V40 R-Design

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
GFTbak
2nd Gear member

GFTbak schreef:iemand een idee of afneembare trekhaak op de r-design mogelijk is?

Op de (belgische) configurator is het niet mogelijk dit te configureren.
Maar op de prijslijst staat niet vermeld dat dit niet kan in samenwerking met r-design.
Misschien even toevoegen voor wie het wil weten.
Trekhaak is dus mogelijk voor R-design (al kan je dit niet kiezen in de BE-configurator)
Volvo C30 | Kinetic | 1.6d | R-design | passion red
besteld: V40 | R-design | D2 | motion pack | titanium grey metalic
GFTbak
2nd Gear member

E10 schreef:De R-design in het zwart: http://www.flickr.com/photos/72007988@N ... 007093975/
Leuk. Intussen dus reeds foto's van een blauwe, een rode en nu ook een zwarte r-design.
Ben benieuwd naar r-design titanium grey...
E10
2nd Gear member

GFTbak schreef:
E10 schreef:De R-design in het zwart: http://www.flickr.com/photos/72007988@N ... 007093975/
Leuk. Intussen dus reeds foto's van een blauwe, een rode en nu ook een zwarte r-design.
Ben benieuwd naar r-design titanium grey...
Die nog niet, maar wel in het wit: http://www.motor-talk.de/bilder/v40-r-d ... 97171.html
automaiti
2nd Gear member

Net even met de dealer gebeld. Productie van onze V40 R-design is voorzien in week 5 (28 januari). Bij de dealer ergens in week 7 denkt hij en levering dan 1 maart.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
E10
2nd Gear member

Op de Zwitsere autoscout vind je nu ook de eerste R-designs, waarvan sommige met foto's.

Een R-Design volgens de specificaties met de standaard 17" Ixion velgen:

Afbeelding

En een R-design met de optionele 18" Ixion velgen:

Afbeelding

Hel lijkt dus inderdaad dat de standaard 17" velgen grijs zonder ribbel zijn (lijken meer op die van de Ixion's van de S/V60 R-design) en de 18" zwart met ribbel. Ik vind 18" erg gaaf staan onder de V40 maar vind de uitvoering van de 17" Ixions's veel mooier.
automaiti
2nd Gear member

Het voordeel van deze 17 inch i.c.m. deze bandenmaat is de iets gunstigere wang volgens mij. Waardoor m.i. de kans op velgenbeschadiging via bijv. stoepranden minder is. Ik heb ooit eens met een redelijke "vlakke" band met lage wang een kras in een velg gereden bij inparkeren. Daar wordt je niet blij van. Het is een bijzonder fraaie velg.
Er staan inderdaad op autocout in o.a. Zwitserland en Duitsland diverse V40 r-designs te koop. Het valt me op dat dashboard verlichting altijd blauw is en de de naalden altijd rood. Voor welke modus je ook kiest. In het opstartscherm komt de vermelding R-Design in de centrale klok. Fraai hoor dat soort subtiele details. Het totale plaatje met de contrast stiksels, alu, leer en alcantara maakt het allemaal wle heel fraai.
Ben benieuwd wanneer de eerste R-Designs bij de dealer worden gesignaleerd. Dat zal ergens begin januari zijn denk ik...hoop ik.
1-3-13: Volvo V40 D2 R-Design, Passion Red, Introline, Winterline, BLIS, Premium Sound, Automatich dimbare binnenspiegel, in hoogte verstelbare passagierstoel met lendensteun, zonder model- en typeaanduiding
GFTbak
2nd Gear member

Inderdaad al veel te vinden op autoscout...
Onder andere een titanium grijze.
Nu heb ik een idee hoe demijne er in het echt uit zal zien.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sytse-
2nd Gear member

Wauw in die kleur is die ook fantastisch zeg \:D/
jeffrey1978
1st Gear member

de volgende auto besteld:

Volvo
V40 D2 84KW R-DESIGN
WINTER LINE
INTRO LINE
Black Sapphire

Bij mijn dealer komt het demo model in jan.
Ben benieuwd naar de levertijden verkoper schat ongeveer eind feb begin maart.

Groeten,

Jeffrey
automaiti
2nd Gear member

Wow, aardig wat R-design bestellingen worden hier toch al gemeld. Audi wordt ook al zenuwachtig, ze hebben niet voor niets zo snel al de A3 Ambition Proline S uitgebracht.
Dat laat ook overduidelijk zien dat Volvo definitief zijn aansluiting heeft gevonden bij premiums zoals A3, A-Klasse, Golf, 1-serie etc.
Kers op de taart wat mij betreft zou moeten zijn de toekenning titel auto van het jaar, als er een auto is die dat verdient, alleen al vanwege de voetgangers airbag, dan is dat de Volvo V40. Innovatie, veiligheid en klasse moet worden beloond.
LightStar
4th Gear member

Wat wel grappig is dat ik nog geen 1 Rebel Blue heb gezien... dat zou voor mij de hoofd reden zijn om voor een R-Design te gaan.. de andere kleuren kan je ook op de normale versie krijgen..
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
HarroJansen

LightStar schreef:Wat wel grappig is dat ik nog geen 1 Rebel Blue heb gezien... dat zou voor mij de hoofd reden zijn om voor een R-Design te gaan.. de andere kleuren kan je ook op de normale versie krijgen..
Ik heb het overwogen. Zeer lang over nagedacht. Hartstikke leuk en iedereen weet waar je geweest bent met zo'n kleur. Ik denk dat je hem na een jaar zat bent.
Als zakelijke auto zonder reclame daarom niet geschikt voor mij. Daarom minder opvallende kleur gekozen.
GFTbak
2nd Gear member

Paar fotootjes vanop brussels motor show 2013:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nog 2 fotootjes van een zwarte bij mijn dealer:
Afbeelding
Afbeelding
Sytse-
2nd Gear member

Ik heb hem in Rebel Blue zien staan in Beesd Volvo maar ik vindt er niets aan. Maar smaken verschillen gelukkig ;-)
GFTbak
2nd Gear member

Ja ik bestelde demijne in titanium grey. Vind die rebel blue er ook beetje over. Maar het was de eerste keer dat ik even een r-design in het echt zag. Heeft meteen toch al een beter beeld van wat ik besteld heb.
Phacoid
3rd Gear member

Bij de Volvo dealer in Oostende (BE) staat er een R-design in Rebel Blue als demowagen, voor de geïnteresseerden.
jeffrey1978
1st Gear member

Bij Rutten in weert staat er ook een t3 rebel Blue
EggBird
1st Gear member

Staat de R-desgn al bij andere dealers in Nederland? (Weert ligt voor mij iets te ver in het zuiden)
V40 R-Design D2, Intro Line, Winter Line, Dynamic Line, Premium sound, in hoogte verstelbare passagierstoel, parkeerverwarming met timer, automatisch dimmende binnenspiegel, PR00 Nubuck Leder/Textiel, Black Sapphire
GFTbak
2nd Gear member

In België staat hij blijkbaar bij veel dealers reeds
sjakie30
Starter

Broekhuis Harderwijk heeft een witte d2 op 17 inch staan.
Plaats reactie

Terug naar “V40”