Pagina 3 van 4
Geplaatst: 01.09.2012 - 09:21
door tip
Dank, ik ga de rica doen.
Geplaatst: 01.09.2012 - 09:33
door rovinge
tip schreef:Dank, ik ga de rica doen.
Goede keus; mijn beide V70s zijn 'ge-RICA-ed'; In de afgelopen 7 jaar nooit problemen of rare dingen mee gehad. Het maakt de auto's (het schakelen en optrekken) soepel en fel, met een heel lichte daling in het verbruik. Dat laatste hangt af van de controle over je rechtervoet natuurlijk....
Nu ken ik niet de andere tuners dus ik kan niet zeggen of deze beter of slechter zijn.
Een punt waar je op moet letten is als je onderhoud laat plegen bij de specialist of dealers: geef aan dat de auto getuned is zodat ze de software weer terug kunnen zetten. Ik heb wel één of twee keer gehad dat dealer software upgrades de software van RICA had overschreven; dit was bij mijn dealer wel weer snel gecorrigeerd. Uiteraard geldt dit voor alle software tuning....
Roel
Geplaatst: 01.09.2012 - 10:57
door crackedtooth
@rovinge: hoeft niet..
Neem dan de Isoftloader erbij voor 100 euro (en ding iets af op de totaal prijs isoftloader+tuning(10% moet lukken)
.
Wanneer je dealer nieuwe volvo updates laadt.. dan koppel je de isofloader even aan de auto(1 minuutje)..daarna aan de pc... dan gaat nieuwe software naar rica.. en staat er binnen een dag (maar vaak al binnen een uur) de nieuwe aangepaste software klaar.
Weer isoftloader even aan pc... en 1 minuutje aan je auto... en voila.. getuned incl de laatste volvo updates
Lekkere bak trouwens die MY2009 van je, heb je ook standkachel etc?
Hmm.. ik kijk net even op autoweek 0-100 in 7.2 sec? Dat is de beruchte + 1 seconde door de geartronic ... en een uitstoot van 270gr aan co2..
Wat hebben ze daar in hemelsnaam mee gedaan tov de oude R modellen.
(256gr co2 en handbak 5.9 0-100 ,maar daar was geartronic ook 6.9 0-100 met 264 gr co2 )
Eeuwig zonde dat de T6 alleen met automaat komt... denk wel dat verbruik dan beter moet zijn... of de auto als geheel is zwaarder
Geplaatst: 14.09.2012 - 20:26
door steven460
Wat een optie is om het toegenomen vermogen te laten testen/keuren bij de RDW op het TCL...
Bel TCL voor de mogelijkheden zou ik zeggen. Zelfde chassis is ook ooit met 300pk geleverd toch ? (de R's)
Geplaatst: 16.09.2012 - 19:44
door Jungle
Opmerkelijk dat Polestar niet tot 240 PK zou kunnen. Heb nl. een vier weken oude offerte liggen van Furness Car in Zwolle (officieel Volvo-dealer). Gaat om een Polestar-tuning van 200 naar 240 PK van mijn V70 2.5T (MY 2008).
Is trouwens een actie prijs, tot 30 augustus 2012: €795,00 in plaats van €995,00
Geplaatst: 16.09.2012 - 19:48
door bart simpson
het upgraden is wel chassisnummer gerelateerd!
Geplaatst: 16.09.2012 - 19:51
door Jungle
Ah, misschien zit daar het verschil
Geplaatst: 16.09.2012 - 20:49
door BartS
Jungle schreef:Opmerkelijk dat Polestar niet tot 240 PK zou kunnen. Heb nl. een vier weken oude offerte liggen van Furness Car in Zwolle (officieel Volvo-dealer). Gaat om een Polestar-tuning van 200 naar 240 PK van mijn V70 2.5T (MY 2008).
Is trouwens een actie prijs, tot 30 augustus 2012: €795,00 in plaats van €995,00
Een offerte van de dealer zegt niet zo veel. Bij ons werd ook gezegd dat het kon. Als de auto aan de computer hangt, wordt het duidelijk. Tot enige tijd geleden was een Polestar-upgrade van de 200pk-versie uit 2008 iig niet mogelijk. Als ik nu op de site van Polestar kijk vraag ik het me nog steeds af of er iets is veranderd omdat ze daar bij MY 2008 vreemd genoeg uitgaan van de 210-pk versie van het motorblok (en van 210 naar 240pk is
binnen de 20%, van 200 naar 240 helaas niet). Overigens wel vreemd, want zover ik weet is er (in Nederland) geen 210pk-variant van de vijfcilinder in het huidige model V70 geleverd (toch BS?).
