Pagina 3 van 3

Geplaatst: 30.08.2012 - 10:27
door Auk
V480-S60 schreef:Persoonlijk heb ik wat tegen het systeem Euro NCAP. De reden is hierboven al gegeven door vele mensen. Je bouwt je auto daarop en vergeet de rest.

Daarom ben ik het met Mark eens dat het een merk als Volvo daar geen reclame mee behoeft te maken. Wat dat betreft zou ik eerder reclame maken met die amerikaanse test.
Maar goed het is het goed recht van Volvo om ermee te pronken. Maar nodig hebben ze het niet.
Amen!

DIT! zegt voor mij genoeg. Innovatie na innovatie na innovatie, keer op keer. Heb ik bij andere merken nog nergens kunnen ontdekken. Volvo pronkt er op haar eigen manier mee, beschaafd zoals het hoort.

Vind het eerder vertoonde plaatje inderdaad wel erg veel "Renault-look-a-like". Volvo hoeft het niet meer waar te maken de maatstaf te zijn voor veiligheid :wink:

De enige reclame die in mijn ogen zo nu en dan goed is zijn de praktijkvoorbeelden. Denk aan die tankwagen en V70 in Eindhoven een paar jaar terug, of de belgische Politiewagen die tussen de barricade en trailer kwam te zitten... Het gezin dat met de XC70 50meter naar beneden donderde in Noorwegen... allemaal overleefd, in ieder stukje tekst stond: "Ik leef nog! Blij dat ik in een Volvo reed"

Geplaatst: 30.08.2012 - 10:37
door Ab S
jds schreef:Wat een onzin.
Als je je sterke punten nog niet in de verf mag zetten.
Iedereen gebruikt deze score en als je daar als dan als beste uitkomt, mag je dat toch wel gebruiken.
Mensen kopen op basis van uitgesproken eigenschappen. Tot nu toe werd de indruk geschapen dat alle merken veilig zijn, wat blijkbaar dan toch niet waar blijkt te zijn.
Veiligheid is altijd al de hoofdeigenschap geweest van Volvo en moet als dusdanig altijd als belangrijkste bij Volvo naar voren gebracht worden.
..de S60 scoorde prima maar niet extreem in de Euro NCAP. Andere merken, bv BMW 3, scoren hoger op punten. Toch heb ik m.b.t. veiligheid veel meer vertrouwen in Volvo dan in BMW, wat zo maar bevestigd wordt door de US 25% frontale crash test. Daarom deel ik de mening met een aantal anderen hier dat de Volvo reclame voor Euro NCAP misschien toch niet handig is. Had de US test als reclame genomen..had flink wat losgemaakt denk ik.

Geplaatst: 30.08.2012 - 11:03
door Volvo-ehv
Volvo Nederland maakt ook reclame met de IIHS score. Kijk moor op de website.

Geplaatst: 30.08.2012 - 11:26
door Walter
Ab S schreef: ..de S60 scoorde prima maar niet extreem in de Euro NCAP. Andere merken, bv BMW 3, scoren hoger op punten. Toch heb ik m.b.t. veiligheid veel meer vertrouwen in Volvo dan in BMW, wat zo maar bevestigd wordt door de US 25% frontale crash test. Daarom deel ik de mening met een aantal anderen hier dat de Volvo reclame voor Euro NCAP misschien toch niet handig is. Had de US test als reclame genomen..had flink wat losgemaakt denk ik.
De in de EuroNCAP goed presterende BMW valt volledig door de mand in de IIHS-test

Geplaatst: 30.08.2012 - 13:58
door JCF
Niet om de pret te bederven, maar het blijft heel goed mogelijk om je dood te rijden, ook in een Volvo.
Tegenover de hierboven genoemde ooggetuigenverslagen van mensen die min of meer ongedeerd uit hun wagen stapten staan diverse dodelijke aanrijdingen met Volvo's.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat een van de gevaarlijkste dingen in het verkeer is je ten onrechte superieur en veilig te voelen.
De bestuurder blijft essentieel in autoveiligheid.
Los hiervan blijkt natuurlijk uit de genoemde testen dat Volvo geen loze praatjes verkoopt, waarvoor hulde.

Geplaatst: 30.08.2012 - 14:05
door Gast
Maar dat is met alle veiligheidsfeatures.
Mensen denken ook dat ze maar raak kunnen rijden met ABS, DSTC etc.
In eerste instantie hangt veilig verkeer af van de verantwoordelijkszin van de bestuurder. Als deze op een gegeven ogenblik door de een of andere omstandigheid een fout maakt, zullen deze veiligheidsfeatures hem, de inzittenden en andere weggebruikers moeten bewaren voor al te erge gevolgen. Het is dus het laatste redmiddel als al het andere gefaald heeft.

