Pagina 3 van 5

Geplaatst: 13.10.2012 - 21:45
door GerbenV50
Ik schrik van het gebrek aan respect jegens anderen dat sommige forum-leden er hier op na houden. Voor anderen denken lijkt me ook al geen constructieve basis voor een zinvolle interactie met andere forum-leden. Ik zou zeggen lees m'n initiële vraag nog 's zorgvuldig. Verdere aanvulling hierop en discussie hierover lijkt me overbodig.

Geplaatst: 13.10.2012 - 21:49
door bart simpson
Volgens mij vroeg jij mensen die niet zo voor gas zijn als jij om vooral stil te zijn en zoek je hier bevestiging om lpg te monteren.
Grappig dat negatieve reacties dan ook meteen respectloos heten te zijn.

Geplaatst: 14.10.2012 - 00:38
door jerry1670
GerbenV50 schreef:Jerry, bedankt voor je input! Heb je trouwens een 140 of 170 pk versie? Je verbruik vind ik ook best fors, betreft het een automaat? Diesel is inderdaad zeker ook niet zonder problemen. Je moet het treffen. Heb zelf 2 V50's 2.0d gehad, een uit 2004, 190k zonder enig probleem. De andere uit 2006, waarmee ik veel ellende heb gehad en bij 120k zelfs de hele motor incl. Turbo is vervangen!

Was 55 liter de grootste onderbouw maat? Hoeveel toeren draai jij trouwens bij 120 kmh?

Alvast (weer) bedankt voor de reactie.

Groeten, Gerben
Beste Gerben,

Mij is al vaker opgevallen dat sommigen echt geen goed woord over hebben voor LPG. Het zal ongetwijfeld aan (hopelijk eigen) negatieve ervaringen liggen, maar bij mij persoonlijk zijn die tot nu toe 100% positief. De berekening mbt diesel zoals hierboven is erg rooskleurig, mijn besparing gaat echt eerder richting de 1000,- p/j dan 500,- p/j (vandaag nog getankt voor 0,73 per liter :))

Wat betreft jouw vragen:
- Ik rij inderdaad automaat, 140pk (2.4 dus, dat kwam toevallig zo uit)
- Zoals het er nu uitziet zal ik eerder rond de 1:9 uitkomen gemiddeld (lange ritten haal ik bijna 1:10, maar dat ligt ook aan de kwaliteit van de brandstof)
- Ik heb bewust voor een auto gekozen met weinig km's, automaat en benzine, zodat de auto op LPG nog lang mee kan
- De 55l onderbouw is de grootste tank, helaas. Dat ligt gewoon aan de ruimte voor het reservewiel. De V70 kan daardoor wel 60+ kwijt. De laadruimte wordt na inbouw exact vlak met de 'dorpel'. Weinig verlies dus.
- Vandaag getest: bij 120 km/h loopt de motor 2400 toeren. De power blijft bijzonder hoog (lekker met zo'n 5 cilinder geluid). Mocht je willen dan kun je - zoals een eerdere poster suggereerde - ook overschakelen op benzine als je wilt doortrappen of als je er een aanhanger achter hangt in de bergen...

Tot slot nogmaals maar een eerdere tip; vraag ook eens advies bij een dealer of professionele inbouwer, die dus ook relatief veel V50's heeft gezien op LPG...

Veel succes en laat maar horen als je meer wilt weten.

Groeten

Geplaatst: 14.10.2012 - 00:55
door Ramon&Ramon
Meneer Gerben vraagt om reacties,die geven we,zowel positief als negatief,daar is toch niets mis mee dacht ik.
Zowel Bart als ik hebben zeer veel Volvo ervaring,ik sleutel ruim 30 jaar aan Volvo,s,technische kennis dus genoeg om te weten wat de voor en nadelen zijn van het rijden op LPG.
Zet dan bij je vraag,gelieve alleen positieve reacties geven en geen reacties van professionele Volvo techneuten!

Geplaatst: 14.10.2012 - 01:20
door MarioC70
Tja.:)

Geplaatst: 14.10.2012 - 08:18
door Paul
Naast deze ervaringen zijn er volgens mij verder erg weinig ervaringen überhaupt, omdat het wordt afgeraden.

Ik keek voor de grap even op autoscout
http://www.autoscout24.nl/ListGN.aspx?a ... N,U&fuel=L

Wel 2 V50's op Gas, eentje met 45000km erop en eentje met 145....
Volgens mij zijn Bart en Ramon niet de enige dus met deze ervaringen.

En ze willen je alleen maar behouden van een verkeerde beslissing.

Overigens zag ik ook iets voorbij komen dat diesel voor particulieren niet meer rendabel zou zijn, ik zou dat toch herberekenen ;-)

Geplaatst: 14.10.2012 - 10:49
door GerbenV50
Beste Jerry,

Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Groeten, Gerben

Geplaatst: 14.10.2012 - 12:13
door Oceanracer
Zoals TS al meldde, is een (Volvo) diesel ook niet vrij van problemen. Zo leggen de turbo's nog wel eens het loodje, gaan de interkoelers lekken, net als de verstuivers en loopt er nog wel eens een motor op hol door een te hoog oliepeil, al dan niet veroorzaakt door het regenereren van het roetfilter. Ook lees ik hier niets van de kenners over de extra onderhoudskosten die het periodiek vervangen van dit roetfilter met zich meebrengt.

