buddo schreef:Ik zal eens kijken naar de High Performance speakers, als ik die kan vinden voor die prijs is dat zeker een optie.
Ik denk dat je met high performance en een pa200 of pa300 al een zodanig geluid creëert dat je wel ècht serieus veel geld meer moet uit gaan geven voor autoaudio apparatuur van de bekende merken voordat je echt kunt spreken van een geluidsverbetering die dat rechtvaardigt, al realiseer ik mij dat dat voor eenieder weer persoonlijk is, afhankelijk van geluidsvoorkeur/perfectionisme/geld/muzieksmaak/blabla/troelala/etc.
Feit blijft dat een PA versterker + HP of Premium speakers een topgeluid geeft. Zoek nog maar eens de test op uit 2000 tussen een V70 T5 en een Saab 9000 Aero, waarin in de tekst expliciet werd gemeld door de journalist dat eenieder die een V70 koopt in ieder geval deze stereo moet bestellen omdat die top is/was.
Dat was toen zo en is nog steeds zo, qua geluidskwaliteit is de vooruitgang de laatste 20 jaar niet zo heel bijzonder geweest. De geluidskwaliteitsrek van versterkers en speakers, voor zowel auto als thuis, is er n.m.m. wel een beetje uit zo langzamerhand.
Wat ook een feit is dat, is dat het jammer is dat de HU's geen MP3 CD's afspelen waardoor je dus wel moet gaan knutselen met Imiv's/adapters ed en je niet zomaar even 16Gb USB stickje in je bestaande configuratie kan pluggen zoals bij de nieuwe Volvo's wel kan....
Want de kwaliteit van muziekconversie is de laatste jaren nou juist weer wèl met rasse schreden vooruitgegaan (gelukkig!). Maarrrr nu raak ik off-topic.
Als je alles nog moet aanschaffen, zou ik denk voor een mooie dubbeldin gaan met MP3/USB/Navigatie/achteruitrijcamera etc. en dan aansluiten op een PA versterker met HP of Premium speakers!
gr. Edwin.