Pagina 3 van 11
Geplaatst: 07.08.2012 - 17:49
door Turbodesk
Ik heb contact gehad met Gery, maar niet over de olie. Ik kan mijn vermoeden niet goed onderbouwen, het is een onderbuik gevoel van mij.
De laatste vraag die ik heb gesteld is of hij na mijn vakantie een tweede keer wil flushen met originele Volvo atf olie. Ik heb nog geen antwoord terug van hem.
Als het daarna wel goed is dan heb ik pas een punt.
Geplaatst: 08.08.2012 - 07:56
door maxjager
Mij bekruipt een enigszins onbehagelijk gevoel... ik heb mijn automaat uit 2002 ook laten flushen in april. Hier is ook de BG olie ingekomen. Is dit nu de juiste olie of kan ik beter op een drafje naar de dealer om de olie er uit te laten spoelen en originele erin te laten plaatsen? Wij vertrekken over 2 weken met onze sleurhut richting de Alpen...
Geplaatst: 08.08.2012 - 08:54
door Oceanracer
Uit een ander topic:
Oceanracer schreef:Ja, maar dat is nog altijd geen antwoord op de vraag. Hoe kan het dat er voor de vele automaten die er zijn door hen één en de zelfde olie wordt gebruikt? Zo goed zal die olie toch niet zijn, dat je het overal maar in kan gooien? Of verkopen ze in Amerika maar één merk en type olie?
E.e.a. werd toen toch wat weggewimpeld, maar ik blijf er bij dat je niet één en dezelfde olie in alle bakken kunt kieperen, hoe goed die olie dan ook wel niet is. Voor onze motoren gelden immers ook andere specificaties.
Geplaatst: 08.08.2012 - 12:53
door M@rcel
Als de olie voldoet aan de vereiste specs is het goed. Als een fabrikant in staat is om een olie te ontwerpen die aan heel veel specs voldoet, dan kun je die in heel veel bakken gebruiken.
Van belang is wel dat je een betrouwbare fabrikant neemt: Dan is de kans het grootst dat de olie de beloftes op het etiket waarmaakt.
Geplaatst: 08.08.2012 - 13:55
door Gast
maxjager schreef:Wij vertrekken over 2 weken met onze sleurhut richting de Alpen...
Mooi gaan, die olie is gewoon goed, ik heb ook geen problemen gehad.
Uiteraard zelf gaan schakelen en laat de 5 met rust, maar dat heeft niet met het flushen te maken.
ps: laten we op houden met die bangmakerij, dit geeft namelijk een negatief beeld en is niet fair to.v. Gery.
Geplaatst: 08.08.2012 - 14:17
door diesel01
AlexV70 schreef:maxjager schreef:Wij vertrekken over 2 weken met onze sleurhut richting de Alpen...
Mooi gaan, die olie is gewoon goed, ik heb ook geen problemen gehad.
Uiteraard zelf gaan schakelen en laat de 5 met rust, maar dat heeft niet met het flushen te maken.
ps: laten we op houden met die bangmakerij, dit geeft namelijk een negatief beeld en is niet fair to.v. Gery.
Eensch maar liever safe dan sorry.
Ik heb een mailtje naar mijn dealer gedaan met de vraag of er verschil in kwaliteit van olie kan zitten.
Een tweede flush met 100% voorgeschreven olie door Volvo is goedkoper dan de wissel van een geartronic..
Geplaatst: 08.08.2012 - 14:19
door Ramon&Ramon
AlexV70 schreef:maxjager schreef:Wij vertrekken over 2 weken met onze sleurhut richting de Alpen...
Mooi gaan, die olie is gewoon goed, ik heb ook geen problemen gehad.
Uiteraard zelf gaan schakelen en laat de 5 met rust, maar dat heeft niet met het flushen te maken.
ps: laten we op houden met die bangmakerij, dit geeft namelijk een negatief beeld en is niet fair to.v. Gery.
Ik neem aan dat de flusher weet waar hij mee bezig is en goeie olie gebruikt!
Geplaatst: 08.08.2012 - 16:03
door edraket
diesel01 schreef:
Ik heb een mailtje naar mijn dealer gedaan met de vraag of er verschil in kwaliteit van olie kan zitten.
En wat denk je dat de dealer hierop zal antwoorden... Denk je echt een serieus antwoord te krijgen of iets dat je nog niet wist?
Geplaatst: 08.08.2012 - 16:12
door diesel01
edraket schreef:diesel01 schreef:
Ik heb een mailtje naar mijn dealer gedaan met de vraag of er verschil in kwaliteit van olie kan zitten.
