Sta vlak voor aankoop gebruikte V70: - Gelukt.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2386
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

BlackcurrantV70 schreef:Een V70 willen gaan rijden, maar je zorgen maken dat de eind demper er na 6-7 jaar mee ophoudt, baart me zorgen.

Als je zo krap zit zou ik voor een goedkopere/kleinere auto kiezen, je gaat je kapotschrikken bij het eerste dealer onderhoud......
De TS koopt natuurlijk (en hopelijk) een auto van 6-7 jaar oud en voor hem zou dat dan mogelijk vlak na aanschaf zijn. Daarnaast lees ik in de begin post niet dat hij er bang voor is maar dat TS gewoon wil weten waar hij op moet letten bij aanschaf en wat er aan vervanging toe kan zijn bij een mogelijke aankoop van een 6-7 jaar oude auto.
Overigens heeft een MY07 weer een aantal 'voordelen' tov. een MY06, zoals o.a knippers in de spiegels ipv zijscherm, zelf in-/uitschakelbare wegrijvergendeling, DTSC in boordcomputer, optioneel meesturend xenon.

Een aankoopkeuring lijkt mij ook verstandig, mogelijke "(aankomende) gebreken" komen dan hopelijk aan het licht en kunnen van invloed zijn op de onderhandeling of nog vervangen/hersteld worden voor aanschaf/aflevering. Wil je mobiliteitsgarantie, beding dan een afleverbeurt incl Volvo-card.
Garantie kan handig/prettig zijn, zeker prettig voor de gemoedsrust. Maar ook na afloop van de garantie kan er iets kapot gaan, dat risico is er natuurlijk altijd...

En onze XC is zeker geen lampjes vreter, die eer gaat toch echt naar de V40 classic. Ik heb afgelopen 2 jaar slecht 1 achterlampje (zelf hoeven te) vervangen, en de dealer heeft kosteloos nog een lampje van de nummerplaat verlichting vervangen. Dat is overigens nog zo'n voordeel van de Volvo-card naast de mobiliteitsservice.

Het lijkt er overigens wel op dat een aantal forummers TS bijna willen afraden een V70 te kopen, dat kan toch niet de bedoeling zijn? :D

@ TS: Suc6 met de verdere zoektocht, hopelijk vind je een mooi exemplaar naar je zin!
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
Hans oet Twent
8th Gear member
Berichten: 10650
Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
Locatie: Twente

V70/2.4D/2003 schreef:Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
Waarvan akte dat het een 'bezine' versie moet zijn en gene dieselolie gestookte V70. Bij dat laatste is de keus niet moeilijk..... toch? Dan weten we nog wel een pracht exemplaar te staan...... :P
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
Gebruikersavatar
Vapor cloud explosion
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.12.2012 - 10:58
Locatie: Randstad

BlackcurrantV70 schreef:Een V70 willen gaan rijden, maar je zorgen maken dat de eind demper er na 6-7 jaar mee ophoudt, baart me zorgen.

Als je zo krap zit zou ik voor een goedkopere/kleinere auto kiezen, je gaat je kapotschrikken bij het eerste dealer onderhoud......
Dat valt wel mee. Had vorig jaar nog 1700 euro onderhoudskosten. En als ik een V70 rond 2007 zoek met een km stand < 100.000 dan weet ik waar ik mee bezig ben.
Gebruikersavatar
Vapor cloud explosion
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.12.2012 - 10:58
Locatie: Randstad

Jers3n schreef: Het lijkt er overigens wel op dat een aantal forummers TS bijna willen afraden een V70 te kopen, dat kan toch niet de bedoeling zijn? :D
Ach, ieder zijn meug :P Social media zijn soms net als in de werkelijkheid :wink:
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

Ach, weet je

Elk merk heeft zo zijn specifieke manco's. Ook een V70
En gezien de hier tentoongespreide kilometerstanden issie best goed.

Zoals bij elke auto moet je er ook een beetje geluk mee hebben. Zelfs met een nieuwe.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Gebruikersavatar
Turbotom
2nd Gear member
Berichten: 170
Lid geworden op: 16.04.2012 - 21:22
Locatie: Zuid-Holland

Ramon&Ramon schreef:
Johan s60 schreef:Punt 2; ik heb zelf een licht dashboard maar geen last van schitteringen.
Punt 3; ANWB lijkt me beter.
Punt 7; Een uitlaat kan ook 412000 en langer mee (althans bij een s60)
Punt 10; heb zelf ondervonden dat een airco pomp de 320000 kan halen en airco condensor zelfs 410000 km, distributie om de 160 k of 180 k afh. van bouwjaar dit is een beurt van rond de 1000 euro
Een distributieriem vervangen met pomp is twee uur werk,dat hoeft geen 1000 euro te kosten.
In die 1.000 euri is de bij die km-stand behorende onderhoudsbeurt inbegrepen.

Tom
Jan
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
Locatie: Haarlem

Vapor cloud explosion schreef:
Jan schreef:Als er veel korte afstanden met een auto worden gereden, houdt een nademper het echt niet langer dan vijf jaar uit.
Maar dat zijn ook de kosten niet!
Als je veel afrolgeluid hoort, is daar vaak ook wat aan te doen door wat extra geluidsisolatie. Vooral achter is dat eenvoudig te doen.
Oude banden maken meer herrie dan nieuw rubber!

