Pagina 3 van 5

Geplaatst: 21.08.2012 - 08:35
door Ben
Mods break
Walter werkt niet bij Niham.
Hij nuanceert slechts.

Er wordt in dit topic om ervaringen en niet om 'van horen zeggen' gevraagd.

Afbranden is té makkelijk om daar dit forum voor te gebruiken

Geplaatst: 21.08.2012 - 08:45
door jan weemering
over dat van horen zeggen dat ben ik met je eens Ben!

Geplaatst: 21.08.2012 - 09:44
door Andrew82
Walter schreef:net als dat het relaas van AEO gebaseerd is op verhalen, lijkt niet uit eigen ervaring te komen.

Andrew82, ga er eens langs en proef de sfeer. Dan merk je vanzelf of dat bij je past.
Dat ga ik zeker eens doen, ik wou afgelopen zaterdag eigenlijk al langs gaan met één of andere bull-sh*t vraag om te kijken hoe men daar te werk gaat. :) Vanwege het warme weer maar even achterwege gelaten.

Ik vind het toch maar lastig om mn auto uit handen te geven ;)

Geplaatst: 21.08.2012 - 09:59
door Walter
praat daar over met de mensen aldaar, zeg wat je verwacht en vraag wat zij daarin kunnen betekenen.

Geplaatst: 21.08.2012 - 13:39
door Andrew82
Walter schreef:praat daar over met de mensen aldaar, zeg wat je verwacht en vraag wat zij daarin kunnen betekenen.
Absoluut :)

Januari moet de S60 weer (maar voor het eerst bij mij) voor APK en beurt. Voor die tijd moet ik dus een dealer vinden waar ik een goed gevoel bij krijg :)

Geplaatst: 21.08.2012 - 15:20
door Janhertogh
Nu zijn 'slechte ervaringen' voor iedereen anders te interpreteren. Er zullen bijvoorbeeld ook klanten zijn die terecht of onterecht heel tevreden zijn over Niham. Zorgwekkend zijn de bovenstaande signalen absoluut. Ik kan me voorstellen dat Volvo Nederland ook zeer nauwlettend de ervaringen van Volvo rijders en diens garages monitort. Zij zou de ambitie moeten hebben dat zelfs de minst goede Volvodealer kundig is en tevreden klanten oplevert. Daar lijkt het gezien de bovenstaande ervaringen niet op. Kortom ook voor Volvo Nederland is er werk aan de winkel...bijvoorbeeld, eerst kwaliteit op orde, daarna misschien weer groeien.

Geplaatst: 21.08.2012 - 15:44
door Walter
Geloof mij maar, Volvo NL zit bovenop de klantentevredenheid. Worden veel enquetes afgenomen nav werkplaatsbezoek of aflevering andere auto en daar worden de bedrijven echt op aangesproken.

Geplaatst: 21.08.2012 - 21:29
door Discovery
En ook in dit geval geldt, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Geplaatst: 22.08.2012 - 00:49
door Janhertogh
En dat is dan zonde want als Volvo nl daadwerkelijk proactief toezicht houdt op de geleverde kwaliteit van de dealers, zouden bovengenoemde ervaringen niet voorkomen, of netjes worden afgehandeld. Het feit dat Volvo nl adhv enquêtes weet hoe slecht de kwaliteit van de genoemde (te) grote dealers daadwerkelijk wordt ervaren is misschien nog wel het meest zorgwekkend. Het merk Volvo verliest hierdoor immers aanzien. Zonde. Beter zou zijn als deze onderzoeksresultaten zouden worden teruggekoppeld of gepubliceerd ( transparantie ten gunste van de volvorijder). Maar erger, Ik heb zo'n vragenlijst een keer (opbouwend kritisch) ingevuld en daarna nooit meer iets vernomen van Volvo. Ook op dat niveau gaat er iets niet helemaal lekker.

