GFTbak schreef:iemand een idee of afneembare trekhaak op de r-design mogelijk is?
Op de (belgische) configurator is het niet mogelijk dit te configureren.
Maar op de prijslijst staat niet vermeld dat dit niet kan in samenwerking met r-design.
Misschien even toevoegen voor wie het wil weten.
Trekhaak is dus mogelijk voor R-design (al kan je dit niet kiezen in de BE-configurator)
Net even met de dealer gebeld. Productie van onze V40 R-design is voorzien in week 5 (28 januari). Bij de dealer ergens in week 7 denkt hij en levering dan 1 maart.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Op de Zwitsere autoscout vind je nu ook de eerste R-designs, waarvan sommige met foto's.
Een R-Design volgens de specificaties met de standaard 17" Ixion velgen:
En een R-design met de optionele 18" Ixion velgen:
Hel lijkt dus inderdaad dat de standaard 17" velgen grijs zonder ribbel zijn (lijken meer op die van de Ixion's van de S/V60 R-design) en de 18" zwart met ribbel. Ik vind 18" erg gaaf staan onder de V40 maar vind de uitvoering van de 17" Ixions's veel mooier.
Het voordeel van deze 17 inch i.c.m. deze bandenmaat is de iets gunstigere wang volgens mij. Waardoor m.i. de kans op velgenbeschadiging via bijv. stoepranden minder is. Ik heb ooit eens met een redelijke "vlakke" band met lage wang een kras in een velg gereden bij inparkeren. Daar wordt je niet blij van. Het is een bijzonder fraaie velg.
Er staan inderdaad op autocout in o.a. Zwitserland en Duitsland diverse V40 r-designs te koop. Het valt me op dat dashboard verlichting altijd blauw is en de de naalden altijd rood. Voor welke modus je ook kiest. In het opstartscherm komt de vermelding R-Design in de centrale klok. Fraai hoor dat soort subtiele details. Het totale plaatje met de contrast stiksels, alu, leer en alcantara maakt het allemaal wle heel fraai.
Ben benieuwd wanneer de eerste R-Designs bij de dealer worden gesignaleerd. Dat zal ergens begin januari zijn denk ik...hoop ik.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
Wow, aardig wat R-design bestellingen worden hier toch al gemeld. Audi wordt ook al zenuwachtig, ze hebben niet voor niets zo snel al de A3 Ambition Proline S uitgebracht.
Dat laat ook overduidelijk zien dat Volvo definitief zijn aansluiting heeft gevonden bij premiums zoals A3, A-Klasse, Golf, 1-serie etc.
Kers op de taart wat mij betreft zou moeten zijn de toekenning titel auto van het jaar, als er een auto is die dat verdient, alleen al vanwege de voetgangers airbag, dan is dat de Volvo V40. Innovatie, veiligheid en klasse moet worden beloond.
Wat wel grappig is dat ik nog geen 1 Rebel Blue heb gezien... dat zou voor mij de hoofd reden zijn om voor een R-Design te gaan.. de andere kleuren kan je ook op de normale versie krijgen..
Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line
Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
LightStar schreef:Wat wel grappig is dat ik nog geen 1 Rebel Blue heb gezien... dat zou voor mij de hoofd reden zijn om voor een R-Design te gaan.. de andere kleuren kan je ook op de normale versie krijgen..
Ik heb het overwogen. Zeer lang over nagedacht. Hartstikke leuk en iedereen weet waar je geweest bent met zo'n kleur. Ik denk dat je hem na een jaar zat bent.
Als zakelijke auto zonder reclame daarom niet geschikt voor mij. Daarom minder opvallende kleur gekozen.
Ja ik bestelde demijne in titanium grey. Vind die rebel blue er ook beetje over. Maar het was de eerste keer dat ik even een r-design in het echt zag. Heeft meteen toch al een beter beeld van wat ik besteld heb.