Pagina 3 van 3

Geplaatst: 01.09.2012 - 22:51
door Herbe089
Inderdaad evert65, krijg steeds meer de indruk dat er hier een trol ons forum is binnengeslopen. Geen enkel concreet antwoord op normale vragen om meer informatie en aangeboden hulp/advies.

Geplaatst: 01.09.2012 - 22:58
door dutchlimits
Er is een reden dat Volvo die auto niet meer zo'n aantal PK's uit de fabriek laat rollen....

Ik begin nooit aan tuning, tenzij alles aan wordt gepakt... (moet ik wel meer inkomen hebben :P)

Geplaatst: 02.09.2012 - 00:21
door thyzzzzz
auto was getuned in belgie bij HS-Tronic.

verder kwam ik hier ook alleen maar voor de vragen zoals dynamo en dergelijke, en uit sommige reacties heb ik dus ook kunnen halen dat dit redelijk normaal is.

waarschijnlijk gaat de tuning er wel uit, of sowieso minder.

Bedankt voor de reacties!

Geplaatst: 02.09.2012 - 12:27
door Gast
toch een beetje vreemd.
Op de site van HS tronic wordt gesproken over een vermogenstoename van 26 pk en een koppeltoename van 44 Nm
http://www.hs-tronic.be/nl/volvo-103
136 + 26 = 162 pk
340 + 44 = 384 Nm
Heb je dan een beetje gejokt of overdreven?

Re: Belachelijke onkosten aan Volvo V50

Geplaatst: 02.09.2012 - 12:28
door Gast
thyzzzzz schreef:Na zon anderhalve maand hebben we de auto laten chiptunen naar een onvoorstelbare 204PK en 420Nm.
Gr Thyz
ik bedoel maar

Geplaatst: 02.09.2012 - 21:39
door thyzzzzz
dbosker schreef:toch een beetje vreemd.
Op de site van HS tronic wordt gesproken over een vermogenstoename van 26 pk en een koppeltoename van 44 Nm
http://www.hs-tronic.be/nl/volvo-103
136 + 26 = 162 pk
340 + 44 = 384 Nm
Heb je dan een beetje gejokt of overdreven?
een uitdraai liegt niet lijkt mij?.. en ik ga hier verder niet op in, ik weet al genoeg.

nogmaals bedankt iedereen.

Geplaatst: 02.09.2012 - 21:45
door Ben
Soms maakt tunen kennelijk meer stuk dan je lief is.

Geplaatst: 02.09.2012 - 22:00
door Richard
Nou dan is dit topic klaar toch? ts weet genoeg geeft hij aan. :)

Geplaatst: 02.09.2012 - 22:28
door Bas1982
Dat is het nu net, een uitdraai kan wel liegen. Een paar kleine veranderingen aan de instelling van de bank zoals de buitenlucht temperatuur kun je de auto net zoveel pk's op papier geven als de tuner zelf wilt... Om zoveel pk's uit een 2.0d te halen, moet er ook wel een ander uitlaatsysteem, intercooler, inlaat en aan de diesel inspuiting veranderd worden.

Maar jij weet genoeg, dus iedereen blij :D

Geplaatst: 02.09.2012 - 22:34
door Gast
thyzzzzz schreef:
dbosker schreef:toch een beetje vreemd.
Op de site van HS tronic wordt gesproken over een vermogenstoename van 26 pk en een koppeltoename van 44 Nm
http://www.hs-tronic.be/nl/volvo-103
136 + 26 = 162 pk
340 + 44 = 384 Nm
Heb je dan een beetje gejokt of overdreven?
een uitdraai liegt niet lijkt mij?.. en ik ga hier verder niet op in, ik weet al genoeg.

nogmaals bedankt iedereen.
Nee hoor, papier liegt niet maar ...................... vul de rest zelf maar in. Ik vind dat je behoorlijk bij de hand bent, en kort door de bocht.

En TS houdt van overdrijven.
Ik heb zijn beweringen eens gecheckt met de site van de tuner waar de auto (ook volgens hem) getuned is. Die geven op dat ze de V50 2.0D kunnen tunen tot 162 pk en 384 Nm
Toch wel iets anders dan de 204 pk en 420 Nm waar hij zijn topic zo enthousiast mee start.
En als dit dan aan het licht komt weet meneer genoeg. Nou, ik weet genoeg.

Geplaatst: 02.09.2012 - 22:51
door toppertje
VolvoTech schreef: Nog sterker, dat blok (2.0D uit 2007) is op zijn minst standaard al "labiel" bij 200D km's...

mag ik vragen waarop je dat baseert?

Geplaatst: 02.09.2012 - 23:41
door dutchlimits
dbosker, ik hoop wel voor hem dat het niet zo is want dan zal zijn blok intern ook wel naar de %%$% zijn.

Geplaatst: 03.09.2012 - 05:56
door evert65
slotje op de trol?

Geplaatst: 03.09.2012 - 07:21
door bart simpson
dwangbuisje...

Geplaatst: 03.09.2012 - 07:51
door Gast
medicijnen !

Geplaatst: 03.09.2012 - 09:40
door Ben
Zodra Thyzzzzz meer nieuws heeft kan hij mij dat per PM laten weten zodat ik dit topic heropen. Voordat we nog meer gekkigheid gaan bedenken een slotje.