Onderhoud bij KwikFit (of andere) ?

Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

bart simpson schreef:Vakmensen kunnen betere jobs dan een bij KF krijgen

Zelfs als bouwvakker of timmerman kun je bij KF terecht middels een omscholing!
Dus er is altijd nog hoop als je zonder werk komt. :)
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

Niet iets voor u, brengt het niveau van KF misschien omhoog :wink:
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
streetie
5th Gear member
Berichten: 1062
Lid geworden op: 31.03.2005 - 19:54
Locatie: Beuningen, lieflijk dorpje onder de rook van de ARN (afvalverwerker, nijmegen)

BIJ KF een keer een APK laten doen . Door mijn vrouw. Zogenaamd waren de remschijven en blokken versleten terwijl ik deze pas vervangen had.
Ze zouden vervangen moeten worden. auto zou afgekeurd worden. Heb toen de fiets gepakt en naar de firma list en bedrog gereden. Toen kon het ineens wel. en was het een misverstand. Voor mij nooit en te nimmer KF zooi aan mijn auto. Ik kies voor kwaliteit en niet voor troep.
Geniet van het leven en van elkaar.
maar ook van een Volvo s80 D5 summum.
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

Bedriegers zitten overal, zelfs bij de dealer, politie en vooral in de politiek.

Ps: zou zelf ook wel niet naar een kf of midas gaan waar ik niemand kende.
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
Huskvarna
3rd Gear member
Berichten: 275
Lid geworden op: 08.10.2007 - 16:49
Locatie: harderwijk

Kwik.............what the f....ck, breng mijn auto nog liever naar beun de haas, maar ook dat haal ik niet in m,n hoofd.
V70 2.4T 1999 classic
S80 2.9 1998
S80 2.4 170pk aut. 2000
Ford Mondeo ghia 2001
Volvo V70 2.4T 2001
Volvo V 50 2.0 D 2006
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Huskvarna schreef:Kwik.............what the f....ck, breng mijn auto nog liever naar beun de haas, maar ook dat haal ik niet in m,n hoofd.

Beun de Haas werkt meestal als zeer goede monteur bij een autobedrijf.
Verkeerde veronderstelling dus.
En sommige Beun de Hazen hangen een bord aan de muur met ,wij zijn specialist..ja tuurlijk....
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Ramon&Ramon, voor U +1 (daarmee rekeninghoudende dat er ook zeker kwaadwillenden en ondeskundigen zijn die zich desondanks deskundig noemen en vervolgens op laakbare wijze handelingen aan te onderhouden automobielen uitvoeren)
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Precies,die zijn er helaas ook.
Voorbeelden te over op het forum en op andere fora!
Gebruikersavatar
S80-D5a04
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14.06.2010 - 23:43

Intussen is de auto bij een goed bekendstaande en degelijk generiek onderhouden bedrijf/garage geweest. op voorhand gemeld dat ik het Volvo dealer onderhoud te duur vind en dat ik daarom graag alleen datgene vervangen wilde hebben dat echt nodig was of stuk is. Dus niet standaard het 'hele lijstje' afwerken. Er moesten naast de beurt twee zaken worden gerepareerd (handrem schoentjes / handremkabel samen ca. € 270 incl.) en een de bovenste motorsteun vervangen (€150 ex). De totale rekening bedraagt € 900,- incl. Schrikken dus weer. Voor alleen de beurt (200.000km) dus bijna € 500,-. Dat vind ik dus weer net zo duur als bij de dealer. Hoe krijg ik die onderhoudskosten naar beneden. Ik breng de auto naar de beurt terwijl ik denk dat ik er nog wel 20.000 km bij kan rijden voor ik 'm heenbreng. Iedere keer alleen al voor € 145 incl. BTW olie, en € 135 incl. BTW voor olie-, brandstof-, lucht- en interieur filters. En ca. 3 uur werkloon.

Ben benieuwd naar jullie kosten en ervaringen !
ex S80 - D5a04, nu een S80 - D5a07 (185pk) --> :-) ---> ± 205 pk / 480 Nm
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

Het enige verschil met mijn specialist en de officiële dealer is het werkplaats tarief plus dat ze coulanter omgaan met uren schrijven.

Onderdelen zijn bij de dealer en mijn specialist even duur. Voor de rest kunnen ze ook de software updates draaien, alles uitlezen etc.

En wil je goedkoop rijden... koop dan een opel van 1982. Die kun je helemaal zelf onderhouden.

Volvo rijden kost wat, heb je ook wat is mijn mening.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
Gebruikersavatar
S80-D5a04
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14.06.2010 - 23:43

Dat antwoord is me veel te gemakkelijk "fore' daarvoor kom ik hier niet. Maximaal een Opel-antwoord zou ik zeggen, maar eerder niveau Lada.
ex S80 - D5a04, nu een S80 - D5a07 (185pk) --> :-) ---> ± 205 pk / 480 Nm
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

S80-D5a04 schreef:Intussen is de auto bij een goed bekendstaande en degelijk generiek onderhouden bedrijf/garage geweest. op voorhand gemeld dat ik het Volvo dealer onderhoud te duur vind en dat ik daarom graag alleen datgene vervangen wilde hebben dat echt nodig was of stuk is. Dus niet standaard het 'hele lijstje' afwerken. Er moesten naast de beurt twee zaken worden gerepareerd (handrem schoentjes / handremkabel samen ca. € 270 incl.) en een de bovenste motorsteun vervangen (€150 ex). De totale rekening bedraagt € 900,- incl. Schrikken dus weer. Voor alleen de beurt (200.000km) dus bijna € 500,-. Dat vind ik dus weer net zo duur als bij de dealer. Hoe krijg ik die onderhoudskosten naar beneden. Ik breng de auto naar de beurt terwijl ik denk dat ik er nog wel 20.000 km bij kan rijden voor ik 'm heenbreng. Iedere keer alleen al voor € 145 incl. BTW olie, en € 135 incl. BTW voor olie-, brandstof-, lucht- en interieur filters. En ca. 3 uur werkloon.

Ben benieuwd naar jullie kosten en ervaringen !

Voor de handrem plus kabel ben je bij de dealer goedkoper uit als ik zo je prijzen is lees!
Gebruikersavatar
Herbe089
2nd Gear member
Berichten: 207
Lid geworden op: 11.10.2011 - 08:37
Locatie: Maarssen, 1102 km ten ZW van Torslanda

18 December uitgevoerd bij de Volvo dealer:

- Schoenen handrem 2 zijdig vervangen 41,00 ex
- Remschoenset 39,50 ex
- Borgveer x 4 22,40 ex

E.e.a. was wel in combinatie met vervangen Schijven/Blokken achter. Al met al een hele nette prijs vond ik. Een voorbeeld voor onderhoudsprijzen: bij mijn vorige auto (Renault Grand Scénic RIP) was ik voor een grote beurt incl distributiewissel 1200 euro kwijt. Dit kostte me recent bij mijn huidige auto bij de dealer 1000 euro. Bij de Volvo Specialist was dit 830 euro geweest. Daarvoor rijd ik dan wel weer als het goed is 30000 (+/- 10 maanden) probleemloze kilometers. Nog een voorbeeld: grote beurt Ford Mondeo 2.0D 2009 van mijn zwager: 670 Euro. Al met al zet ik 100 euro per maand opzij voor onderhoud/onverwachte zaken voor mijn auto. Dan komt het nooit zo hard aan.
Volvo V70 D5 Edition DPF 185 pk MY2007 Handgeschakeld 6-bak Zilver Metallic met Volvo Forum kentekenplaatsticker, Nivomats en HU-650 High Performance Audio icm iMIV LE+.
Gebruikersavatar
v401958
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 21.06.2012 - 19:00
Locatie: Hoogeveen

Ik heb juist wel goede ervaringen met Kwik Fit maar dat komt omdat er een
monteur werkt die jaren bij een Volvo dealer heeft gewerkt.

