Pagina 3 van 4
Geplaatst: 25.01.2013 - 12:19
door CY325i
Lijkt me een probleem dat heel makkelijk kan worden verholpen. Als dit alles is. Elke merk/type heeft wel iets.
Heb liever een Volvo met sproeier-problemen (die heel makkelijk op te lossen is) dan een Audi A6 2.0 TFSI die 1 liter olie verbruikt per 3000km.
Geplaatst: 25.01.2013 - 13:46
door PGV90
Naar mijn mening valt ruitensproeier anti-vries onder kopje 'eigen verantwoordelijkheid'.
Niet echt auto type/merk afhankelijk.
Vanaf november bijvullen met voldoende anti vries bescherming, en uiteraard voor trips naar bijv. wintersport.
Nooit problemen mee gehad.
(maar wel mee eens dat een dealer bij een beurt nu in de wintermaanden beter daar op moet letten - ik geef dan aan dat ik op wintersport ga)
Het afstellen is wat lastig, en inderdaad bij andere merken autos is het meer een brede nevel tegenwoordig dan een straaltje wat Volvo nog heeft.
Geplaatst: 25.01.2013 - 15:55
door Thom
Het afstellen is wat lastig, en inderdaad bij andere merken autos is het meer een brede nevel tegenwoordig dan een straaltje wat Volvo nog heeft.
Nou...Volvo had die mooie brede nevel ook, maar in de loop der jaren, en met name met de update modeljaar 2012, is men op een aantal zaken gaan beknibbelen. Zie bijvoorbeeld de luchtroosters onder de voorruit, de ruitenwissers en zo zijn er nog wat details.
Geplaatst: 25.01.2013 - 16:55
door lint
Thom schreef:Het afstellen is wat lastig, en inderdaad bij andere merken autos is het meer een brede nevel tegenwoordig dan een straaltje wat Volvo nog heeft.
Nou...Volvo had die mooie brede nevel ook, maar in de loop der jaren, en met name met de update modeljaar 2012, is men op een aantal zaken gaan beknibbelen. Zie bijvoorbeeld de luchtroosters onder de voorruit, de ruitenwissers en zo zijn er nog wat details.
De relatief gunstige aanschafprijs moet ergens vandaan komen!
Geplaatst: 25.01.2013 - 18:31
door v70bio
Thom schreef:Het afstellen is wat lastig, en inderdaad bij andere merken autos is het meer een brede nevel tegenwoordig dan een straaltje wat Volvo nog heeft.
Nou...Volvo had die mooie brede nevel ook, maar in de loop der jaren, en met name met de update modeljaar 2012, is men op een aantal zaken gaan beknibbelen. Zie bijvoorbeeld de luchtroosters onder de voorruit, de ruitenwissers en zo zijn er nog wat details.
Wat is er dan veranderd met my12?
Geplaatst: 26.01.2013 - 13:07
door Thom
Bijvoorbeel de sleutel, of de PCC: lichter, kleiner en van goedkoper materiaal.
Het lijkt een detail, maar ik vind een sleutel veel zeggen over een auto.
Geplaatst: 26.01.2013 - 13:08
door Thom
De relatief gunstige aanschafprijs moet ergens vandaan komen!
Dat kan zo zijn bij de Limited Editions, maar bv. een XC70 D5 koper betaalt niet minder, en die moet dan maar inleveren op kwaliteit :roll: ?
Geplaatst: 26.01.2013 - 13:15
door lint
Thom schreef:De relatief gunstige aanschafprijs moet ergens vandaan komen!
Dat kan zo zijn bij de Limited Editions, maar bv. een XC70 D5 koper betaalt niet minder, en die moet dan maar inleveren op kwaliteit :roll: ?
Blijkbaar wel, is een slecht voorteken inleveren van kwaliteit voor een gunstige verkoopprijs.
Geplaatst: 26.01.2013 - 15:50
door v70bio
Thom schreef:Bijvoorbeel de sleutel, of de PCC: lichter, kleiner en van goedkoper materiaal.
Het lijkt een detail, maar ik vind een sleutel veel zeggen over een auto.
Is dat niet MY11? De sleutel is hier al lichter dan voorgaande model. Nog lichter kan bijna niet dan zou hij weg waaien...
Geplaatst: 26.01.2013 - 21:03
door PGV90
v70bio schreef:Thom schreef:Bijvoorbeel de sleutel, of de PCC: lichter, kleiner en van goedkoper materiaal.
Het lijkt een detail, maar ik vind een sleutel veel zeggen over een auto.
Is dat niet MY11? De sleutel is hier al lichter dan voorgaande model. Nog lichter kan bijna niet dan zou hij weg waaien...
