Welke olie S60/V70R en wat IC geneuzel.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Kijk, duidelijke uitleg!
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Ke, hoeveel pk op hoeveel bar nu dan??koen.s schreef:Custom mapping door MTE.
Voor de 40mm alu intercooler, feritta downpipe, feritta catback, 3 inch intake buis, ipd tcv, en nog wat klein spul.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Ik heb denk ik redelijk dezelfde tuning gehad bij ET, dus ben benieuwd naar performance gain
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Niet op de dyno gehad.Marc Apeldoorn schreef:@Koen,
Heb je de 2003 R op een dyno gehad bij kroonenburg en zo ja, wat was de uitkomst?
Maar standaard haalt de gemiddelde R 280 pk.
Dyno komt als een aquamist op zit, en weer een nieuwe custom mapping.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Dat klopt wel aardig.
Mijn R had standaard 288 PK, maar daar zat wel RON95 in, ipv 98....
Mijn R had standaard 288 PK, maar daar zat wel RON95 in, ipv 98....
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
1,25 bar, dus safe afgesteld.Laguna-S60 schreef:Ke, hoeveel pk op hoeveel bar nu dan??koen.s schreef:Custom mapping door MTE.
Voor de 40mm alu intercooler, feritta downpipe, feritta catback, 3 inch intake buis, ipd tcv, en nog wat klein spul.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
pktje of 310/315 dus als ze standaard rond de 285 zit, dat is idd best netjes.
maar een complete remap lijkt me niet nodig voor nieuwe ic...
maar een complete remap lijkt me niet nodig voor nieuwe ic...
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Na montage van de grotere intercooler draaide hij nog maar 0.8-0,9 bar druk.Laguna-S60 schreef:pktje of 310/315 dus als ze standaard rond de 285 zit, dat is idd best netjes.
maar een complete remap lijkt me niet nodig voor nieuwe ic...
Dus is weer afgesteld naar 1,25 bar.
Als je een 3 inch intakepijp monteert ga de turbodruk ook omlaag, je heb meer flow.
Dat geldt ook voor de intercooler.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Duidelijk! bedankt voor de uitleg 
zal me er eens wat in verdiepen

zal me er eens wat in verdiepen

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Standaard heeft de R een dood punt, nu is dat weg.Laguna-S60 schreef:Duidelijk! bedankt voor de uitleg
zal me er eens wat in verdiepen
Hij blijft trekken tot 7900 rpm.
Het geluid van de Feritta uitlaat is echt verslavend, flinke klappen bij overschakelen.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Doodpunt heb ik zelf nog niet gemerkt..., of bedoel je de turbo lag bij het opschakelen??
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- koen.s
- 4th Gear member
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 11.07.2010 - 19:08
Na schakelen pakte hij laat op, en hij begon pas rond de 4000rpm echt te trekken.Laguna-S60 schreef:Doodpunt heb ik zelf nog niet gemerkt..., of bedoel je de turbo lag bij het opschakelen??
Nu reageert hij direct op het gas, en trekt ook al veel vroeger.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Bij schakelen merk je inderdaad weer een dipje, maar die dip voelt naar mijn mening niet dusdanig lang als jij omschrijft... hij trekt ook gewoon in 1 ruk door naar de toerenbegrenzer
maar jullie hebben inderdaad ook wat meer upgrades.., zover ga ik m'n pa helaas niet krijgen
IC ga ik er nog wel doorkrijgen..., maar DP en RC etc zal moeilijker worden 

maar jullie hebben inderdaad ook wat meer upgrades.., zover ga ik m'n pa helaas niet krijgen


Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
klopt haha 
zelf zou ik het BSR optiflow luchtfilter hebben, word denk ik verjaardags cadeau voor m'n pa
en IC lijkt me nu wel wat..
natuurlijk een DP en racekat en een RVD eindstuk etc ook geweldig.., maar dan praat je toch over wat grotere bedragen, en echt chippen gaan we niet aan beginnen..

zelf zou ik het BSR optiflow luchtfilter hebben, word denk ik verjaardags cadeau voor m'n pa

natuurlijk een DP en racekat en een RVD eindstuk etc ook geweldig.., maar dan praat je toch over wat grotere bedragen, en echt chippen gaan we niet aan beginnen..
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
daar hebben we de avensis voor 
is elke keer weer wennen zegt m'n pa als ie in de avensis rijdt met 2,6 x zo weinig vermogen xD

is elke keer weer wennen zegt m'n pa als ie in de avensis rijdt met 2,6 x zo weinig vermogen xD
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue