bart simpson schreef:Vakmensen kunnen betere jobs dan een bij KF krijgen
Zelfs als bouwvakker of timmerman kun je bij KF terecht middels een omscholing!
Dus er is altijd nog hoop als je zonder werk komt.

bart simpson schreef:Vakmensen kunnen betere jobs dan een bij KF krijgen
Huskvarna schreef:Kwik.............what the f....ck, breng mijn auto nog liever naar beun de haas, maar ook dat haal ik niet in m,n hoofd.
S80-D5a04 schreef:Intussen is de auto bij een goed bekendstaande en degelijk generiek onderhouden bedrijf/garage geweest. op voorhand gemeld dat ik het Volvo dealer onderhoud te duur vind en dat ik daarom graag alleen datgene vervangen wilde hebben dat echt nodig was of stuk is. Dus niet standaard het 'hele lijstje' afwerken. Er moesten naast de beurt twee zaken worden gerepareerd (handrem schoentjes / handremkabel samen ca. € 270 incl.) en een de bovenste motorsteun vervangen (€150 ex). De totale rekening bedraagt € 900,- incl. Schrikken dus weer. Voor alleen de beurt (200.000km) dus bijna € 500,-. Dat vind ik dus weer net zo duur als bij de dealer. Hoe krijg ik die onderhoudskosten naar beneden. Ik breng de auto naar de beurt terwijl ik denk dat ik er nog wel 20.000 km bij kan rijden voor ik 'm heenbreng. Iedere keer alleen al voor € 145 incl. BTW olie, en € 135 incl. BTW voor olie-, brandstof-, lucht- en interieur filters. En ca. 3 uur werkloon.
Ben benieuwd naar jullie kosten en ervaringen !
Krijg je een ander antwoord: Grote beurt met Distributieriem V70 2.4DS80-D5a04 schreef:Dat antwoord is me veel te gemakkelijk "fore' daarvoor kom ik hier niet. Maximaal een Opel-antwoord zou ik zeggen, maar eerder niveau Lada.
Helemaal mee eens, als je het geld er niet voor over hebt moet je geen, qua onderhoud, dure auto rijden. Een alternatief kan zijn zelf het onderhoud uitvoeren of een goedkopere auto zoeken.gsx750r schreef:Nadat ik de hele topic door heb gelezen begrijp ik dat je beter niet naar de Kwik-Fit kunt gaan .....toch ?
Maar deze reactie van je spreekt boekdelen !
Je wilt de onderhoudskosten omlaag brengen en dat op zich begrijp ik want wie wil dat niet ?
Maar je blijft echter hardnekkig over een beurt spreken terwijl je eigenlijk gewoon zegt dat het geen beurt mag zijn vanwege de kosten. Hoe je het ook wendt of keert een beurt bestaat uit alles uitvoeren dat de fabrikant bij een bepaalde kilometerstand voorschrijft !
Vind je dat te duur (en het is inderdaad duur !) en geef je de opdracht om alleen dat te vervangen of te doen dat echt noodzakelijk is ("niet het hele lijstje afwerken") dan is er geen sprake van een beurt meer maar dan blijft er niet veel meer over dan het aloude 'olie verversen en doorsmeren'. Bovendien zeg je dat jezelf het gevoel hebt dat je nog wel 20.000 km verder zou kunnen rijden.
De oplossing is daarmee erg simpel geworden: je moet gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en naar het goedkoopste adres gaan dat je kunt vinden en maar zien waar het schip strandt ! Of zelf doen natuurlijk.
Zoals je nu redeneert hink je op twee benen: je wilt een beurt maar dat mag niet teveel kosten en dan ga je naar een ogenschijnlijk goedkoper adres waar je géén beurt laat uitvoeren maar dan vind je het nog steeds te duur !
In dit geval niet zo vreemd want een 'goed bekendstaand garagebedrijf' dat € 150,- ex. voor het vervangen van de bovenste motorsteun van een S80 rekent ...........
Zelf rijd ik ook een S80 en is dat goedkoop om die te onderhouden volgens het boekje ? Nee, dat is best duur zelfs als je net zoals ik het geluk hebt van uurlonen die nauwelijks de helft zijn van de Nederlandse !
Hoe l*llig het ook mag klinken maar misschien zou je eens moeten overwegen kleiner of zelfs een ander merk te gaan rijden want echt goedkoop zal het nooit worden tenzij ..........
Rob