Key-less entry
Ik had in het verleden een Renault, sleutel van credit card formaat die je gewoon op zak kan houden.
Beviel erg goed
Geplaatst: 27.01.2013 - 10:47
door Hans oet Twent
PGV70 schreef:v70bio schreef:Thom schreef:Bijvoorbeel de sleutel, of de PCC: lichter, kleiner en van goedkoper materiaal.
Het lijkt een detail, maar ik vind een sleutel veel zeggen over een auto.
Is dat niet MY11? De sleutel is hier al lichter dan voorgaande model. Nog lichter kan bijna niet dan zou hij weg waaien...
Key-less entry
Ik had in het verleden een Renault, sleutel van credit card formaat die je gewoon op zak kan houden.
Beviel erg goed
Hmm dat heb ik nu. Die key-less entry is oké maar de rest valt zwaar tegen...
Geplaatst: 27.01.2013 - 12:02
door diesel01
PGV70 schreef:v70bio schreef:Thom schreef:Bijvoorbeel de sleutel, of de PCC: lichter, kleiner en van goedkoper materiaal.
Het lijkt een detail, maar ik vind een sleutel veel zeggen over een auto.
Is dat niet MY11? De sleutel is hier al lichter dan voorgaande model. Nog lichter kan bijna niet dan zou hij weg waaien...
Key-less entry
Ik had in het verleden een Renault, sleutel van credit card formaat die je gewoon op zak kan houden.
Beviel erg goed
Mijn Volvosleutel heb ik ook gewoon op zak, deur open trekken en starten maar.
Mijn XC moment en de kwaliteit van Volvo beleefde ik gisteravond in Dld, op de weg naar Maria Laach, een plaats aan de A61 lagen sneeuwduinen direct na een bocht.
De XC gaf geen krimp, de local die op mijn bumper zat stond direct stil in dezelfde sneeuwduin.
Nu ben ik best sociaal als anderen dat ook zijn, iemand op de bumper zitten terwijl hij niet bekend is met de weg is dat niet..
Kan zijn dat hij er nog staat.

Geplaatst: 27.01.2013 - 12:05
door Ben
Heb je een sleutel nodig voor de bevroren ruitensproeier?
Geplaatst: 27.01.2013 - 12:52
door diesel01
Nee maar we waren verzand in een topic over de overall (bouw)kwaliteiten van Volvo.
Overigens gisteren met min 14 gewoon mijn ruiten kunnen sproeien...
Geplaatst: 27.01.2013 - 13:33
door PGV90
Maar zijn die nevel spuitertjes nou zoveel duurder dan ouderwets 'straaltje' spuiter?
Bij toch vele (goedkopere) merken nu de standaard.
Of is er een andere reden? Die vernevelers zijn volgens mij niet te stellen waar de straaltjes wel te richten zijn.
Geplaatst: 27.01.2013 - 15:16
door Thom
Nee maar we waren verzand in een topic over de overall (bouw)kwaliteiten van Volvo.
Overigens gisteren met min 14 gewoon mijn ruiten kunnen sproeien...
Yes, maar de jouwe is nog uit de 'goede tijd'...

Geplaatst: 28.01.2013 - 12:50
door NederKees
Zelfde probleem. Vorig jaar en nu weer.
Volvo garage doet er veel te weinig antivries in. En tot -20 graden lijkt gewoon niet genoeg.
Reservoir half leeg gehaald en opgevuld met puur -60 spul van de Colruyt.
Vaak doet de achtersproeier het wel maar de voorruit sproeiers niet. En het zijn niet de sproeiers zelf die bevriezen (die zijn verwarmd).
De leidingen bevriezen tijdens het rijden in de buurt van het scharnier van de motorklep.
Motor laten opwarmen heeft geen enkele zin. Soms bevriest de boel pas na een half uur rijden, zodra je ff gas geeft op de snelweg.
Model 2008 had hier geen last van. Is iets van MY 2012. Of 2l D3/D4 motor.
Beetje vreemd probleem voor een Zweeds merk.
Geplaatst: 28.01.2013 - 13:02
door PGV90
Kan het zijn dat deze moderne (zuinige) motoren te weinig warmte produceren om de boel vorst vrij te houden?
Geplaatst: 28.01.2013 - 13:07
door Volvoman
Mijn ervaring van vorige week donderdag: 's morgens alles nog vast (eigen schuld), na 4 uur stilstaan weer gereden: alles weer open. Moet ontdooid zijn door de motorwarmte.
Geplaatst: 28.01.2013 - 13:55
door v70bio
Met MY11 ken ik dit probleem niet. Geen last gehad tijdens de afgelopen weken...