Geplaatst: 22.08.2012 - 07:34
door jan weemering
Beste janhertogh.

ik kom al bij de volvo dealer vanaf 1998, en heb nog nooit een formulier gezien of gehad.
Bij de Jong niet Bij van Roosmalen niet, bij NIHAM niet en bij vd Wulp ook niet

Geplaatst: 22.08.2012 - 08:08
door maxjager
Ik krijg dit formulier na elke beurt bij de Jong in Rotterdam

Geplaatst: 22.08.2012 - 08:19
door Walter
Janhertogh schreef:En dat is dan zonde want als Volvo nl daadwerkelijk proactief toezicht houdt op de geleverde kwaliteit van de dealers, zouden bovengenoemde ervaringen niet voorkomen, of netjes worden afgehandeld. Het feit dat Volvo nl adhv enquêtes weet hoe slecht de kwaliteit van de genoemde (te) grote dealers daadwerkelijk wordt ervaren is misschien nog wel het meest zorgwekkend. Het merk Volvo verliest hierdoor immers aanzien. Zonde. Beter zou zijn als deze onderzoeksresultaten zouden worden teruggekoppeld of gepubliceerd ( transparantie ten gunste van de volvorijder). Maar erger, Ik heb zo'n vragenlijst een keer (opbouwend kritisch) ingevuld en daarna nooit meer iets vernomen van Volvo. Ook op dat niveau gaat er iets niet helemaal lekker.
Dat publiceren zou kunnen maar je zit met wat privacy issues. Volgens mij is het zo dat sinds ongeveer een jaar iedere werkplaatsbezoeker of autokoper waarvan het emailadres bekend is en die ook daarop aangeschreven mag worden een emailverzoek van Maritz krijgt met daarin de enquete. Mits de klant aangeeft dat de dealer geinformeerd mag worden, krijgt de dealer hier ook inzage in. Het is aan de dealer in te haken op slechte recensies of toegereikte tips.
jan weemering schreef:Beste janhertogh.

ik kom al bij de volvo dealer vanaf 1998, en heb nog nooit een formulier gezien of gehad.
Bij de Jong niet Bij van Roosmalen niet, bij NIHAM niet en bij vd Wulp ook niet
Voorheen ging het onderzoek steekproefsgewijs, per post. Kan dus best zijn dat je in die tijd er precies tussendoor gewandeld bent. Is jouw emailadres bekend bij de dealer? Dan zou je 'm nu wel moeten ontvangen.

Geplaatst: 22.08.2012 - 08:22
door jan weemering
Geen idee omtrent mijn bekendheid van mijn email adres bij de dealer.
jammer genoeg wel mijn post adres want de facturen komen gewoon met de regelmaat van de klok door de gleuf

Geplaatst: 22.08.2012 - 08:24
door Walter
daar kan ik helaas ook niets aan veranderen hahaha

Geplaatst: 22.08.2012 - 08:26
door jan weemering
ik zal het email adres eens opgeven bij hun, en dan maar kijken.maar na de laatste beurt van 1000 euro wilde ik maar even wegblijven een poosje .

Geplaatst: 22.08.2012 - 08:41
door V70/2.4D/2003
@ Jan weemering: Broekhuis stuurde in het verleden wel een vragenlijstje via de mail, of ze het nog doen weet ik niet. In elk geval na aflevering en het laten uitvoeren van een onderhoudsbeurt stond garant voor de ontvangst van een derglijke vragenlijst.

Geplaatst: 22.08.2012 - 09:04
door CY325i
Ik heb in december 2011 een half jaar oude V70 gekocht bij de Beemd in Helmond. Het verbaast me dat ik tot op heden geen enquete heb in hoeven te vullen over het (after)salestraject. Meten is immers weten. Door te meten, kun je heel gericht bepaalde delen in het traject beter/anders inrichten, met als gevolg een nog tevredenere klant. En klanten die niet tevreden zijn, kunnen benaderd worden om tot een oplossing te komen. Niet elke ontevreden klant is assertief genoeg om zelf e.e.a. zelf rechtstreeks aan te kaarten bij de dealer.

Ik ben tot op heden trouwens gewoon tevreden over de Beemd Helmond ...

Geplaatst: 22.08.2012 - 09:20
door V70/2.4D/2003
CY325i, +1, meer is er eigenlijk ook niet over te zeggen behoudens dan dat het fenomeen service geen afdeling dient te zijn maar een mentaliteit.

Geplaatst: 22.08.2012 - 09:30
door diesel01
Ik krijg via de mail altijd een enquete na onderhoud of garagebezoek.
Toen men mijn verstralers monteerde is daar een werkplaatsorder van gemaakt en werd er gevraagt hoe ik het eea had ervaren.

Geplaatst: 22.08.2012 - 09:40
door Walter
CY325i, heeft de auto na de aflevering in de werkplaats gestaan? Zo niet, is het niet zo gek dat je vanaf die tak nog geen enquete hebt ontvangen