Pagina 3 van 6
Geplaatst: 10.12.2012 - 15:51
door Jers3n
BlackcurrantV70 schreef:Een V70 willen gaan rijden, maar je zorgen maken dat de eind demper er na 6-7 jaar mee ophoudt, baart me zorgen.
Als je zo krap zit zou ik voor een goedkopere/kleinere auto kiezen, je gaat je kapotschrikken bij het eerste dealer onderhoud......
De TS koopt natuurlijk (en hopelijk) een auto van 6-7 jaar oud en voor hem zou dat dan mogelijk vlak na aanschaf zijn. Daarnaast lees ik in de begin post niet dat hij er bang voor is maar dat TS gewoon wil weten waar hij op moet letten bij aanschaf en wat er aan vervanging toe kan zijn bij een mogelijke aankoop van een 6-7 jaar oude auto.
Overigens heeft een MY07 weer een aantal 'voordelen' tov. een MY06, zoals o.a knippers in de spiegels ipv zijscherm, zelf in-/uitschakelbare wegrijvergendeling, DTSC in boordcomputer, optioneel meesturend xenon.
Een aankoopkeuring lijkt mij ook verstandig, mogelijke "(aankomende) gebreken" komen dan hopelijk aan het licht en kunnen van invloed zijn op de onderhandeling of nog vervangen/hersteld worden voor aanschaf/aflevering. Wil je mobiliteitsgarantie, beding dan een afleverbeurt incl Volvo-card.
Garantie kan handig/prettig zijn, zeker prettig voor de gemoedsrust. Maar ook na afloop van de garantie kan er iets kapot gaan, dat risico is er natuurlijk altijd...
En onze XC is zeker geen lampjes vreter, die eer gaat toch echt naar de V40 classic. Ik heb afgelopen 2 jaar slecht 1 achterlampje (zelf hoeven te) vervangen, en de dealer heeft kosteloos nog een lampje van de nummerplaat verlichting vervangen. Dat is overigens nog zo'n voordeel van de Volvo-card naast de mobiliteitsservice.
Het lijkt er overigens wel op dat een aantal forummers TS bijna willen afraden een V70 te kopen, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
@ TS: Suc6 met de verdere zoektocht, hopelijk vind je een mooi exemplaar naar je zin!
Geplaatst: 10.12.2012 - 17:19
door V70/2.4D/2003
Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
Geplaatst: 10.12.2012 - 17:45
door Hans oet Twent
V70/2.4D/2003 schreef:Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
Waarvan akte dat het een 'bezine' versie moet zijn en gene dieselolie gestookte V70. Bij dat laatste is de keus niet moeilijk..... toch? Dan weten we nog wel een pracht exemplaar te staan......

Geplaatst: 10.12.2012 - 18:41
door Vapor cloud explosion
BlackcurrantV70 schreef:Een V70 willen gaan rijden, maar je zorgen maken dat de eind demper er na 6-7 jaar mee ophoudt, baart me zorgen.
Als je zo krap zit zou ik voor een goedkopere/kleinere auto kiezen, je gaat je kapotschrikken bij het eerste dealer onderhoud......
Dat valt wel mee. Had vorig jaar nog 1700 euro onderhoudskosten. En als ik een V70 rond 2007 zoek met een km stand < 100.000 dan weet ik waar ik mee bezig ben.
Geplaatst: 10.12.2012 - 18:46
door Vapor cloud explosion
Jers3n schreef:
Het lijkt er overigens wel op dat een aantal forummers TS bijna willen afraden een V70 te kopen, dat kan toch niet de bedoeling zijn?
Ach, ieder zijn meug

Social media zijn soms net als in de werkelijkheid

Geplaatst: 10.12.2012 - 19:10
door Rippie V70
Ach, weet je
Elk merk heeft zo zijn specifieke manco's. Ook een V70
En gezien de hier tentoongespreide kilometerstanden issie best goed.
Zoals bij elke auto moet je er ook een beetje geluk mee hebben. Zelfs met een nieuwe.
Geplaatst: 10.12.2012 - 19:30
door Turbotom
Ramon&Ramon schreef:Johan s60 schreef:Punt 2; ik heb zelf een licht dashboard maar geen last van schitteringen.
Punt 3; ANWB lijkt me beter.
Punt 7; Een uitlaat kan ook 412000 en langer mee (althans bij een s60)
Punt 10; heb zelf ondervonden dat een airco pomp de 320000 kan halen en airco condensor zelfs 410000 km, distributie om de 160 k of 180 k afh. van bouwjaar dit is een beurt van rond de 1000 euro
Een distributieriem vervangen met pomp is twee uur werk,dat hoeft geen 1000 euro te kosten.
In die 1.000 euri is de bij die km-stand behorende onderhoudsbeurt inbegrepen.
Tom
Geplaatst: 10.12.2012 - 20:08
door Jan
Vapor cloud explosion schreef:Jan schreef:Als er veel korte afstanden met een auto worden gereden, houdt een nademper het echt niet langer dan vijf jaar uit.
Maar dat zijn ook de kosten niet!
Als je veel afrolgeluid hoort, is daar vaak ook wat aan te doen door wat extra geluidsisolatie. Vooral achter is dat eenvoudig te doen.
Oude banden maken meer herrie dan nieuw rubber!
Dat eerste kan ik me iets bij voorstellen. Dat geldt eigenlijk voor alle auto's. Wanneer je de uitlaatdemper niet goed warm rijdt blijft het in de koude uitlaatdemper gecondenseerde water erin achter wat corrosie (roest) veroorzaakt.
Ik heb ergens idd iets gelezen over (extra) isolatie tegen afrolgeluiden. Wat bedoel je daarmee?
Oude banden hebben minder rubber en als ze echt oud zijn, wordt het rubber ook harder door uitdroging.
Als je de afrolgeluiden vooral vanaf de achterwielen hoort, kun je onder de achterbank wel een (dun) isolatiematje leggen. Ook kun je bij de wielkasten nog een matje tussen het metaal en de binnenbekleding schuiven. Dat zou moeten helpen. Aan de voorkant is het misschien lastiger. Voor andere geluiden: iemand laten luisteren terwijl je rijdt; dan kan de ander vaststellen waar het meeste geluid vandaan komt. Ook piepjes en kraakjes van achterbank of bekledingspanelen zijn zo te vinden. Wees blij dat je geen 850 hebt, die hadden daar nog wel eens flink last van.
PS Al gedacht aan automatische niveauregeling? Is erg praktisch als je af en toe met veel gewicht in de auto rijdt of een aanhanger/caravan trekt.
Groet,
Jan
Geplaatst: 10.12.2012 - 20:18
door NJ8
Was er al voorbij gekomen om even een paar lange bochten (klaverblad e.d.) te nemen? Stuurhuizen zijn bekende manco's. Je merkt het meteen aan het pendelende stuurgedrag in de bochten.
Geplaatst: 10.12.2012 - 20:30
door V70/2.4D/2003
Hans oet Twent schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
Waarvan akte dat het een 'bezine' versie moet zijn en gene dieselolie gestookte V70. Bij dat laatste is de keus niet moeilijk..... toch? Dan weten we nog wel een pracht exemplaar te staan......

