu001 schreef:En met behoudt van de garantie. En geen issues met toekomstige Volvo motor management software updates.
Da's inderdaad een plus, zowieso zijn er legio tuning bedrijfjes met een in mijn optiek nogal twijfelachtige werkwijze/reputatie, die gok neem ik dus zeker niet.

Geplaatst: 28.07.2012 - 18:48
door FastForward
Ik heb vanmiddag m'n handtekening gezet onder de koopovereenkomst voor de Volvo V60 T6 AWD! Nu nog anderhalve week wachten op de aflevering en dan door naar een officiële Volvo dealer onder andere voor een Polestar upgrade naar 330pk/500Nm :D

Geplaatst: 28.07.2012 - 19:00
door denjos
T'zal wel zijn, zo moet dat.
Veeeeeel plezier met uw aankoop.

Geplaatst: 28.07.2012 - 19:07
door Laguna-S60
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!!!!!

Geplaatst: 28.07.2012 - 19:27
door Jeroen
Super gaaf, dikke V60.

Geplaatst: 28.07.2012 - 19:50
door tip
Mooie Volvo! Uitvoering is compleet en een chique kleur. Ga je veel plezier van hebben.. :P

Geplaatst: 28.07.2012 - 19:51
door ZX10r
Zo ben ik tenminste niet meer alleen met een T6

Ben nog wel bezig met een trio in rebel

Geplaatst: 29.07.2012 - 09:06
door Bart
Hatsee, wat een V60! Gefeliciteerd!

Geplaatst: 29.07.2012 - 10:16
door Huskvarna
Gefeliciteerd met deze gave volvo. :bday: :bday:

Geplaatst: 29.07.2012 - 10:16
door FastForward
Bedankt allemaal, nu nog anderhalve week wachten op de aflevering.

Geplaatst: 29.07.2012 - 12:12
door MS60R
Huskvarna schreef:Gefeliciteerd met deze gave volvo. :bday: :bday:
+1 !! Wat een kanon is dit zeg!! Prachtig!! 8)

Geplaatst: 29.07.2012 - 14:37
door BlackcurrantV70
Die gaan we niet kunne bijhouden,.....

Geplaatst: 24.08.2012 - 12:03
door herbie65
Ik heb ook een uit Belgie geïmporteerde V60.
Ik heb ook een aankoopkeuring laten doen, Daar hebben ze ook een KM check gedaan. (Carpass)
Ik heb op de factuur uitdrukkelijk laten zetten dat er geen BPM schuld meer op de auto rust.
Nadat ik de auto op mijn naam had staan ben ik naar de lokale Volvo dealer gegaan en heb hem bij deze dealer laten registreren (mijn auto was slechts 1,5 jaar oud) De reden is dat ik wil dat de auto bekend is bij Volvo NL. Dit is belangrijk voor de Volvo card en ook als er bijvoorbeeld terugroepacties zijn. Ook heb ik nog recht op een software update voor het navigatiesysteem.
Met andere woorden de auto is nu compleet Nederlands.
Ik denk ook niet dat hij daardoor een lagere waarde heeft dan een auto die altijd in NL geweest is.

Geplaatst: 24.08.2012 - 12:26
door bart simpson
Dat is verkeerd gedacht, een ding uit het buitenland is altijd minder waard, je hebt hem immers ook voor minder gekocht.
Een potentiële koper is met die wetenschap doorgaans ook absoluut niet bereid om de hoofdprijs voor een importauto te willen gaan betalen.

Geplaatst: 24.08.2012 - 12:44
door NielsPHEV
bart simpson schreef:Dat is verkeerd gedacht, een ding uit het buitenland is altijd minder waard, je hebt hem immers ook voor minder gekocht.
Een potentiële koper is met die wetenschap doorgaans ook absoluut niet bereid om de hoofdprijs voor een importauto te willen gaan betalen.
Alle Volvo's die de laatste pakweg 10 jaar in NL geleverd worden komen uit het buitenland en zijn dus geimporteerd !

Daarnaast hoeft een eerder in een ander EU land ingevoerde auto en vervolgens in NL ingevoerde auto helamaal niet goedkoper te zijn en weet de potentiele koper dat ook vaak niet.

