Geplaatst: 20.02.2013 - 19:33
Wise man 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
We zijn er nog niet. maar we komen er wel...diesel01 schreef:We zien de foto's graag tegemoet.
Kijk eens aan, dat heet thuiskomen toch? maar wel opvallend dat je een paar berichten hierboven nog zo'n andere ervaring had met een XC. Kijk, motorisch zal er best iets gewijzigd zijn, maar dat het verschil zo groot kan zijn, dat vind ik opvallend. Let wel, ik zeg niet dat het niet kan, maar een echte verklaring op grond van grote aanpassingen kan ik eigenlijk niet bedenken.PeerTronic schreef:Zo, weer een stap verder in het process. Nu..... een XC70 D5 geprobeerd, 12.2012, Edition Pro , met Drive assistance, Twilight Bronze, en verder bijna alle opties die je nodig hebt met Softleder met beluchting (dat was lekker)......................
Ik werd er stil van en mijn vrouw ook, we keken elkaar en zeiden dit is 'm..
Heerlijk stil, comfortable en het interieur kwam helemaal niet goedkoop over. Alles voelde solide. Ook toen we de deuren dicht deden. Stuk gereden en dit is een sprong voorwaarts waar iedereen het hier al over had.....
PeerTronic schreef:In de andere topic wijd ik al uit over de "problemen" met mijn huidige XC70. Het probleem is veeleer een luxe probleem. Ik kan wel een nieuwe auto kopen maar vind de huidige nog steeds lekker rijden.
Met 267000km op de teller komen we natuurlijk wel wat reparaties aan waar ik nu dus er al een aantal heb uitgevoerd.
Maar als ik iets interessants zie dit jaar koop ik me wat nieuws.
Waar ik wat hulp bij nodig heb is het volgende.
1. Hoe schatten jullie de betrouwbaarheid in van de derde generatie XC70 tov van het model wat ik heb (2003)?
2. Zal ik gaan voor een model na de recente veelal optische vernieuwingen zoals navi in het dashboard?
3. Mijn allegrootste probleem is de motorisatiekeuze. Diesel of Benzine. Met Benzine heb ik weinig keus en kan ik nieuw hier alleen maar de T6 kopen. Tweedehands nog wel de 3.2. De dealer wist me te vertellen dat de D3 of D5 ook wel geschikt zijn voor korte afstanden.
Want ik rijd nu ongeveer 15.000 km/jaar. Dat zijn heel veel korte stukjes rondom Basel en grote afstanden voor de vakanties en weekend tochtjes. Diesel is hier duurder en belasting en verzekering wordt ook meer.
Ik ben met je eens sanco, het lijkt tegenstrijdig. Ik heb er geen verklaring voor.sanco schreef:maar wel opvallend dat je een paar berichten hierboven nog zo'n andere ervaring had met een XC. Kijk, motorisch zal er best iets gewijzigd zijn, maar dat het verschil zo groot kan zijn, dat vind ik opvallend. Let wel, ik zeg niet dat het niet kan, maar een echte verklaring op grond van grote aanpassingen kan ik eigenlijk niet bedenken.
Ik dwaalde maar ben weer terug.......mad schreef:Dat dacht ik wel..... gefeliciteerd!