De TS koopt natuurlijk (en hopelijk) een auto van 6-7 jaar oud en voor hem zou dat dan mogelijk vlak na aanschaf zijn. Daarnaast lees ik in de begin post niet dat hij er bang voor is maar dat TS gewoon wil weten waar hij op moet letten bij aanschaf en wat er aan vervanging toe kan zijn bij een mogelijke aankoop van een 6-7 jaar oude auto.BlackcurrantV70 schreef:Een V70 willen gaan rijden, maar je zorgen maken dat de eind demper er na 6-7 jaar mee ophoudt, baart me zorgen.
Als je zo krap zit zou ik voor een goedkopere/kleinere auto kiezen, je gaat je kapotschrikken bij het eerste dealer onderhoud......
Overigens heeft een MY07 weer een aantal 'voordelen' tov. een MY06, zoals o.a knippers in de spiegels ipv zijscherm, zelf in-/uitschakelbare wegrijvergendeling, DTSC in boordcomputer, optioneel meesturend xenon.
Een aankoopkeuring lijkt mij ook verstandig, mogelijke "(aankomende) gebreken" komen dan hopelijk aan het licht en kunnen van invloed zijn op de onderhandeling of nog vervangen/hersteld worden voor aanschaf/aflevering. Wil je mobiliteitsgarantie, beding dan een afleverbeurt incl Volvo-card.
Garantie kan handig/prettig zijn, zeker prettig voor de gemoedsrust. Maar ook na afloop van de garantie kan er iets kapot gaan, dat risico is er natuurlijk altijd...
En onze XC is zeker geen lampjes vreter, die eer gaat toch echt naar de V40 classic. Ik heb afgelopen 2 jaar slecht 1 achterlampje (zelf hoeven te) vervangen, en de dealer heeft kosteloos nog een lampje van de nummerplaat verlichting vervangen. Dat is overigens nog zo'n voordeel van de Volvo-card naast de mobiliteitsservice.
Het lijkt er overigens wel op dat een aantal forummers TS bijna willen afraden een V70 te kopen, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

@ TS: Suc6 met de verdere zoektocht, hopelijk vind je een mooi exemplaar naar je zin!