Geplaatst: 24.08.2012 - 13:19
door hotpants
NielsV70 schreef:
bart simpson schreef:Dat is verkeerd gedacht, een ding uit het buitenland is altijd minder waard, je hebt hem immers ook voor minder gekocht.
Een potentiële koper is met die wetenschap doorgaans ook absoluut niet bereid om de hoofdprijs voor een importauto te willen gaan betalen.
Alle Volvo's die de laatste pakweg 10 jaar in NL geleverd worden komen uit het buitenland en zijn dus geimporteerd !

Daarnaast hoeft een eerder in een ander EU land ingevoerde auto en vervolgens in NL ingevoerde auto helamaal niet goedkoper te zijn en weet de potentiele koper dat ook vaak niet.
Als je het op die manier bekijkt is inderdaad elke auto geimporteerd. Het gaat er echter om hoe de markt reageert op een auto die niet origineel in Nederland geleverd is. Hoe je het ook wendt of keert, een geimporteerde auto is altijd minder waard bij inruil als een origineel nederlandse auto. Uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd, maar dan moet je denken aan oldtimers of andere exclusieve auto's.
Als je dus een V60 in dit geval importeert moet er ook daadwerkelijk prijsvoordeel te behalen zijn

Geplaatst: 24.08.2012 - 13:21
door Walter
NielsV70 schreef:
bart simpson schreef:Dat is verkeerd gedacht, een ding uit het buitenland is altijd minder waard, je hebt hem immers ook voor minder gekocht.
Een potentiële koper is met die wetenschap doorgaans ook absoluut niet bereid om de hoofdprijs voor een importauto te willen gaan betalen.
Alle Volvo's die de laatste pakweg 10 jaar in NL geleverd worden komen uit het buitenland en zijn dus geimporteerd !

Daarnaast hoeft een eerder in een ander EU land ingevoerde auto en vervolgens in NL ingevoerde auto helamaal niet goedkoper te zijn en weet de potentiele koper dat ook vaak niet.
allemaal leuk maar wat Bart Simpson zegt klopt gewoon, hoe oneerlijk het ook is. Een geïmporteerde auto heeft een lagere waarde dan een identieke origineel Nederlandse. Ik probeer het ook niet te verklaren, het is nou eenmaal zo. En met geïmporteerd bedoel ik een auto die niet nieuw direct op Nederlands kenteken heeft gestaan maar een kenteken heeft gehad, elders op deze planeet en erbuiten.

Geplaatst: 24.08.2012 - 14:14
door Frank87
Ik heb meerdere auto's geimporteerd uit Duitsland:
- Audi 100 2.8 V6 uit 1993 (Gekocht voor 2500, verkocht voor 3500)
- BMW E38 750i uit 1994 (Gekocht voor 2900, verkocht voor 4500)
- BMW E34 530i uit 1993 (Gekocht voor 1750, verkocht voor 2500)

Al deze auto's heb ik spotgoedkoop kunnen kopen in Duitsland, probleemloos geïmporteerd en voor een veel hogere prijs (gewoon de Nederlandse marktprijs!) kunnen verkopen.

Mensen die echt op zoek zijn naar een bepaald model en van een bepaald model houden willen het volgende:
- Een model in originele staat
- Zo min mogelijk beschadigingen
- Een sluitende en juiste onderhoudsgeschiedenis
- Bomvol opties.. En doordat Duitsland geen BPM kent, is dit in Duitsland geen probleem.

Als je dat weet te bieden, kan je zelfs met je importauto gewoon goede prijzen vragen.

Allerlei typisch hollands volk wat komt afdingen en lullen "Tsja het is een importbak waarschijnlijk nog een schadebak ook he! Je MOET omlaag met je prijs!" moet je gewoon negeren en lachend van je kavel aftrappen....

Is het een juiste auto, maak je er goede foto's van... komt er vanzelf iemand die de auto op waarde weet te schatten en een dealer of vakgarage weet goede auto's altijd te slijten of naar de export te sturen.

Geplaatst: 24.08.2012 - 14:19
door Walter
laat ik het dan nog wat anders formuleren; stel dat een dealer een handelaar belt voor een auto x, km stand y en staat z dan krijgt de dealer een lager bod op een geïmporteerde auto dan op een origineel Nederlandse auto.