Pagina 3 van 3

Geplaatst: 11.09.2012 - 21:58
door lancer
Ik heb een nieuwe S60 en ik vind dat er niets mis is met de kwaliteitsbeleving. Hier en daar merk je wel dat er efficienter met de euro's wordt omgesprongen (de hoofdsteunen van mijn S60 voelen veel slechter aan dan die van m'n vorige Volvo (S40) en in de V40 lijkt de rugleuning weer een beetje lager geworden), maar aan de andere kant kost een Volvo ook minder dan een Audi of een BMW. En dat terwijl de kwaliteitsbeleving niet heel veel minder is. (En op sommige punten zelfs beter)

Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.

Geplaatst: 11.09.2012 - 22:28
door BlackcurrantV70
Plastiek in bagageruimte ?

Bij mijn XC is de vloer en zijkanten tapijt hoor.

De nieuwe verbruiksmeter in Sensus toont de laatste 10 of de laatste 100km, er zou nog een extra schermpje bij kunnen voor de laatste 1000km, daar dit met de diesel versies kan op 1 tank.

Geplaatst: 12.09.2012 - 08:14
door Walter
lancer schreef:Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.
Dat is wellicht nog wel aan te passen, misschien zit de bevestigingsmogelijkheid voor het clipje er aan de rechterzijde ook, speciaal voor de RHD markten. Dan is het een kwestie van bekleding loshalen, clipje erin klikken en klaar

Geplaatst: 12.09.2012 - 09:59
door mad
Walter schreef:
lancer schreef:Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.
Dat is wellicht nog wel aan te passen, misschien zit de bevestigingsmogelijkheid voor het clipje er aan de rechterzijde ook, speciaal voor de RHD markten. Dan is het een kwestie van bekleding loshalen, clipje erin klikken en klaar
Goed plan.... ik zit altijd te klooien met roadvignetten die réchts geplakt moeten worden. Plakken wil wel, maar loshalen is een ellende.

Geplaatst: 17.09.2012 - 13:31
door Toysoldier
Ik vind dat ze gewoon een nieuwe 960 moeten maken.. Pure degelijkheid, veiligheid, en qua uiterlijk gewoon een echte Volvo.. Die Ford-look-a-likes van tegenwoordig zijn zeker mooi, maar als ik Volvo denk, denk ik dat vierkantige blok staal met goed afgewerkte luxe aan de binnenkant..

Geplaatst: 20.09.2012 - 08:47
door JCF
De afwerking van het interieur. Het lijkt mooi, maar wie beter kijkt en voelt merkt goedkoop kunststof op. Ook het door Volvo gebruikte leer is van een heel matige kwaliteit. Dit itt het leer van bijvoorbeeld MY 2002.
Gezien de prijzen kan het natuurlijk bijna niet anders, maar 'premium' is echt anders. Overigens zie je dezelfde ontwikkeling ook bij een merk als BMW terug. (muv de duurdere modellen waar prachtig nappaleer inzit)

En verder; de aandrijflijn. Helaas zitten we nu nog met de nasleep van het Ford-tijdperk. Een C30, zogenaamd premium, uitgerust met een ford/mazda viercylinder uit de vorige eeuw...Ik trap daar dus niet in.
Het wachten is op de nieuw in eigen beheer met Geelygeld ontwikkelde motorenlijn. Dan kunnen we eindelijk weer eens in een echte Volvo rijden.

Geplaatst: 20.09.2012 - 08:53
door V70/2.4D/2003
Het wachten is op de nieuw in eigen beheer met Geelygeld ontwikkelde motorenlijn
........ en we dromen verder over de terugkeer van het rödblock

Geplaatst: 20.09.2012 - 09:47
door JCF
Nou, ik niet. Ik rijd oa een 940 met het redblock, en dat is nostalgie. Maar dat neemt niet weg dat het een rauwlopende, niet soepele motor was en is. Wel een herkenbaar geluid, dat dan weer wel.
Maar de techniek heeft bepaald niet stil gestaan, dus daarom ben ik zeer benieuwd waar de technici van Volvo mee komen. Het moet toch ook vreselijk zijn geweest, het afgelopen decennium, om als motoringenieur bij Volvo te werken, met al die van buitenaf ingevlogen motoren. (Yamaha,Ford/Mazda,PSA)

Geplaatst: 20.09.2012 - 10:24
door lancer
mad schreef:
Walter schreef:
lancer schreef:Als ik een klein verbeterpunt mag aangeven: Graag ook een parkeerkaarthouder aan de rechterkant. Ik moet de laatste tijd nogal eens fileparkeren langs een drukke weg en dan is het handig als het kaartje ook aan de rechterkant achter een clipje geschoven kan worden.
Dat is wellicht nog wel aan te passen, misschien zit de bevestigingsmogelijkheid voor het clipje er aan de rechterzijde ook, speciaal voor de RHD markten. Dan is het een kwestie van bekleding loshalen, clipje erin klikken en klaar
Goed plan.... ik zit altijd te klooien met roadvignetten die réchts geplakt moeten worden. Plakken wil wel, maar loshalen is een ellende.
Sinds gister heb ik ook rechts een clip. Kan op een S60/V60 zo aangebracht worden.