pih60 schreef:We weten natuurlijk allemaal dat hij een punt heeft betreffende de keuze van de motor, maar bij een flut diesel van zeg 80 pk had ik de PIH niet gekocht. Ook zal niemand betwisten dat zonder de fiscale douceurtjes niemand de PIH aangeschaft zou hebben.
Voor mij geldt:
- keuze is gemaakt op basis van de fiscaliteit
- ik rij zo veel mogelijk elektrisch; momenteel staat de stand op 3,2l/100 km
Algemeen gesproken: als elektrisch rijden de toekomst moet worden dan moeten er iets andere concepten komen met als kenmerken:
- grotere actieradius vergelijkbaar met diesel/benzine/gas
- snelladen vergelijkbaar met brandstof tanken
- meer oplaadpunten
Volgens mij hebben de techneuten dan nog wat uitdagingen.....
Helemaal eens. Artikel is misschien wat overdreven, maar op een aantal punten heeft hij gelijk. Ik denk dat de praktijk gaat zijn dat ik ongeveer 30-50% van de diesel ga verstoken die ik normaal nodig heb om 200.000 km in een auto af te leggen (dan zijn ze bij mij end-of-life).
Dat is een besparing van zo'n € 10.000, maar je moet je afvragen of het ok is dat de belastingbetaler zo'n € 100.000 gaat neerleggen om mij € 10.000 te laten besparen waarbij nog maar zeer de vraag is wat het netto milieueffect is. Het blijft namelijk een auto met dubbele aandrijving, dubbele componenten, meer gewicht etc.
En die 10k ben je trouwens bij 200.000 km ook weer kwijt,w ant natuurlijk ben je dan aan een nieuwe accu toe en die kost? ....... 10-15k!
Ik focus me dus maar op de positieve kant van het verhaal en dat is dat ik het inmiddels een hele mooie auto ben gaan vinden (fijn, Walter?

), op z'n minst een goed gevoel zal hebben wanneer ik electrisch door steden en dorpen rijd en kindertjes zie spelen in frisse lucht (wel toeteren, anders horen ze je niet!) en als papa zin heeft dan kan het gas er op! Kan niet wachten, super auto!