Pagina 3 van 3
Geplaatst: 05.09.2012 - 15:03
door Arjan.
Excuses voor de ietwat vinnige reactie hierboven, in een opwelling getypt. ::oops:
Er is inmiddels een aantal gevallen bekend van auto's die op basis van een uitdraai met de productiedatum eerder vrijstelling hebben gekregen dan de standaard 25 jaar na eerste toelating.
Het verbaast me wel dat de gegevens van deze auto niet bekend zijn in Zweden aangezien hij daar volgens het chassisnummer wel geproduceerd is. Werd de 240 in '86 eigenlijk nog wel in Belgie gebouwd?
Geplaatst: 05.09.2012 - 16:56
door Iroll
Excuses voor de ietwat vinnige reactie hierboven, in een opwelling getypt.
Bij deze aanvaard!
Geplaatst: 05.09.2012 - 22:03
door DawnBlueED
De auto ziet er zo op de foto zonder meer heel mooi uit. Maar kijk eens goed naar de rand van de wielkast op het achterspatbord, ik zie daar een naad. Als je er veel voor betalen moet doe je er goed aan er eerst een deskundige naar te laten kijken.
Geplaatst: 05.09.2012 - 23:20
door admiral
DawnBlueED schreef:De auto ziet er zo op de foto zonder meer heel mooi uit. Maar kijk eens goed naar de rand van de wielkast op het achterspatbord, ik zie daar een naad. Als je er veel voor betalen moet doe je er goed aan er eerst een deskundige naar te laten kijken.
ik zie alleen maar de spiegeling van een andere auto, er zit wel streep die parralel loopt met de wielrand bedoel je die, is ook een spiegeling en of licht inval.
Geplaatst: 05.09.2012 - 23:39
door henry classic v70
Ik hoop moeders nog een keer te kunnen overtuigen dat een 240 een geweldige wagen is om mee te rijden maarrr........ ze vindt het op een Lada lijken :violent1:
Geplaatst: 05.09.2012 - 23:50
door DawnBlueED
admiral schreef:DawnBlueED schreef:De auto ziet er zo op de foto zonder meer heel mooi uit. Maar kijk eens goed naar de rand van de wielkast op het achterspatbord, ik zie daar een naad. Als je er veel voor betalen moet doe je er goed aan er eerst een deskundige naar te laten kijken.
ik zie alleen maar de spiegeling van een andere auto, er zit wel streep die parralel loopt met de wielrand bedoel je die, is ook een spiegeling en of licht inval.
Ik zou daar niet zonder meer van uit gaan, het kan ook een reparatierand zijn die er 'opgeplakt' zit. Ik heb dat in de autohandel vaak genoeg gezien.
Geplaatst: 06.09.2012 - 09:37
door piotrV70
Hij staat
hier Ik hou er eerst even mee op vanwege de onzekerheid over de oldtimer-status. De in de advertentie vermelde EZ van 04/86 is dus niet correct, dit is 04/87.
Geplaatst: 06.09.2012 - 12:22
door admiral
DawnBlueED schreef:admiral schreef:DawnBlueED schreef:De auto ziet er zo op de foto zonder meer heel mooi uit. Maar kijk eens goed naar de rand van de wielkast op het achterspatbord, ik zie daar een naad. Als je er veel voor betalen moet doe je er goed aan er eerst een deskundige naar te laten kijken.
ik zie alleen maar de spiegeling van een andere auto, er zit wel streep die parralel loopt met de wielrand bedoel je die, is ook een spiegeling en of licht inval.
Ik zou daar niet zonder meer van uit gaan, het kan ook een reparatierand zijn die er 'opgeplakt' zit. Ik heb dat in de autohandel vaak genoeg gezien.
Kijk maar is goed op de advertentie maar dit is op foto een zeer strakke wagen.
Geplaatst: 06.09.2012 - 15:58
door DawnBlueED
Ja, zo met de hele advertentie er bij is het makkelijker te beoordelen. De auto ziet er beslist heel mooi uit.
Helaas, ik heb al een Volvo haha

