Pagina 3 van 7

Geplaatst: 29.09.2012 - 13:03
door ovlov058
Stilstand is achteruitgang? Als vooruitgang maar geen ondergang word.

Geplaatst: 29.09.2012 - 14:25
door casper
Remon schreef:Het volgende kreeg ik een tijdje terug van mijn contact persoon uit Gent in verband met een fabrieksbezoek:

Wij organiseren dit najaar slechts heel beperkt bedrijfsbezoeken, omdat wij een facelift van een paar huidige modellen aan het voorbereiden zijn.

Dan zal de S60 en XC60 wel gelift gaan worden. S40 is nieuw, V50 is uit productie, C30 gaat uit productie. Blijft er dus weinig andere opties over.
De S60 niet, is nog veel te jong.
De S40 is ook uit productie, de V40 is nieuw.
Alleen de XC60 blijft over.

Geplaatst: 30.09.2012 - 11:57
door Msuidgeest
wdo schreef:De benzine vijfpitter heb je kennelijk geen moeite mee terwijl je de D5 hoog bejaard vindt. Raar want de bezine variant is van oorsprong toch echt een jaar of wat ouder. En de 3.2 zes-in-lijn mag dan wel veel dorst hebben, maar deze is destijds in de plaats gekomen voor de oude zes-in-lijn dat een afgeleide was van de vijfpitter, dus antiek is niet helemaal op zijn plaats denk ik. En al dat zware werk gaat straks verricht worden door enkel en alleen nog maar VIER cylinders dus wen er maar vast aan.
Zes-cilinder afgeleid van de 5-pitter?

Correctie in deze: die 6 cilinder B6304F is geintroduceert in 1990 in het nieuwe model 960. Met de komst van de 850, korte tijd later, zijn daar 5 cilinder-versies van gemaakt. En die 5 ciliondemotoren worden nog steeds gebruikt, welliswaar in gewijzigde vorm en vermogen.

Geplaatst: 30.09.2012 - 12:01
door wdo
Je hebt helemaal gelijk, de zes-cilinder was er idd eerder.

Terug naar "premium" (interieur)

Geplaatst: 30.09.2012 - 14:03
door Ab S
"10 nieuwe modellen", best. Ik hoop daarbij ook dat de materialen van de inerieurs, m.n. de gebruikte kunststoffen, ook weer worden als de kwaliteit van de 1e series S60/V70/S80.

Overigens de huidige S80 (2e serie) is echt heel erg verouderd m.b.t. exterieur en interieur design (dat laatse geldt ook voor de V70). Maar ook een interieur upgrade van de overigens uiterlijk wonderschone S60/V60 is op zijn plaats: de kwaliteit van de kunstsoffen en ruimte halen het niet bij de vorige S60.

Tja en dan het uiterlijk en binnenruimte. Ik heb het al een paar keer eerder op dit forum uitgesproken: de huidige S60 is langer, breder en hoger dan de vorige S60..ja, van buiten.Van binnen is alles kleiner en ieler én komt veel minder hoogwaardig over dan de vorige S60; wissel maar eens van plaats tussen oude en nieuwe S60!

Op naar een mooie premium S80 (mag een paar centimer korter zijn dan de huidge S80, dan is het een vervanging voor de vorige S60) en een flinke interieur upgrade voor de huidige S60, of - nog beter - een nieuw model dat tussen de huidge S60 en de huidige (sterk verouderde) S80 ligt.

Alles natuurlijk de persoonlijke mening van iemand tussen de 55-60.

Geplaatst: 30.09.2012 - 15:40
door diesel01
Het valt mij op dat iedereen een uitgesproken mening heeft over nieuwe Volvo's terwijl ik in de onderschriften voornamelijk oudere type's Volvo aantref(<10jaar).
Maw, zijn dit dan mensen die eens in een nieuw type Volvo hebben gereden en hun mening daarop gestaaft hebben?