En voor Hannie +1

Geplaatst: 11.12.2012 - 11:14
door toppertje
V70/2.4D/2003 schreef:Hans oet Twent schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Jers3n, +1 want TS is druk doende om voor zichzelve op verantwoorde en weloverwogen wijze over te gaan tot de aanschaf van een Zweeds kwaliteitsprodukt in optima forma! Hulde daarvoor =D>
Waarvan akte dat het een 'bezine' versie moet zijn en gene dieselolie gestookte V70. Bij dat laatste is de keus niet moeilijk..... toch? Dan weten we nog wel een pracht exemplaar te staan......

En voor Hannie +1

en toch begint het irritant te worden als iemand te pas en on te pas
zijn auto in diverse topics van anderen te koop aan prijst.
Geplaatst: 11.12.2012 - 11:55
door Ramon&Ramon
Ik zie het probleem niet zo,er wordt in diverse topics ook andere reclame gemaakt,je Volvo hier aan prijzen aan een liefhebber moet toch geen probleem zijn?
Geplaatst: 11.12.2012 - 12:37
door piotrV70
Dat "pracht exemplaar" duikt onderhand wel zo ongeveer in ieder topic op. Hij staat toch bij een dealer ? Waarom dan steeds die auto onder de aandacht brengen ?
Geplaatst: 11.12.2012 - 12:53
door 4wielen
Misschien omdat het een enorme kans is voor een liefhebber? Ik heb de betreffende advertentie eens bekeken en ik vind hem absurd goedkoop. Zijn de prijzen echt zó hard gedaald?!
Geplaatst: 11.12.2012 - 13:16
door Walter
zullen we het weer over de vragen van TS hebben?
Geplaatst: 11.12.2012 - 13:16
door piotrV70
@4wielen ik citeer een verkoper: "de markt voor zware diesels is dood".
En om weer ontopic te gaan: ga voor een 2.5T ! Een heerlijke motor en, zoals Ramon&Ramon dat zo mooi zei: "de 2.5T heeft een reputatie".
Verbruik: ik reed met mijn vorige 2.4 zo'n 1:11,4. Met de 2.5T (met geartronic) rij ik ongeveer 1:10,3.
(in het verbruik in mijn onderschrift zit ook 3500km met caravan op een totaal van 9000km totnutoe, praktijk woon/werk is 1:10,3).
Geplaatst: 11.12.2012 - 14:14
door V70 T5 assen
Met de T5 ook een vergelijkbaar verbruik als een normale 2,4
Wanneer je de extra,s aanspreekt is het wel een ander verhaal.
De mijn in 2008 gekocht met lichte voorschade (bumper grill en rechterkoplamp motorkap ) zonder garantie .
Auto was redelijk uitgeleeft van binnen ik heb daar doorheen gekeken en met de juiste reinigingsmiddelen het lederen intrieur weer mooi schoon gekregen .
Inmiddels is de uitlaat een keer vervangen en de distributie met pomp en de rubbers in de draagarmen vervangen .
Al met al geen extreme kosten , onlangs door steenslag een nieuwe condensor nodig gehad .
Dat laatste is eigenlijk het enige wat onvoorzien was in 4 jaar tijd .
Voor een auto van 11 jaar oud vind ik het meevallen ook met de lampjes .
Geplaatst: 11.12.2012 - 14:33
door Walter
mijn originele uitlaat zit er na 190.000km en 11 jaar nog steeds onder.
Geplaatst: 11.12.2012 - 14:52
door nauticbluepearl
10: alle genoemde onderdelen maken kans. (het is ongeveer mijn boodschappenlijstje om van 150000 tot 220000 te komen in 8 jaar)
Geplaatst: 11.12.2012 - 15:02
door Ramon&Ramon
nauticbluepearl schreef:10: alle genoemde onderdelen maken kans. (het is ongeveer mijn boodschappenlijstje om van 150000 tot 220000 te komen in 8 jaar)
Het is nooit te voorzien wat er stuk gaat aan een auto,tenzij je Jomanda heet!