En wat denk je dat de dealer hierop zal antwoorden... Denk je echt een serieus antwoord te krijgen of iets dat je nog niet wist?
Aangezien ik niet voor mij zelf kan denken mag jij het zeggen...
Geplaatst: 08.08.2012 - 16:44
door Turbodesk
Heren,
Ik post hier alleen mijn probleem en bevindingen. Ik wil niemand bang maken en al helemaal Gery niet in diskrediet brengen. ik ga er ook van uit dat de gebruikte olie goed is.
Ik heb goed contact met Gery en hij heeft mij gemaild dat hij de tweede flush ook met zelf meegebrachte olie wil doen. In mijn geval dan Volvo olie.
Hij zegt ook dat het geen verschil zal uit maken omdat hij gelooft dat het aan slijtage van de koppelomvormer ligt.
Voordat ik een enorme bak geld aan reparatie ga uitgeven gooi ik er eerst de originele olie in.
Geplaatst: 08.08.2012 - 16:50
door diesel01
Idem hier.
Ik constateerde een slip in mijn geflushte bak en jij begon een topic vandaar dat ik reageerde.
Mijn verstandhouding met de dealer is uiterst positief en ga van de expertise van het technisch personeel uit.
Geplaatst: 08.08.2012 - 16:53
door NJ8
fair van Gery. Jij succes ermee, en natuurlijk een fijne vakantie.
Geplaatst: 09.08.2012 - 08:34
door piotrV70
Ivo/Hans: als jullie het over "de temperatuur" hebben, gaat het dan over de automaat-olie temperatuur of over de koelvloeistoftemperatuur ?
Turbodesk: hoe zet je de automaat in de "test-stand" en hoe haal je'm daar weer uit ?
Algemeen: op vlakke Autobahn/Peage zonder tegenwind: GT in D of toch liever constant in 4 (handmatig) ? Wat doet dit met het verbruik ? Ik rij een een 2.5T met een caravan die beladen zo'n 1300kg weegt.
Geplaatst: 09.08.2012 - 08:58
door Turbodesk
In de test stand zetten kan alleen met Vida en de bijbehorende Dice unit.
Dit staat dan 1 autocycle aan, dus als je de auto uit zet en opnieuw start is het weer normaal.
Geplaatst: 09.08.2012 - 11:01
door Brambo67
Hoe is't nou dan? Nog steeds problemen?
Geplaatst: 09.08.2012 - 23:47
door Gast
piotrV70 schreef:Algemeen: op vlakke Autobahn/Peage zonder tegenwind: GT in D of toch liever constant in 4 (handmatig) ? Wat doet dit met het verbruik ? Ik rij een een 2.5T met een caravan die beladen zo'n 1300kg weegt.
Ik heb het even geprobeerd, ook 1300 kg (+?) in met ± 105 km/h.
Dan kom je in 5 op ongeveer 2250 toeren uit, in 4 zit je dan ongeveer op 2800 toeren.
Ik zag dat het verbruik omhoog ging in 5, dus gewoon in 4 laten staan. Laat maar lekker brullen, daar zijn ze voor gemaakt.
Edit: Ik zie nu dat je de benzinemotor hebt en bovenstaande gaat over de D5.
Maar ook voor de benzine geldt dat je in de 5 ook snel te laag in toeren zit.
Dus gewoon kijken naar verbruik en temperatuur. Beetje toeren maken is voor de benzine ook goed.
Geplaatst: 10.08.2012 - 09:15
door piotrV70
@AlexV70 ik rij over het algemeen niet sneller dan 90km/h (met caravan) op de teller, de 2.5T draait dan maar net iets meer toeren dan stationair. Ik ga het zondag uitproberen op de A31.
Ps: wat doet de GT als ik'm in 4 zet, grijpt de bak dan helemaal niet meer zelf in? (bijv bij remmen tot (bijna) stilstaan)
Geplaatst: 10.08.2012 - 09:48
door M@rcel
Bij 90 km/h in 5 draait mijn 2.5T maar ruim 1500 omw.min. Met aanhanger probeer ik dit niet eens.
Geplaatst: 10.08.2012 - 09:51
door diesel01
Mijn GT schakelt niet zelf terug indien hij manueel wordt gereden.
Pas bij stilstand legt hij zelf de één in als je bij het wegrijden niet tijdig schakelt hikt hij zo de toerenbegrenzer in.
Geplaatst: 10.08.2012 - 09:58
door M@rcel
Mijn niet-GT automaat schakelt normaal, maar niet hoger dan de stand waarin hij staat.