Geplaatst: 30.09.2012 - 15:42
door BlackcurrantV70
Dat zogezegd kwaliteitsverschil kan ik toch niet echt beamen, mijn XC60 scoort qua interieur kwaliteit even goed als minjn V70 van 2006, ok de stoelen zijn harder, maar dat is eerder een algemene trend bij nieuwere autos.

Geplaatst: 30.09.2012 - 15:43
door V70/2.4D/2003
Ik zit met smart te wachten tot het moment dat die chinezen de mallen van de 240 en tekeningen van de B23A van zolder halen en dat ding weer gaan bouwen.......maar al die nieuwe modellen, neuh, het gaat allemaal steeds meer op elkaar lijken, of het nu een koreaan of een Volvo is.

Geplaatst: 30.09.2012 - 16:36
door V480-S60
Inderdaad is het onderscheidend vermogen van de auto's (en dan noem ik alle auto's) door de jaren heen enorm verminderd. Ik moet nu ook vaak 2 of 3 keer kijken wil ik het merk herkennen. Zelfs bij een Mercedes of BMW.
Toch zijn er nog altijd gimmicks bij Volvo die een Volvo herkenbaar maken als een Volvo.
Onderscheidend qua uiterlijk zijn ze echter al lang niet meer. Neemt niet weg dat het gewoon goede auto's zijn. En zeker geen troep. Neem het onderstel van een V50 of S40. Het beste onderstel dat Ford aan Volvo gebracht heeft. Alom geroemd. (Overigens uiteindelijk wel het enige positieve dat we van Ford hebben overgehouden.)
Ik hoop gewoon (en weet het ook wel een beetje) dat Volvo deze eerste periode de kans krijgt om weer wat onderscheidends te geaan doen op motorengebied. (en dan niet met vijfcylinders) Want daar hebben ze inderdaad te lang onder het juk van Ford gezeten.
Maar goed ik wacht af wat er komt.

Geplaatst: 30.09.2012 - 17:53
door dutch-v
Ik kan mij vergissen, maar is de huidge S/V60, de V70 en de S80 niet gebaseerd op het Ford EUCD platform, welk ook de basis is voor Ford's Mondeo, Galaxy/S-Max en de (vorige) Mazda6 ?

Volgens mij heeft dat voor Volvo niet verkeerd uitgepakt ; alle bovengenoemde auto's hebben een bovengemiddelde wegligging in hun klasse.

Wordt Ford niet een beetje te gemakkelijk afgeserveerd ?

Ik hoop dat Volvo de 5-cyl diesels nog iets verder ontwikkelt, en voor een goede 8-traps automaat gaat shoppen bij ZF (doet BMW ook hoor, helemaal geen schande).

De V70 is nog steeds een erg onderscheidende wagen met een specifieke maar steeds groter wordende doelgroep. Facelift achterzijde en een iets evenwichtiger dashboard zijn welkom. Creeer een 20% uitvoering zoals van de S80 en het is een niet aan te slepen hit......

S80 is en blijft een burgemeestersauto, zal het altijd moeilijk hebben in het overvolle MB-E, A6 en BMW5/7 segment. Geen idee of Volvo zich daar wil blijven handhaven.

S/V60 zijn belangrijke volumemodellen, en inmiddels door de nieuwe V40 heel duidelijk ineens een jaar of 2 oud. Zou wel goed zijn voor de S/V60 als het nieuwe hi-tech klokje van de V40 erin komt. Op wat kleinigheidjes na zou ik niet weten wat er echt anders zou moeten aan de S/V60.

Tenslotte : wellicht Sensus-II ?? De kritiek van de meeste rijders valt wel mee, maar de autopers is niet mals - en dat is echt dodelijk, hoe onwaar en overtrokken het ook is. Volvo moet daar echt iets aan doen.

Ik ben benieuwd wat we te zien gaan krijgen......

Geplaatst: 30.09.2012 - 17:58
door bart simpson
Volvo koopt de powershift bij Getrag, ook geen kleine jongen

Geplaatst: 30.09.2012 - 18:08
door dutch-v
Ik doelde eerlijk gezegd op een vernieuwing van de Geartronic.....

