Transmissie volledig stuk! of simpele oplossing?

Ramon&Ramon
7th Gear member

Bij een reparatie ligt het toch anders,denk dat je echt naar de dealer terug moet die de bak gemonteerd heeft.
Een andere dealer zit niet te wachten om dat nog is over te doen.
Ook gezien het kostenplaatje voor de andere dealer.
Varioclean
2nd Gear member
Contacteer:

@peer54, (ramon@ramon)
houd inderdaad de onderhoudsdealer er maar bij betrokken,
hij kan je ondersteunen bij de afwikkeling bij de andere dealer,
jammer dat het allemaal zo moet gaan, zou inderdaad niet zo moeten.

groet,
peer54
3rd Gear member

Dag,

Vandaag gesprek met de dealer gehad.
Ze staan zeker open voor een oplossing. Voorstel van de dealer om op file snelheid de automaat handmatig te bedienen om zo de gedraging te observeren. Ondertussen is er bij de dealer intern overleg over een eventuele oplossing.
Er is 8 maanden geleden een Volvo ruilbak gemonteerd, dit is nogmaals bevestigd.

Wordt vervolgd.

Groet,

Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
peer54
3rd Gear member

Dag,

Van de week contact gehad met de dealer die in april j.l. de bak gewisseld heeft.
De uitkomst van het aangekondigde intern overleg pakt voor mij negatief uit.
Lees en huiver.

Om een lang verhaal zo kort mogelijk te houden. De dealer kan niets meer voor mij betekenen.
Hij beroept zich op een aantal zaken. Ten eerste, het betreft hier een producteigenschap. ( file rijden met kleine schokjes op zeer lage snelheden is een producteigenschap van een comfortabele S80 3.2 Executive)
Ten tweede, de automaat is gewisseld met een ruilbak van Volvo, dus beter kan niet. Daar kan geen revisiebedrijf tegenop, zo oppert de werkplaatschef. We kunnen de bak wel weer gaan verwisselen maar hij ziet daar geen heil meer in. Ten derde, de automaat is gewisseld in de Selekt garantietijd, daar geven we dus geen jaar garantie meer op. Het kan niet zo zijn dat garantie op garantie wordt gegeven. Hij moest er ook nog even bij vermelden dat er al genoeg kosten voor Volvo tijdens de Selekt periode aan de auto zijn geweest. Ten vierde, ik had eerder aan de bel moeten trekken. Mijn redenatie dat een tweetal klachten die de ‘oude bak’ ook vertoonde weer langzaam terug kwamen sneden geen hout.
Na het wisselen van de automaat (April 2012) heb ik de dealer gebeld met de vraag, hoe het was gesteld met de garantie.
Ik vroeg om een schriftelijke garantie op het vervangende onderdeel. Het antwoord van de werkplaats receptie was toen. Er wordt geen schriftelijke garantie afgegeven. Maak je vooral geen zorgen, het staat bij ons in de computer.
Gaat er tijdens de garantie periode iets mis kun je altijd bellen.

Dat klopt ook wel, je kunt altijd bellen…………….

Ik ga volgende week de ANWB bellen voor hoe nu verder.

Groet,

Peer
S80 3.2 executive
evert65
6th Gear member

product eigenschap :D , dat is te erg
volgens mij klopt er geen steek van de redeneringen garantie op garantie slaat nergens op, als ik iets binnen de garantie termijn laat repareren, en het gaat weer kapot binnen de garantie termijn dan geldt er garantie hoe krom een hoofdmonteur ook kan proberen te kletsen
al genoeg kosten aan die wagen slaat ook helemaal nergens op dan hadden ze maar geen garantie moeten geven
een nota is voldoende bewijs om garantie te claimen
succes bij de anwb, of maak gebruik van je rechtsbijstandsverzekering, soms kan je daar voor ook terecht bij de verzekeringsmij waar je wagen is ingeschreven
keep calm!, your randomizer is running
Ramon&Ramon
7th Gear member

Neem even contact op met Beesd,op een ruilbak van Volvo zit een jaar garantie,daar kan zelfs een dealer niet onderuit.
Op elke reparatie die een bedrijf uit voert is de garantie bepaling van toepassing.
diesel01
Geartronic member

Oei..
Ik pak bier en olijven en ga even achterover zitten.
Juist een argument als "wij hebben al genoeg kosten aan de auto gehad" is een nonargument.
Je brengt een auto op de markt met garantie als de auto dan blijkt tegen te vallen voor de dealer is een dergelijke opmerking er 1 die een klant kan weg jagen, dom en niet constructief voor de langere duur.
Ik heb een D5 met GT die soms in de file wat bokkig kon zijn na de flush heb ik hem er nooit meer op kunnen betrappen en een producteigenschap zou betekenen dat de monteur zegt dat Volvo slechte automaten maakt, nogal een bout statement.
Overigens succes met het verhaal.
Gast

Ai, hier gaan mijn nekharen van overeind staan. "Dat is nog eens een fiijne VOLVO-dealer". :cry:
Een gesprek met de directeur van die vestiging is denk ik de 1e stap.
Als dit niet werkt is Beesd de volgende stap.

