Pagina 3 van 4
Geplaatst: 08.10.2012 - 12:07
door Bas1982
VolvoTech schreef:Succes met je cylinderwanden, lagers en nog wat onderdelen...
Zou 'm niet voluit trekken...
Kun je dan ook met wat vooorbeelden komen, want ik had er zo niks over gezien. Uiteraard zullen alle slijtage delen sneller slijten, maar bedoel voornamelijk de gescheurde cylinderwanden van de B5254T3.
Geplaatst: 08.10.2012 - 12:29
door Ramon&Ramon
Nooit gehoord van gescheurde cilinderwanden enz en ,na een tuning!
Broodje paasei verhaal.
Geplaatst: 08.10.2012 - 13:26
door VolvoTech
Tuning maakt geen auto kapot Ramon/Ramon, dat weten jullie en ik ook.
Wat wel auto's kapot maakt is de rij stijl en gevraagd en gebruikt vermogen.
Het hele blok is gewoon NIET bemeten op de extra Nm's die vrijkomen door het aangepaste motor management en ik weet uit testen dat met name de cylinderwanden van de T5 motoren tussen 2004-2007 het niet trekken...
Maar goed, iedereen is weer een andere mening toegedaan hier, prima hoor, maar ik heb geen reden om hier onzin neer te pennen, ik schrijf wat ik weet en waarschuw TS dat hij overmatig getuned heeft.
(ja, en dat zegt VT die zelf ook tuning doet en soms ook de grens opzoekt en daarom dus weet waar de grens ligt...)
Succes.
Geplaatst: 08.10.2012 - 13:33
door Ramon&Ramon
Ik heb wel is een bak gezien die spontaan uit elkaar brak bij zoveel geweld,een automaat.
Maar bij normaal gebruik is er niet veel aan de hand denk ik zelf.
Jezelf in de hand houden is belangrijk dan!
Geplaatst: 09.10.2012 - 07:55
door crackedtooth
VolvoTech schreef:Tuning maakt geen auto kapot Ramon/Ramon, dat weten jullie en ik ook.
Wat wel auto's kapot maakt is de rij stijl en gevraagd en gebruikt vermogen.
Het hele blok is gewoon NIET bemeten op de extra Nm's die vrijkomen door het aangepaste motor management en ik weet uit testen dat met name de cylinderwanden van de T5 motoren tussen 2004-2007 het niet trekken...
Maar goed, iedereen is weer een andere mening toegedaan hier, prima hoor, maar ik heb geen reden om hier onzin neer te pennen, ik schrijf wat ik weet en waarschuw TS dat hij overmatig getuned heeft.
(ja, en dat zegt VT die zelf ook tuning doet en soms ook de grens opzoekt en daarom dus weet waar de grens ligt...)
Succes.
en welke mening heb jij over Marcs R qua zwakker plekken?
(downipe+aquamist)
Geplaatst: 09.10.2012 - 11:29
door VolvoTech
Niet zoveel qua blok, enige daar (V70R) echt goed in de gaten te houden zijn de krukas lagers en bij hem met name de kleppen ivm LPG.
Geplaatst: 09.10.2012 - 11:33
door crackedtooth
zonder lpg dus niet zoveel bottlenecks?
Geplaatst: 09.10.2012 - 11:40
door VolvoTech
Aan de blok-kant niet zoveel nee.
R heeft al een aantal zaken voor op anderen en was her en der al wat over-be-meten wat natuurlijk goed van pas kwam.
(en dan heb ik het natuurlijk niet over GT met AWD, rempartij achter en dat soort zaken, puur het blok)
Geplaatst: 09.10.2012 - 11:45
door crackedtooth
snap met R neit waarom ze uitlaat (DP) niet wat ruimer genomen hebben , niet alleen special volvo version van TME wat eigenlijk bijna alleen uitlaat aanpassing was.
Lijkt me 330-350 niet veel issues standaard met handbak.
Geplaatst: 09.10.2012 - 23:03
door StephanD
VolvoTech schreef:Het hele blok is gewoon NIET bemeten op de extra Nm's die vrijkomen door het aangepaste motor management en ik weet uit testen dat met name de cylinderwanden van de T5 motoren tussen 2004-2007 het niet trekken...
