Pagina 3 van 3
Geplaatst: 27.01.2013 - 17:27
door rsnhakan
Cruise control is inderdaad werkend bij een snelheid vanaf 30 km/h tot en met 200 km/h. Dus wellicht dat er iets mis is!
Geplaatst: 27.01.2013 - 18:25
door isomo
Een "echte" volvo heeft minimaal een 5 cylinder motor.
Minder dan dit, koop een ford, mazda, Peugeot of citroën......dezelfde motor....
Die doen ook niet beter dan 190 km/u.
Geplaatst: 27.01.2013 - 18:28
door wtr_s60
isomo schreef:Een "echte" volvo heeft minimaal een 5 cylinder motor.
Minder dan dit, koop een ford, mazda, Peugeot of citroën......dezelfde motor....
Die doen ook niet beter dan 190 km/u.
Ik voorspel dat je nu tegen een hoop schenen zult schoppen!

Geplaatst: 27.01.2013 - 18:30
door Oceanracer
Nee hoor, hij heeft gewoon gelijk!

Geplaatst: 27.01.2013 - 18:32
door isomo
wellicht wel, maar de D5, D3 is wel een van de belangrijke redenen dat ik met volvo rij.
Vindt maar eens een +4 cylinder in de categorie van C30, V40 en S/V 60 aan dezelfde prijs.
Veel zoekgenot....
Geplaatst: 27.01.2013 - 19:14
door robbie2
wtr_s60 schreef:isomo schreef:Een "echte" volvo heeft minimaal een 5 cylinder motor.
Minder dan dit, koop een ford, mazda, Peugeot of citroën......dezelfde motor....
Die doen ook niet beter dan 190 km/u.
Ik voorspel dat je nu tegen een hoop schenen zult schoppen!

Een echte Volvo is meer dan alleen maar een motor onder de motorkap ........
Geplaatst: 27.01.2013 - 19:17
door bart simpson
de 5 pitter van Volvo maakte van een Renault Saffrane of een Ford S Max niets byzonders
Geplaatst: 27.01.2013 - 19:20
door wtr_s60
bart simpson schreef:de 5 pitter van Volvo maakte van een Renault Saffrane of een Ford S Max niets byzonders
De Focus RS daarentegen

Geplaatst: 27.01.2013 - 19:23
door V70/2.4D/2003
wtr_s60,
De Focus RS daarentegen
Van harte gefeliciteerd met uw Forum-ban

Geplaatst: 27.01.2013 - 19:26
door wtr_s60
V70/2.4D/2003 schreef:wtr_s60,
De Focus RS daarentegen
Van harte gefeliciteerd met uw Forum-ban

Verklaar jezelf anders eens nader ?
Geplaatst: 27.01.2013 - 19:40
door isomo
Uiteraard heeft een volvo meer kwaliteiten dan alleen maar hun eigen motor.
Veilgheid en rijcomfort spelen hier ook een belangrijke rol in.
Alleen vind ik (maar dit is heel subjectief) dat volvo onder impuls van Co2 normen en dergelijke meer, moeite gaat krijgen met het bijbenen van de concurrentie die aleen reeds overgestapt zijn naar 4-cylinders (zie audi, bmw en mercedes).
Ook hier zullen ze moeten overstappen.
Maar geef toe, een heerlijk roffellende 5-cylinder à la 850,.... Zalig! (toch voor mij.)
Geplaatst: 27.01.2013 - 19:44
door V70/2.4D/2003
Geintje Amice, geintje.
Geplaatst: 27.01.2013 - 19:51
door wtr_s60
V70/2.4D/2003 schreef:Geintje Amice, geintje.
Ik dacht het wel
De Focus RS is inderdaad uitsluitend voor een beperkt doelpubliek. Mensen die een week-endwagen zoeken om af en toe het circuit mee op te gaan. Zeer zeker niet de filosofie van de doorsnee Volvo, al kan een Volvo R of een ietwat aangepaste Volvo 5-pitter best ook wat vonken geven on track..
Maar goed, terug ontopic, topsnelheid van een D2 was 't toch ?

Geplaatst: 27.01.2013 - 21:13
door Bas1982
tegenwoordig haalt bijna elke auto al de 200 en de wat pittiger 1.6 turbo's halen de 240 ook vaak al, net zo hoog als mijn 2.5T! Nouja 240 op gps was de top nu haal ik dit al gemakkelijk in de 5de versnelling. Nu kan ik alle auto's begrensd op 250 km/h ruim voorbij. Tenminste van de zomer weer, de winterbanden begrenzen mij nu weer op 240 km/h

Geplaatst: 28.01.2013 - 09:41
door Markh
hahaha ik begrijp de emoties, maar als we het mentaal aan kunnen is dan nu een u bocht terug naar het onderwerp al mogelijk? Trouwens, ik hoorde laatst iemand zeggen dat men volvo rijdt alleen vanwege dat manlijkheids symbool (schild en speer), dus cilinders doen er niet helemaal toe, alleen te laten zien dat je een man bent.
Geplaatst: 28.01.2013 - 10:44
door bart simpson
het staat voor "ik rol", ook het beeldmerk van SKF (Svenska Kullager Fabriken), feitelijk de stamvader van Volvo