Over welke dealer hebben we het trouwens?
tip
2nd Gear member

Klopt absoluut geen moer van de totale opstelling van dealer. Gaat Beesd niet blij van worden. Geeft geen vertrouwen.. Waar Volvo het van moet hebben. Juridisch een duidelijke en haalbare casus, maar zover zou het niet moeten komen.
V70 2.5T 2008
Andrew82
3rd Gear member

Typisch gevalletje "zoek het maar uit" van de dealer.. Succes met het vervolgtraject!
440 1995 1.6 Deluxe
| S60 2001 2.4 Automaat 170PK | 446 Ash Gold Pearl | Afbeelding
dutchlimits
5th Gear member

Wat een slechte dealer, probeer je probleem nog hier op te lossen en kom niet terug...
RIDES:
Dodge Magnum
VW Corrado G60

EXIT:
Audi A4 B6 3.0 V6 30V QUATTRO
Volvo S40 2001
Polo G40 Genesis
tip
2nd Gear member

Dan komt de dealer er heel makkelijk mee weg. Het is krom en niet volgens de "spelregels".
Past niet in het Volvo plaatje. Zo'n probleem dient door die Volvo-dealer opgelost te worden.
Door weg te lopen houdt je het probleem (opstelling van de dealer) voor het volgende slachtoffer in stand.
V70 2.5T 2008
Ramon&Ramon
7th Gear member

Het is heel simpel,je gaat terug naar de dealer,leg een claim neer,laat een onafhankelijke (goeie) dealer er naar kijken,overleg daarna met Volvo Beesd en dan komt het helemaal goed..
Gast

Ramon&Ramon schreef:Het is heel simpel, je gaat terug naar de dealer, leg een claim neer, laat een onafhankelijke (goeie) dealer er naar kijken, overleg daarna met Volvo Beesd en dan komt het helemaal goed..
Goede tip
+1
peer54
3rd Gear member

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ga er in week één 2013 mee aan de slag.

Fijne jaarwisseling en een comfortabel 2013.

Groet,

Peer
S80 3.2 executive
peer54
3rd Gear member

Dag,

Van de week Volvo Beesd gebeld en het probleem voorgelegd. Beesd heeft mijn dealer gebeld waar de auto nu in onderhoud is. Deze dealer heeft een afspraak met mij gemaakt om samen te kijken wat er speelt.
Dit gaat gebeuren op donderdag 10 januari a.s.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet,

Peer
S80 3.2 executive
Varioclean
2nd Gear member
Contacteer:

@peer54
Ramon&Ramon schreef:Neem even contact op met Beesd,op een ruilbak van Volvo zit een jaar garantie,daar kan zelfs een dealer niet onderuit.
Op elke reparatie die een bedrijf uit voert is de garantie bepaling van toepassing.
inderdaad, als de garantie een jaar is, en halverwege de garantie wordt een bak vervangen, moet de gereviseerde bak het weer een jaar goed doen, zelfs als de oorspronkelijke garantie verlopen is,

verder moet het niet zo moeilijk zijn vast te stellen of hij naar behoren, en conform het produkt, schakelt, met de problemen die de nieuwe bak nu heeft zal hij wel geen paar jaar stabiel blijven functioneren, als hij binnen korte tijd verder in de soep loopt, is het bewijs al geleverd dat hij niet goed gereviseerd is,

houd dus het verdere verloop van het gedrag van de bak goed gedocumenteerd bij, hopelijk wordt alles nu snel opgelost, want ondertussen rijd je al die tijd niet echt lekker volvo,

wij hebben zelf ook wel eens twee keer achterelkaar dezelfde bak moeten reviseren en daarna nog 4 verschillende bakcomputers moeten aanschaffen en uitproberen, dat hoort bij het spelletje, moeten ze bij volvo ook weten.

succes,

mvrgr

VarioClean
peer54
3rd Gear member

Wat ik ook nog wil melden is dat de automaat een goed hoorbaar gierend geluid geeft bij een koude motor. Vandaag van Valkenswaard naar Hilversum gereden en goed op de bak gelet. Bij een constante snelheid van 20km is de bak bokkig. Het gierend geluid is in Hilversum aangekomen nog hoorbaar op lage snelheden, dus bij het opschakelen van stilstand naar +/- 20km. Het geluid is wel minder maar wel nog hoorbaar. Dit gierend geluid was ook aanwezig bij de vorige oude bak? Sinds een tijdje terug is er een nieuw geluid bijgekomen en wel bij het terugschakelen naar lagere snelheden tot bijna stilstand. Dit geluid is niet constant aanwezig bij genoemde actie.

Nogmaals alle genoemde ongemakken spelen zich af tijden lage snelheden.

Groet,

Peer
S80 3.2 executive
Varioclean
2nd Gear member
Contacteer:

@peer54,
de benzinemotoren in de nieuwere S80's zijn vrij stil,
een gierend geluidje bij lage snelheden is vaker waarneembaar,
zowel voor als na de bakrevisie van dit soort volvo's ook regelmatig gehoord,
gaat mee met het motortoerental, maar zou misschien ook een lagergeluid uit de motor, of van een pomp kunnen zijn,

wij hebben ook wel eens gedacht dit geluid uit een bak te horen, en met dikkere atf wat geexperimenteerd, maar bij lage snelheid bleef het geluid,
wellicht een baklager, waarschijnlijk niet de atf pomp of koppelomvormer,
maar dus ook misschien iets normaals van kleine speling en slijtage,

is het nieuwe terugschakelgeluid ook te omschrijven?

groet,
peer54
3rd Gear member

Varioclean,

Moeilijk te omschrijven.
Hou het op het geluid van een multiriem die meegaat van een hoog toerental naar een lager toerental. Het geluid is ook alleen maar hoorbaar bij ‘gas los’ uitdrijvend naar b.v. een oprit.
Zo als ik al aangaf is dit geluid niet telkens aanwezig. Je hoort het dagen niet.

Groet,

Peer
S80 3.2 executive
Plaats reactie

Terug naar “S80”