Maar goed zowel bij de dealer kom je goede en minder goede garage's tegen
maar mijn ervaring is wel dat je vaak bij de kleine universele garage beter
uit bent dan de dealer.
Fore
2nd Gear member
Berichten: 186
Lid geworden op: 17.03.2012 - 20:05

S80-D5a04 schreef:Dat antwoord is me veel te gemakkelijk "fore' daarvoor kom ik hier niet. Maximaal een Opel-antwoord zou ik zeggen, maar eerder niveau Lada.
Krijg je een ander antwoord: Grote beurt met Distributieriem V70 2.4D

Volvo Dealer 900 euro inclu btw, volvo Specialist met zelfde onderdelenlijst etc. 565 inclu btw.

Kwikfit zul je mij (en gezien de vele reacties in dit topic) en vele andere niet zien.

Of zelf doen als je daartoe technisch in staat bent of de specialist. Scheelt in je beurs.
245 Estate MY 89 (Verkocht, nog spijt van)
S40 1.9TD MY98
S40 1.8I (LPG G3) MY 99
V40 1.8I (LPG G3) MY97
V70 2.4 Automaat Benzine MY02
V70 2.4D Edition I MY07

V70NN 2.4D Momentum MY 08
C30 1.6D Drive Sport / Businessline MY09 (voor de Mrs)
Gebruikersavatar
MssgOnline
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12.01.2013 - 18:07
Locatie: NH//Zaandam
Contacteer:

Ik ben er wel al achter gekomen dat Volvo onderdelen erg aan de prijs zijn.
Daarin tegen betekend het wel dat de kwaliteit erg hoog is van onderdelen.
Laatst het voorwiel lager vervangen, maar dan heb je ook wel wat. :D Compleet gestanst, alles in 1, je hoeft niet eens meer je lager te stellen.
Daar heb je echt geen garage voor nodig om het te doen.
Voor mij andere passie, zie www.byelavanriva.nl
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Nadat ik de hele topic door heb gelezen begrijp ik dat je beter niet naar de Kwik-Fit kunt gaan .....toch ?
Maar deze reactie van je spreekt boekdelen !
Je wilt de onderhoudskosten omlaag brengen en dat op zich begrijp ik want wie wil dat niet ?
Maar je blijft echter hardnekkig over een beurt spreken terwijl je eigenlijk gewoon zegt dat het geen beurt mag zijn vanwege de kosten. Hoe je het ook wendt of keert een beurt bestaat uit alles uitvoeren dat de fabrikant bij een bepaalde kilometerstand voorschrijft !
Vind je dat te duur (en het is inderdaad duur !) en geef je de opdracht om alleen dat te vervangen of te doen dat echt noodzakelijk is ("niet het hele lijstje afwerken") dan is er geen sprake van een beurt meer maar dan blijft er niet veel meer over dan het aloude 'olie verversen en doorsmeren'. Bovendien zeg je dat jezelf het gevoel hebt dat je nog wel 20.000 km verder zou kunnen rijden.

De oplossing is daarmee erg simpel geworden: je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en naar het goedkoopste adres gaan dat je kunt vinden en maar zien waar het schip strandt ! Of zelf doen natuurlijk.
Zoals je nu redeneert hink je op twee benen: je wilt een beurt maar dat mag niet teveel kosten en dan ga je naar een ogenschijnlijk goedkoper adres waar je géén beurt laat uitvoeren maar dan vind je het nog steeds te duur !
In dit geval niet zo vreemd want een 'goed bekendstaand garagebedrijf' dat € 150,- ex. voor het vervangen van de bovenste motorsteun van een S80 rekent ...........

Zelf rijd ik ook een S80 en is dat goedkoop om die te onderhouden volgens het boekje ? Nee, dat is best duur zelfs als je net zoals ik het geluk hebt van uurlonen die nauwelijks de helft zijn van de Nederlandse !

Hoe l*llig het ook mag klinken maar misschien zou je eens moeten overwegen kleiner of zelfs een ander merk te gaan rijden want echt goedkoop zal het nooit worden tenzij ..........

