Pagina 3 van 6

Geplaatst: 03.06.2006 - 19:06
door Paul
Klopt rijdt hier ook vaak, heeft de Thor velgen inderdaad, V70T5 bestaat niet als Base, dus minimaal Kinetic, dus zou hij 16inch lichtmetaal hebben, waarschijnlijk vanwege het feit dat ze daar zoveel 200+ mee rijden snachts hebben ze dat veranderd.

T5 gebruiken ze vooral snachts als ze in korte tijd snel moeten rijden

Geplaatst: 03.06.2006 - 22:24
door NOS
Paul schreef:Klopt rijdt hier ook vaak, heeft de Thor velgen inderdaad, V70T5 bestaat niet als Base, dus minimaal Kinetic, dus zou hij 16inch lichtmetaal hebben, waarschijnlijk vanwege het feit dat ze daar zoveel 200+ mee rijden snachts hebben ze dat veranderd.

T5 gebruiken ze vooral snachts als ze in korte tijd snel moeten rijden
duidelijk, ik dacht dat ze alleen d5 als opvallende smerissenauto gebruikten, maar dat is dus niet zo.

Geplaatst: 04.06.2006 - 02:33
door Denniskl
Ik heb die V50 T5 woensdag in het echt gezien!!!
Hij stond bij de computerzaak in Almere op het Poldervlak.
De mannen waren ff computerspulletjes aan het kopen.

Maaaaaaaaar...
Wij mogen toch geen zicht-belemmerende dingen voor onze ruit hebben?
Zoals beertjes, kentekenplaten of blindering?

Wat doen die agenten dan met een radardetectordetector?
Die zit daar ook.
Ook de camera's zitten achter de voorruit.
En dat mag allemaal wel?

Geplaatst: 04.06.2006 - 02:43
door s80t6
Denniskl schreef:Maaaaaaaaar...
Wij mogen toch geen zicht-belemmerende dingen voor onze ruit hebben?
Zoals beertjes, kentekenplaten of blindering?

Wat doen die agenten dan met een radardetectordetector?
Die zit daar ook.
Ook de camera's zitten achter de voorruit.
En dat mag allemaal wel?
Niet zo zeuren joh, die lui hebben maar één doel; jouw en mijn veiligheid zoveel mogelijk proberen te garanderen.

Geplaatst: 04.06.2006 - 02:48
door Denniskl
Maar hun eigen veiligheid dan?
Doordat hun minder veilig rijden, kan ik er niet van uit gaan dat zij mijn veiligheid zoveel mogelijk proberen te garanderen...
Het gaat om het principe.

Ben nog even goede vrienden met ze hoor.
Ze hebben mij altijd goed behandeld en ik hun ook.

Ik heb ook niets tegen hun.
Ik heb soms wat tegen de Nederlandse wetgeving.

Geplaatst: 04.06.2006 - 09:20
door Lambert
Niet zo zeuren joh, die lui hebben maar één doel; jouw en mijn veiligheid zoveel mogelijk proberen te garanderen.
Werk je soms bij ze?

Geplaatst: 12.06.2006 - 17:48
door Superman
mmm....Blik op de Weg, da's toch op de publieke omroep? dus stiekem betalen we er wel aan mee. Leo de Haas zal er toch wel iets van doorrekenen, denk ik.

groeten, de muggenzifter

Geplaatst: 12.06.2006 - 19:07
door s80t6
Denniskl schreef:Maar hun eigen veiligheid dan?
Alleen daarom zou je er nog meer respect voor moeten hebben, moet je je voorstellen; zij nemen extra risico's voor jou en mijn veiligheid.. Zeer bewonderingswaardig als je het mij vraagt.

Geplaatst: 12.06.2006 - 19:13
door NOS
s80t6 schreef:
Denniskl schreef:Maar hun eigen veiligheid dan?
Alleen daarom zou je er nog meer respect voor moeten hebben, moet je je voorstellen; zij nemen extra risico's voor jou en mijn veiligheid.. Zeer bewonderingswaardig als je het mij vraagt.
ze nemen extra risico door onnoodig te hard te rijden en hun richtingaanwijzer niet aan te doen!!!!! :evil:
Zie het helaas te vaak gebeuren, voor het zelfde geldt lig ik er met m'n fiets onder omdat die smerissen geen richting aangaven :!:

Geplaatst: 12.06.2006 - 19:19
door Lambert
Alleen daarom zou je er nog meer respect voor moeten hebben, moet je je voorstellen; zij nemen extra risico's voor jou en mijn veiligheid.. Zeer bewonderingswaardig als je het mij vraagt.
Heb jij een s80T6 om 80 mee te rijden? Of 120 waar het ook 140 kan? Ik rijd 60.000 km per jaar en rijd gemiddeld misschien 10 % boven de wettelijke limiet, maar heb dus met enige regelmaat 4 km te hard bekeuringen... ze zetten gewoon een fuik waar je als veiligrijdende automobilist gewoon gepakt wordt, dat vind ik waardeloos.... kijk dat ze lui pakken in een T6 die boven de 200 km/pu op onverandwoorde plekken rijden.... ok..... maar wat heeft 4 km overschrijding nou nog met veiligheid te maken...

