Pagina 3 van 3

Geplaatst: 05.01.2013 - 10:56
door BlackcurrantV70
PatEvTe schreef:Weet men welke dealer er ook werkt met Rica. Mijn huidige dealer werkt alleen met Polestar. Maar Rica stage 2 is 300 euro goedkoper en dan schijnt je T3 echt een beest te worden. +- 200 PK en 300 NM. In plaats van Polestar 180 pk en geen verandering in het koppel.
Bij Polestar geen verandering in het koppel, maar ook niet in de garantie.....

Geplaatst: 10.01.2013 - 11:49
door IV39
Ik kwam deze site ook nog tegen. Niet de duurste, komt uit Duitsland, veel winst te behalen, apart garantie aan te kopen, zelf in te bouwen/laten doen.

http://www.racechip.de/nl/chiptuning/vo ... /index.php

Ik zou het volgens mij niet aandurven. Iemand?

Geplaatst: 10.01.2013 - 12:04
door rsnhakan
---

Geplaatst: 10.01.2013 - 12:08
door Wauter
Laat iemand me corrigeren wanneer ik er naast zit, maar volgens mij wordt bij deze vorm van 'tuning' het motormanagement gefopt door signalen te manipuleren. Heeft dus weinig met tunen te maken, al zal er best resultaat mee te boeken zijn.

Geplaatst: 10.01.2013 - 12:37
door IV39
Kun je met het foppen van de signalen zoveel winst behalen? Zo doet een powerbox het toch ook?

Ik neem wel aan dat ze het nog enigszins veilig doen.

Geplaatst: 10.01.2013 - 13:10
door Ramon&Ramon
Jezelf foppen in je portemonnee!

Die powerboxen die je er zo tussen zet is allemaal troep..
Garantie tot de hoek en risico dat je motor in de prak loopt!

Geplaatst: 10.01.2013 - 18:10
door IV39
Dat geloof ik graag, ben er ook nooit aan begonnen. Maar is dit dan wel een powerbox waar ze over praten?

Geplaatst: 10.01.2013 - 18:24
door bijlaard
Wauter schreef:Laat iemand me corrigeren wanneer ik er naast zit, maar volgens mij wordt bij deze vorm van 'tuning' het motormanagement gefopt door signalen te manipuleren. Heeft dus weinig met tunen te maken, al zal er best resultaat mee te boeken zijn.
De originele signalen worden tussen de ECU (engine control unit) en de motor veranderd, de motor krijgt dus andere waarden .
De ecu stuurt de gewone waarden weg en de chip doet de remap die dan de motor krijgt.

Je kan het foppen noemen, gefopt wordt in feite de ecu die "denkt" dat ie de goede signalen naar de motor stuurt.

Normaal maakt een tuner deze remaps (al dan niet met de hand of wordt de een remap van een andere tuner gekocht ) en schrijft (laad) hij deze in de originele ecu.

Obbe

Geplaatst: 10.01.2013 - 21:20
door mindbrother
Wat betreft tuning van een T3 V60, ik zag op de Polestar website dat ook de T4 (2013) kan worden getuned, naar 200 pk plus een hogere koppel (285 Nm). De T3 en T4 zijn toch technisch dezelfde motor, met alleen andere software-grenzen? Zou de T3 binnenkort ook naar hogere grenzen kunnen worden gebracht via Polestar?

Geplaatst: 10.01.2013 - 23:24
door Soepkop
Ik weet het niet: volgens mij is het verschil tussen de T3 en de T4 groter dan alleen aangepaste motorsoftware. Zo heeft de T4 een overboostfunctie tot 270nm. Of het dus zomaar mogelijk is de T3 tot dezelfde waarden te tunen als een getunede T4 betwijfel ik......

Geplaatst: 08.02.2013 - 10:12
door remmm
Ik denk niet dat Polestar de 200pk versie gaat aanbieden voor de T3, ik denk overigens wel dat de motoren identiek zijn. Het is voor Volvo natuurlijk wel kostenplaatje technisch het mooiste... Motorcode is ook precies hetzelfde van de T3 en T4. Het is ook gewoon de Ford motor 1.6GTDi 1.6 L EcoBoost I-4, waar er ook affabriek een 200pk versie van is in de Ford Fiesta ST... Ik denk dus dat het puur een software-matige aanpassing is. Vandaar dat Polestar daar ook wel garantie op durft te geven :) Het is gewoon dezelfde mapping als affabriek voor de T3 tuning naar T4 en voor de T4 naar T4+

150 PS (110 kW)
2010— Volvo S60
2010— Volvo V60
2012— Volvo V40

180 PS (132 kW)
2010— Volvo S60
2010— Volvo V60
2011— Volvo V70
2011— Volvo S80
2012— Volvo V40
200 PS (147 kW)
Ford Fiesta ST

bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine

Geplaatst: 14.02.2013 - 20:52
door popovic
Ik heb net gedaan bij Volvo dealer en kost 790 E aanbiding tot 31.3. S60 2.0met 203pk naar 240pk . ik ben blij dat ik heb gedaan.
Met vr.gr. Tom

Geplaatst: 28.02.2013 - 15:58
door popovic
Vandaag certificat met Polestar sticker. binnen gekrijgen na registratie op Polestar site. Koppel van 300 naar 320 nm 240pk. Het gaat om Volvo s60 bj 2011 standard 203pk. Het is geen oude T5 260pk die ik had maar rijd lekker .
met vr gr Tom

Geplaatst: 28.02.2013 - 17:33
door diesel01
Hoeveel tijd gaat er over heen tussen registreren en ontvangen van post?

Geplaatst: 28.02.2013 - 22:16
door Soepkop
In mijn geval twee weken.

Geplaatst: 28.02.2013 - 22:59
door diesel01
Dan moet ik nog even geduld hebben..

Geplaatst: 28.02.2013 - 23:40
door popovic
Rond tien dagen denk ik .