Geplaatst: 09.09.2012 - 09:51
De termen, omschrijving en uitleg valt inderdaad niet onder het kopje duidelijke taal, en ik ben het geheel met je eens voor wat betreft het niet goed onderzochte deel.
Ik dacht echter dat de subsidie voor vrachtwagens gestopt was doordat er te weinig geplaatst werden, dus dat het lage aantal subsidie aanvragen de tegenvallende resultaten waren.
Met gas bedoel je dan aardgas? Dat zou een goed alternatief kunnen zijn, hebben/hadden we in NL genoeg van. LPG is feitelijk een restproduct dat ontstaat/overblijft bij de productie van overige brandstoffen (diesel, benzine), dus omdat op grote schaal te gaan gebruiken houdt niet direct in dat er minder andere fossiele brandstoffen gebruik worden elders. Daarnaast levert een liter diesel weer meer energie dan een liter benzine of gas dus uit dat oogpunt lijkt diesel weer de logischere keus.
Ik dacht echter dat de subsidie voor vrachtwagens gestopt was doordat er te weinig geplaatst werden, dus dat het lage aantal subsidie aanvragen de tegenvallende resultaten waren.
Met gas bedoel je dan aardgas? Dat zou een goed alternatief kunnen zijn, hebben/hadden we in NL genoeg van. LPG is feitelijk een restproduct dat ontstaat/overblijft bij de productie van overige brandstoffen (diesel, benzine), dus omdat op grote schaal te gaan gebruiken houdt niet direct in dat er minder andere fossiele brandstoffen gebruik worden elders. Daarnaast levert een liter diesel weer meer energie dan een liter benzine of gas dus uit dat oogpunt lijkt diesel weer de logischere keus.