Geplaatst: 30.09.2012 - 18:21
door michel-C30
28 september 2012 - Volvo is er trots op dat ze de eerste productieoplage van hun innovatieve V60 Plug-in Hybrid (al) hebben uitverkocht. Interessanter vinden wij dat de Zweden laat weten dat hun modellengamma voor 2016 in het nieuw is gestoken.

Graag de nieuwste van het nieuwste van Volvo rijden, wacht dan nog even met aanschaffen van een nieuwe (lease)kar van het merk. Binnenkort dienen de vernieuwde S60 en V60 zich aan en ook de V70 en S80 zullen over niet al te lange tijd worden doorgelicht. Misschien zelfs wel compleet nieuw ontworpen. Voor de jongere XC60 kunnen facelift verwachten. Althans, dat kunnen we opmaken uit de woorden van Doug Speck, Senior Vice President Marketing, Sales en Customer Service bij Volvo. Hij zei namelijk het volgende: "Inclusief alle nieuwe uitvoeringen van de V40 vernieuwen we in twee jaar tijd bijna onze complete productlijn’. Een nieuwe generatie van de XC90 is een zekerheid. Die heeft Volvo al aangekondigd voor 2014.

Tweede lichting V60 PIH
Om nog even terug te komen op de animo voor de V60 Plug-in Hybrid. Voor wie aast op de diesel-Zweedse hybride en net achter het net heeft gevist om een exemplaar uit de eerste productiereeks te bemachtigen is er goed nieuws. In 2014 gaat Volvo verder met fabriceren van de stekker-V60. De tweede lichting zal uit zo’n 5.000 stuks bestaan

http://www.managersonline.nl/autonieuws ... nieuw.html

Geplaatst: 30.09.2012 - 19:04
door Ab S
dutch-v schreef: .. Op wat kleinigheidjes na zou ik niet weten wat er echt anders zou moeten aan de S/V60...
Wat mij betreft: de binnenruimte een kwartslag groter bij een volgend (nieuw) model, en de kunsttof materialen iets meer "premium"..

Geplaatst: 30.09.2012 - 19:09
door bart simpson
Dus die Doug Speck, Senior Vice President Marketing, Sales en Customer Service bij Volvo. zegt dus feitelijk dat de net nieuwe S60 en V60 qua model mislukt zijn? (waarom anders na 2-3 jaar vervangen?) en de restwaarde van het rijdend park door deze ontboezeming mogelijk niets meer waard zal zijn?
Echt een aanwinst zo'n senior vice president marketing en sales, iets zegt me dat hij door zo'n slimme uitspraak zelf zomaar eens vernieuwd zou kunnen worden in het modeljaar 2013

Geplaatst: 30.09.2012 - 19:40
door Paul
Ja ik vond het ook een opmerkelijke uitspraak. Want dit soort dingen kan je er wel uit concluderen.

Geplaatst: 30.09.2012 - 19:43
door Ab S
..voor de ex S40/V50 rijders een prima overstap, voor een oud model S60 rijder niet..

Geplaatst: 30.09.2012 - 20:38
door Laguna-S60
Ab S schreef:..voor de ex S40/V50 rijders een prima overstap, voor een oud model S60 rijder niet..
+1 nu al meerdere malen gezeten en mee gereden in de nieuwe S60..., maar dat kan in verre na niet tippen een de oude naar mijn mening... :?

Geplaatst: 30.09.2012 - 20:40
door OGA244
die het op zijn beurt weer niet haalt bij de 240

Geplaatst: 30.09.2012 - 20:53
door Msuidgeest
Stiekem vind ik dat GJ gelijk heeft.

Achter het stuur leek het mij altijd een beetje van "wie maakt mij wat", meters motorkap en een betonnen wegligging. Het zal wel anders zijn maar dat gevoel roept een 240 op als ik er weer een zie rijden.