Pagina 3 van 3

Geplaatst: 08.01.2013 - 00:15
door indoboy22
Ik zou voor de 2.0d gaan. Heb deze zelf ook, gekocht met 190.000 op de teller 4 jaar geleden, nu inmiddels 372.456 km erop staan en het rijdt nog prima. Bij 350.000 km wel het vliegwiel, koppelingsset en druklager vervangen. Afgezien 1 keer een kapotte brandstofpomp die ik toen heb laten reviseren eigenlijk motorisch nooit geen problemen gehad. 1.6d zou ik persoonlijk niet nemen, m'n vader rijdt em ook en ik vind de power tegenvallen en vaak problemen met de verstuivers gehad en roetfilter. Qua verbruik is mijn 2.0d bijna net zo zuinig als die van hem.

Geplaatst: 08.01.2013 - 11:08
door 360Degreez
2.0D is een heerlijke motor maar heeft zo zijn eigenaardigheden.

Met name het EGR systeem vereist zo nu en dan wat liefde door deze schoon te houden of geheel af te sluiten.

Volvo heeft de PSA motor voorzien van een iets grotere turbo en een lichter vliegwiel. Hierdoor komt het vermogen vrij plots vrij en moet je soms wat spelen met de koppeling bij het optrekken, vooral met een caravan.

Op de snelweg is het een genot, en bij rustig cruisen (100~110 in 5) rij je zomaar voor lange tijd tussen de 3~4L/100KM op de BC.

Als je hem leert kennen is het een superfijne motor die zich ook prima laat chippen naar "D5 Waarden" (186PK)

Succes met je keuze!

Geplaatst: 08.01.2013 - 11:11
door Bart
Mijn V50 D5 was in de praktijk zuiniger dan mijn 2.0D. Daarnaast bood hij ook nog meer rijplezier en een weergaloos motorgeluid.

Geplaatst: 09.01.2013 - 22:32
door JHV
Luukie,

Mocht je interesse hebben, misschien dat deze binnenkort in de verkoop gaat;

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=