Dat eerste kan ik me iets bij voorstellen. Dat geldt eigenlijk voor alle auto's. Wanneer je de uitlaatdemper niet goed warm rijdt blijft het in de koude uitlaatdemper gecondenseerde water erin achter wat corrosie (roest) veroorzaakt.

Ik heb ergens idd iets gelezen over (extra) isolatie tegen afrolgeluiden. Wat bedoel je daarmee?
Oude banden hebben minder rubber en als ze echt oud zijn, wordt het rubber ook harder door uitdroging.

Als je de afrolgeluiden vooral vanaf de achterwielen hoort, kun je onder de achterbank wel een (dun) isolatiematje leggen. Ook kun je bij de wielkasten nog een matje tussen het metaal en de binnenbekleding schuiven. Dat zou moeten helpen. Aan de voorkant is het misschien lastiger. Voor andere geluiden: iemand laten luisteren terwijl je rijdt; dan kan de ander vaststellen waar het meeste geluid vandaan komt. Ook piepjes en kraakjes van achterbank of bekledingspanelen zijn zo te vinden. Wees blij dat je geen 850 hebt, die hadden daar nog wel eens flink last van.


PS Al gedacht aan automatische niveauregeling? Is erg praktisch als je af en toe met veel gewicht in de auto rijdt of een aanhanger/caravan trekt.

Groet,

Jan
XC60 Polar+
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
NJ8
4th Gear member
Berichten: 807
Lid geworden op: 12.08.2011 - 21:35

Was er al voorbij gekomen om even een paar lange bochten (klaverblad e.d.) te nemen? Stuurhuizen zijn bekende manco's. Je merkt het meteen aan het pendelende stuurgedrag in de bochten.
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Hans oet Twent schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
Waarvan akte dat het een 'bezine' versie moet zijn en gene dieselolie gestookte V70. Bij dat laatste is de keus niet moeilijk..... toch? Dan weten we nog wel een pracht exemplaar te staan...... :P
En voor Hannie +1 :D
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

V70/2.4D/2003 schreef:
Hans oet Twent schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
Waarvan akte dat het een 'bezine' versie moet zijn en gene dieselolie gestookte V70. Bij dat laatste is de keus niet moeilijk..... toch? Dan weten we nog wel een pracht exemplaar te staan...... :P
En voor Hannie +1 :D
en toch begint het irritant te worden als iemand te pas en on te pas
zijn auto in diverse topics van anderen te koop aan prijst.
geen glans zonder wrijving
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik zie het probleem niet zo,er wordt in diverse topics ook andere reclame gemaakt,je Volvo hier aan prijzen aan een liefhebber moet toch geen probleem zijn?
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Dat "pracht exemplaar" duikt onderhand wel zo ongeveer in ieder topic op. Hij staat toch bij een dealer ? Waarom dan steeds die auto onder de aandacht brengen ?
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
4wielen
5th Gear member
Berichten: 1084
Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06

Misschien omdat het een enorme kans is voor een liefhebber? Ik heb de betreffende advertentie eens bekeken en ik vind hem absurd goedkoop. Zijn de prijzen echt zó hard gedaald?!
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

zullen we het weer over de vragen van TS hebben?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

@4wielen ik citeer een verkoper: "de markt voor zware diesels is dood".

En om weer ontopic te gaan: ga voor een 2.5T ! Een heerlijke motor en, zoals Ramon&Ramon dat zo mooi zei: "de 2.5T heeft een reputatie".

Verbruik: ik reed met mijn vorige 2.4 zo'n 1:11,4. Met de 2.5T (met geartronic) rij ik ongeveer 1:10,3.

(in het verbruik in mijn onderschrift zit ook 3500km met caravan op een totaal van 9000km totnutoe, praktijk woon/werk is 1:10,3).
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Met de T5 ook een vergelijkbaar verbruik als een normale 2,4
Wanneer je de extra,s aanspreekt is het wel een ander verhaal.
De mijn in 2008 gekocht met lichte voorschade (bumper grill en rechterkoplamp motorkap ) zonder garantie .
Auto was redelijk uitgeleeft van binnen ik heb daar doorheen gekeken en met de juiste reinigingsmiddelen het lederen intrieur weer mooi schoon gekregen .
Inmiddels is de uitlaat een keer vervangen en de distributie met pomp en de rubbers in de draagarmen vervangen .
Al met al geen extreme kosten , onlangs door steenslag een nieuwe condensor nodig gehad .
Dat laatste is eigenlijk het enige wat onvoorzien was in 4 jaar tijd .

Voor een auto van 11 jaar oud vind ik het meevallen ook met de lampjes .
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

mijn originele uitlaat zit er na 190.000km en 11 jaar nog steeds onder.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

10: alle genoemde onderdelen maken kans. (het is ongeveer mijn boodschappenlijstje om van 150000 tot 220000 te komen in 8 jaar)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

nauticbluepearl schreef:10: alle genoemde onderdelen maken kans. (het is ongeveer mijn boodschappenlijstje om van 150000 tot 220000 te komen in 8 jaar)

Het is nooit te voorzien wat er stuk gaat aan een auto,tenzij je Jomanda heet!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”