Geplaatst: 06.09.2012 - 16:38
door piotrV70
Het wordt wel een mooi verhaal, de vrijstelling zit er zeer waarschijnlijk wel in. Het mooiste komt nog: de auto heeft Tjechische papieren. Ik overweeg er zaterdag eens te gaan kijken. Wordt wellicht vervolgd.
Geplaatst: 06.09.2012 - 18:31
door DawnBlueED
In ieder geval een leuk ritje

Uitgaand van de opgegeven 113 pk + bouwjaar 86/87 zit er waarschijnlijk een 1e generatie 'low friction' B230F zonder turbo in.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Redblock_Engine
Geplaatst: 06.09.2012 - 19:57
door henry classic v70
Ik ben ook heel benieuwd hoe dat nu gaat met het bouwjaar en eerste toelating ivm belastingvrij rijden op lpg..
Geplaatst: 08.09.2012 - 14:32
door volvorider
In het ergste geval ga slechts 59,-- euro p/m betalen aan lpg toeslag.
als de 240 een mooie auto vindt en in te zetten als daily en rijden op gas, heb je die kosten er zo uit. Ik rij 35.000 km per jaar en betaal het volle tarief. Toch liigt mijn omslagpunt al bij 9000 km.
daar hoef je het niet voor te laten, zeker bij dit fraai exemplaar.
Geplaatst: 08.09.2012 - 14:37
door volvorider
Uitgaande van vincode zou je iets anders verwachten. Turbo is alleen geleverd begin jaren tachtig bij de Turbo uitvoeringen.
Geplaatst: 09.09.2012 - 02:06
door DawnBlueED
volvorider schreef:
Uitgaande van vincode zou je iets anders verwachten. Turbo is alleen geleverd begin jaren tachtig bij de Turbo uitvoeringen.
Bedoel je nu met of zonder?
Mijn info komt o.a. uit Vadis
Een 2.3 turbo motor met 113 pk lijkt me ook wat mager ...
Geplaatst: 09.09.2012 - 17:32
door volvorider
DawnBlueED schreef:volvorider schreef:
Uitgaande van vincode zou je iets anders verwachten. Turbo is alleen geleverd begin jaren tachtig bij de Turbo uitvoeringen.
Bedoel je nu met of zonder?
Mijn info komt o.a. uit Vadis
Een 2.3 turbo motor met 113 pk lijkt me ook wat mager ...
Dat is ook. Maar een b230f in een 240 heeft nooit een turbo. De f staat voor injectie.
In de 200 serie alleen een turbo in de begin jaren 80 tig.
Uitgaande van de vincode hier verwacht ik eerder een b200k. Motorcode=23
Geplaatst: 09.09.2012 - 20:57
door DawnBlueED
Ah ok, ik zal er eens verder induiken als ik weer in NL ben

Geplaatst: 13.09.2012 - 11:52
door TonTux
Hoe zit het eigenlijk meet eventuele aanpassingen aan de motor wanneer je op LPG gaat rijden. Is dit nodig bij dit type motor? Of zijn deze motoren al van uit de fabriek sterk genoeg om op LPG te rijden?
gr tonnie
Geplaatst: 13.09.2012 - 13:03
door piotrV70
@TonTux er is ook een "voorstel-topic". Binnenvallen met een vraag (die overigens in dit topic al beantwoord is) is niet zoals het hoort.
Dus: voorstellen > zoeken > vraag stellen
Geplaatst: 16.09.2012 - 12:04
door volvorider
TonTux schreef:Hoe zit het eigenlijk meet eventuele aanpassingen aan de motor wanneer je op LPG gaat rijden. Is dit nodig bij dit type motor? Of zijn deze motoren al van uit de fabriek sterk genoeg om op LPG te rijden?
gr tonnie
Alleen harde kleppen erin. Dat is alles.