Geplaatst: 12.06.2006 - 19:25
door NOS
hoewel er al wel een afwijking van een paar kilometer is ingebouwd tegen dat soort boetes. Ze zouden beter de frequente hardrijders moeten aanpakken en niet die man die een keer een minisnelheidsovertreding begaat!!

Geplaatst: 12.06.2006 - 21:38
door Denniskl
T kost misschien een beetje, maar wat denken we hier van?
(hou er rekening mee dat ik 3 biertjes op heb...)

Het controleren moet gewoon door blijven gaan.
Alle overtredingen gaan in een administratiesyteem.
Iedere maand word gekeken (geautomatiseerd) naar de overtredingen per kenteken.
Daar kan men dan duidelijk zien wie er vaak te hard rijd.

Eigenlijk een soort van traject-controle maar dan over een langere looptijd.

Geplaatst: 12.06.2006 - 21:40
door Lambert
Daar kan men dan duidelijk zien wie er vaak te hard rijd.
Dan kunnen ze vervolgens op de hoek van de straat op je staan wachten en..... bingo! :roll:

Geplaatst: 12.06.2006 - 21:43
door Denniskl
Nee, joh...
Die mensen hebben ze niet meer nodig.
Die kunnen gaan doen wat ze horen te doen.
Meer op straat lopen, zakkenrollers ofzo vangen.

Nee, lekker allemaal administratief houden.

Geplaatst: 12.06.2006 - 21:59
door Lambert
Meer op straat lopen, zakkenrollers ofzo vangen.
Kijk, das goed nieuws!

Geplaatst: 12.06.2006 - 22:01
door marsm104
Dhr. Spee is niet zo geliefd in dit soort discussies...

Maar zijn verhaal doet het wel goed op een begrafenis van een verkeersdode...

Geplaatst: 12.06.2006 - 22:04
door Denniskl
Maar zijn verhaal doet het wel goed op een begrafenis van een verkeersdode...
Alsof die doden er dan nog wat aan hebben. :oops: :lol:

Geplaatst: 12.06.2006 - 22:12
door marsm104
Teminste nog iemand die een gesprekje wil houden :D

Ach, hij heeft mij nog niet kunnen pakken... houden zo ;)

Geplaatst: 12.06.2006 - 22:16
door Denniskl
marsm104 schreef: Ach, hij heeft mij nog niet kunnen pakken... houden zo ;)
Gelijk heb je! Als het kan moet je dat inderdaad zo houden.
Ik heb mijn S40 nu anderhalf jaar, en nog geen bekeuring gehad!

Geplaatst: 12.06.2006 - 23:50
door s80t6
Lambert schreef:Heb jij een s80T6 om 80 mee te rijden? Of 120 waar het ook 140 kan? Ik rijd 60.000 km per jaar en rijd gemiddeld misschien 10 % boven de wettelijke limiet, maar heb dus met enige regelmaat 4 km te hard bekeuringen... ze zetten gewoon een fuik waar je als veiligrijdende automobilist gewoon gepakt wordt, dat vind ik waardeloos.... kijk dat ze lui pakken in een T6 die boven de 200 km/pu op onverandwoorde plekken rijden.... ok..... maar wat heeft 4 km overschrijding nou nog met veiligheid te maken...
heel eerlijk;

laat ik er niet omheen draaien, die t6 is er voor zijn vermogen... als het alleen om de veiligheid te doen was geweest had ik een 2,4 genomen. En daar maak ik op zijn tijd ook nog wel eens een snelheidsovertreding mee, wist je trouwens dat een t6 als ie 220 rijdt nog eens een keer van de derde naar de vierde versnelling gaat, dat moet je eens meemaken :D

Maar daar ben ik eigelijk helemaal niet trots op, 't is gewoon menselijk dat je de grensen op gaat zoeken denk ik... Ik ben iig zo (om voor het gemak niet te hoeven denken)

Buiten dit buitensporige gedrag om houd ik me doorgaans goed aan de snelheid, Ik vind dat Volvo rijders het goede voorbeeld moeten geven. Da's eigelijk een beetje roomser dan de paus willen zijn, maar zo zie ik het wel...

Dus niets menselijks is mij vreemd, maar dat laat niet onverlet dat ik de eventuele consequenties ook voor mijn rekening neem. Daarvoor zijn de klpd auto's ook op de weg, niet om jouw met 4km te hard (wat na correctie er alweer heel anders uitziet) van de weg te halen... daar flitsen ze voor.

Maar daar ben ik ook voor, handhaving bereik je het beste met ristricties, anders zou het absolute anarchie op de weg zijn.

Reken eens uit hoeveel % harder je rijdt als je 57 ipv 50 rijdt... Dat valt niet in het 'niet' om zo maar te zeggen.

tot zover, vooralsnog :D