Dat je kleppen kunnen verbranden bij het rijden op LPG weet iedereen, dus dat je geld moet uittrekken voor (extra) kleppen stellen is ook bekend. Ook wordt de pomp al door TS genoemd. En wat is nou verder het probleem van het rijden op gas? Minder vermogen? Klopt, maar met een 1.6D drivé trek je ook de klinkers niet uit de straat. Een diesel maakt meer lawaai (zowel in als buiten de auto) en vervuilt meer dan een auto op LPG.

De nadelen zij dus bekend, de voordelen ook, laat daarom een ieder zijn eigen voorkeur hebben niet gelijk als simpele ziel worden neergezet als iemand eens een keertje níet voor een diesel kiest.

Geplaatst: 14.10.2012 - 12:24
door Dave07
Ik ben trouwens erg benieuwd naar de techniek die word toegepast betreffende de klep besturing. Daarnaast de door volvo voorgestelde intervallen voor het stellen.

Geplaatst: 14.10.2012 - 12:54
door MarioC70
Oceanracer schreef:Zoals TS al meldde, is een (Volvo) diesel ook niet vrij van problemen. Zo leggen de turbo's nog wel eens het loodje, gaan de interkoelers lekken, net als de verstuivers en loopt er nog wel eens een motor op hol door een te hoog oliepeil, al dan niet veroorzaakt door het regenereren van het roetfilter. Ook lees ik hier niets van de kenners over de extra onderhoudskosten die het periodiek vervangen van dit roetfilter met zich meebrengt.

Dat je kleppen kunnen verbranden bij het rijden op LPG weet iedereen, dus dat je geld moet uittrekken voor (extra) kleppen stellen is ook bekend. Ook wordt de pomp al door TS genoemd. En wat is nou verder het probleem van het rijden op gas? Minder vermogen? Klopt, maar met een 1.6D drivé trek je ook de klinkers niet uit de straat. Een diesel maakt meer lawaai (zowel in als buiten de auto) en vervuilt meer dan een auto op LPG.

De nadelen zij dus bekend, de voordelen ook, laat daarom een ieder zijn eigen voorkeur hebben niet gelijk als simpele ziel worden neergezet als iemand eens een keertje níet voor een diesel kiest.

Het gaat meer om het negeren van antwoorden van sommige Volvo kenners,die echt wel weten waar ze het over hebben.
Mijn stelling is,als je het zelf beter weet,waarom dan een vraag stellen!

Geplaatst: 14.10.2012 - 13:08
door Oceanracer
Volgens mij bevestigen die kenners slechts de nadelen die TS al weet over het rijden op gas.

Geplaatst: 14.10.2012 - 13:24
door GerbenV50
Bedankt voor je reactie Oceanracer. Jammer dat ook Marion de strekking van mijn vraag niet heeft begrepen.

Geplaatst: 14.10.2012 - 13:30
door GerbenV50
Bedankt voor je reactie Oceanracer. Rij je zelf ook op Lpg?

Geplaatst: 14.10.2012 - 13:35
door Oceanracer
Gezien mijn huidige km's per jaar met de Volvo kan dat niet (meer) uit, maar ik heb wel in overweging om mijn huidige lesauto (Golf TDI) te vervangen voor eentje op LPG.

Geplaatst: 14.10.2012 - 15:08
door bart simpson
Jammer dat TS bij iedereen die niet direct vind dat G3 met een V50 een gelukkige combinatie is meent dat zij zijn vraag niet begrepen hebben.
Erger nog is dat hij deze ervaringen als respectloos jegens hem ziet.

@GerbenV50 persoonlijk dan nog even, het zal mij volkomen jeuken dat jij financieel leeg zou kunnen lopen op gas in een Volvo, respectloos? welnee... realist

Geplaatst: 14.10.2012 - 15:14
door Oceanracer
Toch jammer dat werkelijk íeder topic over LPG op dit forum in dezelfde negativiteit verzandt...

Geplaatst: 14.10.2012 - 16:18
door GerbenV50
Bart, als het je verder jeukt, onthoud je dan aub ook van verder commentaar.

Geplaatst: 14.10.2012 - 21:31
door bart simpson
Er staan er op autoscout24.com in europa op dit moment 19 te koop, daarvan heeft de helft minder dan 100.000km gereden.
11 van de aangeboden V50's staat aangeboden door handeleren, 8 door particulieren.
Opvallend is dat er 4 minder dan 50.000km gedraaid hebben, die 4 zouden mijns inziens nog niet uit de initiele investeringkosten zijn

Geplaatst: 15.10.2012 - 00:46
door Ramon&Ramon
Oceanracer schreef:Toch jammer dat werkelijk íeder topic over LPG op dit forum in dezelfde negativiteit verzandt...
Ik benader lpg niet negatief,vertel alleen de problemen die kunnen ontstaan bij lpg gebruik!
Hij vraagt om voor en nadelen,die heeft hij dus nu gekregen.

Geplaatst: 18.10.2012 - 12:14
door GerbenV50
Heb er nu een gezien met een kilometerstand van 265.000!

http://link.marktplaats.nl/606391388