Geplaatst: 30.08.2012 - 14:07
door JCF
In dit verband is het wel aardig om vast te stellen dat een niet rokende bestuurder van een Citroën 2CV een hogere levensverwachting heeft dan een rokende V40 rijder...

Geplaatst: 30.08.2012 - 18:45
door BS
Wel typisch dat Volvo ooit bij de V70(?) toen die maar 4 van de 5 sterren haalde adverteerde met een tekst die NCAP testen bagatelliseerde. Ter verdediging stond er iets geschreven als 'andere fabrikanten volgen de test, wij volgen de werkelijkheid'. Het is nu wel wat hypocriet om de vlag uit te hangen voor het halen van een test die je ooit afdeed als onzin. Maar goed, ze willen nu weer echt concurreren met de Duitsers en daar hoort wat marketing prietpraat bij. Ik vind de Volvo campagnes van de laatste tijd sowieso een aanstoot voor het intellect. Dit is toch net zoiets als een mooie meid met te veel make-up. Zonde, en ook een beetje zielig.

Geplaatst: 30.08.2012 - 20:10
door Remon
casper schreef:
Msuidgeest schreef:Dit is een erg foute reclame. Het gaat hier g*d niet om een Renault.

Een gemiste zet van Volvo om dit te gebruiken.
Waarom ??? Een gemiste zet ??? :roll: :roll: :roll:
Daar mag Volvo terecht mee uitpakken en zeer fier op zijn !!!

Zelfs de Duitsers pakken ermee uit :

Volvo V40 ist Crash-König (Autobild)
http://www.autobild.de/artikel/euro-nca ... 77604.html
Helemaal mee eens! Hier heb ik na de goede test in Amerika van de S60 Volvo ook op attent gemaakt dat ze hier meer mee moesten doen (zie topic van s60). Hier ben je toch als Volvo rijder trots op! Hier herken je je als Volvo rijder toch meer in dan in een brullende zogenaamde brutale S60 van een paar jaar geleden?

Geplaatst: 30.08.2012 - 23:39
door volvo708090
Dit is een erg foute reclame. Het gaat hier g*d niet om een Renault.
Een gemiste zet van Volvo om dit te gebruiken.
Een wat discretere verwijzing zou niet verkeerd zijn, alhoewel de Renault Clio 'maar' een 99 haalt op 'Assist' kan je, volgens NCAP, als baby toch maar beter in de Clio zitten. Dat is wel enigszins beschamend voor een car designed around you. Zou het doelpubliek van de V40 kinderloos zijn?

Geplaatst: 31.08.2012 - 09:39
door casper
volvo708090 schreef:
Dit is een erg foute reclame. Het gaat hier g*d niet om een Renault.
Een gemiste zet van Volvo om dit te gebruiken.
Een wat discretere verwijzing zou niet verkeerd zijn, alhoewel de Renault Clio 'maar' een 99 haalt op 'Assist' kan je, volgens NCAP, als baby toch maar beter in de Clio zitten. Dat is wel enigszins beschamend voor een car designed around you. Zou het doelpubliek van de V40 kinderloos zijn?
En welke Clio rijdt exact met dat zitje in de wagen? En welke Volvo met exact het geteste model?
Haast geen enkele, ouders kopen Maxi-Cosi's en aanverwanten en haast nooit de specifieke automerkproducten. Het kinderzitjesverhaal is aldus zeer genuanceerd, al ontken ik niet dat Volvo bij die wetenschap er toch best iets aan doet, al is het maar om in alle categorieën uit te blinken.

Geplaatst: 31.08.2012 - 20:38
door volvo708090
En vooral, wie laat zich goed adviseren in deze materie? We merken dat zelfs deze organisatie in de de eerste val trapt: spreken van maanden in plaats van kilogrammen. Het is al wat jaren geleden dat we zelf voor die aankoop stonden. Na een eerste Google-ing voor info naar de supermarktachtige droomwinkel gestapt voor advies. Wat na zeer intensief gegoogle achteraf bleek werd daar een van de meeste onveilige zitjes aangeprezen die 'gegarandeerd bij de beste was, niet duur en toch het veiligheidslabel CE gekregen had'.
Dit is dus inderdaad een zeer delicate materie. Maar na vele nachten zoeken en de conclusies uit de meest merkwaardige talen te ontcijferen tot een vaststelling gekomen en beslissing genomen. Ncap kiest hier blijkbaar voor de gemakkelijkste weg, in feite als dit door de wagen wordt aanbevolen ook wel logische weg. Maar als de beoordeling hier overwegend daardoor wordt gestuurd zijn er inderdaad de nodige reserves te nemen over de interpretatie.