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 30294
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

gsx750r schreef:Nadat ik de hele topic door heb gelezen begrijp ik dat je beter niet naar de Kwik-Fit kunt gaan .....toch ?
Maar deze reactie van je spreekt boekdelen !
Je wilt de onderhoudskosten omlaag brengen en dat op zich begrijp ik want wie wil dat niet ?
Maar je blijft echter hardnekkig over een beurt spreken terwijl je eigenlijk gewoon zegt dat het geen beurt mag zijn vanwege de kosten. Hoe je het ook wendt of keert een beurt bestaat uit alles uitvoeren dat de fabrikant bij een bepaalde kilometerstand voorschrijft !
Vind je dat te duur (en het is inderdaad duur !) en geef je de opdracht om alleen dat te vervangen of te doen dat echt noodzakelijk is ("niet het hele lijstje afwerken") dan is er geen sprake van een beurt meer maar dan blijft er niet veel meer over dan het aloude 'olie verversen en doorsmeren'. Bovendien zeg je dat jezelf het gevoel hebt dat je nog wel 20.000 km verder zou kunnen rijden.

De oplossing is daarmee erg simpel geworden: je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en naar het goedkoopste adres gaan dat je kunt vinden en maar zien waar het schip strandt ! Of zelf doen natuurlijk.
Zoals je nu redeneert hink je op twee benen: je wilt een beurt maar dat mag niet teveel kosten en dan ga je naar een ogenschijnlijk goedkoper adres waar je géén beurt laat uitvoeren maar dan vind je het nog steeds te duur !
In dit geval niet zo vreemd want een 'goed bekendstaand garagebedrijf' dat € 150,- ex. voor het vervangen van de bovenste motorsteun van een S80 rekent ...........

Zelf rijd ik ook een S80 en is dat goedkoop om die te onderhouden volgens het boekje ? Nee, dat is best duur zelfs als je net zoals ik het geluk hebt van uurlonen die nauwelijks de helft zijn van de Nederlandse !

Hoe l*llig het ook mag klinken maar misschien zou je eens moeten overwegen kleiner of zelfs een ander merk te gaan rijden want echt goedkoop zal het nooit worden tenzij ..........

Rob
Helemaal mee eens, als je het geld er niet voor over hebt moet je geen, qua onderhoud, dure auto rijden. Een alternatief kan zijn zelf het onderhoud uitvoeren of een goedkopere auto zoeken.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
S80-D5a04
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 14.06.2010 - 23:43

Okay dank voor jullie reacties. Ik blijf overigens lekker doorrijden in deze S-80 totdat de auto echt storingen gaat geven. Onderhoud maakt autorijden immers niet duur maar afschrijving is mijn stelling. Ik heb er overigens ook wel geld voor over dat de auto in goede condities blijft en wil ook niet stil komen te staan.

Maar ik wil niet méér betalen dan nodig is. En daarover heb ik steeds twijfel. Als onderhoud/beurt iedere 20.000 km zo'n € 500 - € 600 moet kosten dan is het maar zo. Al zou het meer zou zijn, dan nóg zou ik doorrijden.

Wat er rest is het gevoel dat het (te) veel geld is voor wat je ervoor krijgt (dat onderhoud dan). Een paar filters, wat olie een handremmetje en een paar uur werkloon en dat is dan ca. 10% van een hele nieuwe Fiat Panda...(€8.000). Leg dat eens uit :-)
ex S80 - D5a04, nu een S80 - D5a07 (185pk) --> :-) ---> ± 205 pk / 480 Nm
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

En Volvo doe je pas weg op het moment dat hij door de wielen is gezakt waarbij tegelijkertijd de motor finaal de geest heeft gegeven. Elke andere reden van vervanging van de huidige (grotere) Volvo's heeft slechts te maken met de behoefte om jonger te gaan rijden en niet met noodzaak. De behoefte maakt autorijden duur maar goed onderhoud zal bij gaan dragen tot het uitstellen van de noodzaak tot het moment daar is gekomen dat de auto door de wielen is gezakt en waarbij tegelijkertijd de motor met een doffe knal finaal de geest heeft gegeven.
Onderhoud bij de Kwik Fit zou de noodzaak mogelijk kunnen vervroegen en aldus Volvo-rijden duur kunnen maken.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plaats reactie

Terug naar “S80”