Ik was een jaar geleden helaas ervaringsdeskundige met een MY 2008.
Geplaatst: 17.09.2012 - 17:23
door tip
Polestar doet dit dus niet. Probleem is duidelijk. De marge van 20 procent wordt overschreden indien van 200pk naar 240pk.
Dank voor jullie toelichtingen. Rica dus.
Geplaatst: 17.09.2012 - 17:36
door crackedtooth
@tip: rica kan custom ook... of desnoods na tunenn op rollenbank dan kan je controleren of je binnen de marges valt. ze kunne altijd minder vermogen bieden
Geplaatst: 17.09.2012 - 18:56
door bart simpson
maar die marge is dus wel steeds iets wettelijks
Geplaatst: 17.09.2012 - 19:49
door chris2
tip schreef:Ben schreef:Ik snap het niet.
je mag kennelijk niet tunen naar 250 pk
Dus neem je geen Polestar maar je vraagt om Rica.
mag het daarmee dan wel?
Nogmaals, niet volgens de wet, daarom mag polestar mag dit dus niet aanbieden (zie vorige topics) dat een ander dit wel doet is duidelijk, vandaar bijv. Rica als alternatief.
Maar on topic, wie heeft er ervaring met dergelijke tuning?
Echt onzin! Er worden zoveel onderdelen voor auto's en motoren verkocht welke niet op de openbare weg zijn toegestaan. Deze mogen WEL verkocht worden, en bijv. worden gebruikt voor shows en de racerij. Ik denk dat iedere tuner zoveel "vermogen" mag verkopen als hij wil, het is alleen een ander verhaal of je mee op de openbare weg MAG rijden.
Je mag tunen tot wel laten we voor de gein zeggen 1000pk, dat dan je typegoedkeuring vervalt en je dus niet aan de inrichtingseis voldoet, en dus niet op de openbare weg mag is een ander verhaal.
Geplaatst: 17.09.2012 - 22:28
door tip
Ik wil in ieder geval binnen de wettelijke marge blijven, dank.
Geplaatst: 18.09.2012 - 10:01
door volvov70r
Stel dat je wel boven de marge van 20% uitkomt, is er dan geen mogelijkheid om je auto apart bij de RDW te laten "herkeuren" oid tegen een beetje schappelijk tarief?
Geplaatst: 18.09.2012 - 10:07
door bart simpson
met het risico op afkeur en intrekking van je kenteken?
Geplaatst: 18.09.2012 - 11:58
door volvov70r
Ik bedoel of er geen alternatief is voor typegoedkeuring.
Stel je bouwt zelf een auto die voldoet aan alle eisen van de wegenverkeerswet, kan je die daar dan geen toelating voor krijgen?
Dus zeg maar je eigen prive typegoedkeurinkje voor 1 unieke auto.
Geplaatst: 18.09.2012 - 12:02
door volvov70r
Heb zelf maar even gezocht, volgens mij bedoel ik dit:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/a ... motor.aspx
Of zie ik iets over het hoofd.
Geplaatst: 18.09.2012 - 12:08
door NielsPHEV
zoals ik het lees kost de herkeuring max 80 euro en lijkt me in deze casus succes nagenoeg zeker
Geplaatst: 18.09.2012 - 13:15
door bart simpson
volvov70r schreef:Ik bedoel of er geen alternatief is voor typegoedkeuring.
Stel je bouwt zelf een auto die voldoet aan alle eisen van de wegenverkeerswet, kan je die daar dan geen toelating voor krijgen?
Dus zeg maar je eigen prive typegoedkeurinkje voor 1 unieke auto.
daar zit ook een crashstest bij, maar als het alleen een CVO aangaat ben je daarvoor al serieus geld kwijt
Geplaatst: 18.09.2012 - 13:38
door crackedtooth
tip schreef:Ik wil in ieder geval binnen de wettelijke marge blijven, dank.
rica kan max tunen en alles ertussenin.,.. bel ze even