Weet je ook hoe het zit met de T5 motoren uit de V70 vanaf 2005?
(motortype B5244T5 met inhoud 2,4L en KKK24 turbo).
Ik had begrepen dat die 2,4L T5 motoren juist erg sterk zijn, maar Rica geeft voor de 2,3 van vóór 2005 na tuning 310pk en 430Nm op, terwijl ze voor de 2,4 van ná 2005 met grotere turbo (zelfde als de R) 'slechts' 300pk en 400Nm opgeven.
Het lijkt nu of ze met de 2,4 bewust niet zover zijn gegaan.
Geplaatst: 15.10.2012 - 19:47
door Bas1982
vanmiddag moest ik even naar Emmerich toe en eindelijk kunnen meten met een leuke auto. Vlak voor de grens kwam ik een 2011 535i sedan tegen. 2 zakenmannetjes erin. Ik een beetje irritant naast hem blijven hangen express want de meeste willen dan laten zien dat ze sneller zijn.
einde 100 en in DE reden er 2 vrachtwagens nadat de weg vrij was een sprint van 80 naar 180 toen had ik al zoveel afstand genomen dat ik het gas maar los liet. Maar blijft toch erg leuk vlak bij de grens wonen en legaal ff lekker doortrekken

Geplaatst: 15.10.2012 - 19:52
door diesel01
Misschien hadden de zakenmannetjes geen zin om het testosteron gehalte te meten..
Geplaatst: 15.10.2012 - 21:42
door Bas1982
waarschijnlijk wel ja, aangezien hij gebaarde het nog een keer wilde proberen en toen ik weer bij een 180 stopte om de afslag te nemen hij met 200+ voorbij kwam....
Geplaatst: 18.10.2012 - 21:25
door elianmars
StephanD schreef:VolvoTech schreef:Het hele blok is gewoon NIET bemeten op de extra Nm's die vrijkomen door het aangepaste motor management en ik weet uit testen dat met name de cylinderwanden van de T5 motoren tussen 2004-2007 het niet trekken...
Weet je ook hoe het zit met de T5 motoren uit de V70 vanaf 2005?
(motortype B5244T5 met inhoud 2,4L en KKK24 turbo).
Ik had begrepen dat die 2,4L T5 motoren juist erg sterk zijn, maar Rica geeft voor de 2,3 van vóór 2005 na tuning 310pk en 430Nm op, terwijl ze voor de 2,4 van ná 2005 met grotere turbo (zelfde als de R) 'slechts' 300pk en 400Nm opgeven.
Het lijkt nu of ze met de 2,4 bewust niet zover zijn gegaan.
B5244T5 kan 450 pk aan zonder interne aanpassingen. De drijfstangen kunnen dit vermogen aan.
Geplaatst: 24.10.2012 - 19:27
door Johann
Damn, zo veel ja? :shock:
Geplaatst: 25.10.2012 - 02:05
door FrankS60
Johann schreef:Damn, zo veel ja? :shock:

Geplaatst: 30.10.2012 - 20:02
door Bas1982
vandaag merkte ik dat de koppeling een paar keer slipte in de 3de versnelling. Dat was uiteraard wel te verwachten, maar wat is de beste oplossing?
Zat zelf al ff rond te kijken en zag niet veel, dus weer ff naar engelse tuners gekeken en voor de focus leveren ze een complete focus RS kit oem ford wat zo past. Maar ook een set met organische koppeling en een lichter vliegwiel (geen dual mass volgens mij).
iemand hier een idee wat de beste oplossing zou zijn? Misschien iets speciaal voor de volvo?
Geplaatst: 31.10.2012 - 07:31
door Marc Apeldoorn
Philken, onze gewaardeerde Belgisch forumlid (heeft zeer mooie V70 R) stond op het punt om een single mass vliegwiel in zijn V70 R te zetten, wellicht dat die je verder kan helpen. Wat ik begrijp maakt een single mass wel veel meer lawaai/geluid....
Geplaatst: 31.10.2012 - 21:23
door koen.s
Geplaatst: 31.10.2012 - 21:24
door koen.s
Met dat vliegwiel, moet je wel je software aanpassen.