Pagina 3 van 5
Geplaatst: 22.01.2013 - 10:24
door Helspie
Ik ga vanavond een testritje maken. Ga dezelfde toer maken als met de bmw (ik weet het, mag die 2 niet vergelijken!.!!) en dat zal al veel ophelderen...
Geplaatst: 22.01.2013 - 10:29
door BlackcurrantV70
Hoedanook, met een D3 2.0 136PK val je in een lagere belastingschaal in Belgie tov de D4 2.0 met 163PK of de D4 2.4 AWD.
Als je niet als eerste weg wil zijn aan het rode licht, zullen die 136 paardjes wel volstaan.
Geplaatst: 22.01.2013 - 10:51
door renezzzz
Helspie schreef:Ik ga vanavond een testritje maken. Ga dezelfde toer maken als met de bmw (ik weet het, mag die 2 niet vergelijken!.!!) en dat zal al veel ophelderen...
Welke BMW heb je proefgereden?
Geplaatst: 22.01.2013 - 10:58
door Helspie
Bmw 318d Touring
Vlotte wagen, comfortabel, leuke switch tussen zuinig, comfort en sport...
Vooral iDrive maakte indruk. Geeft toch extra dimensie...
Maar straks nieuwe xc60 testen hè!
Geplaatst: 22.01.2013 - 11:17
door renezzzz
Inderdaad, afgezien van de prijs zijn dat totaal verschillende autos. De V60 is misschien ook een kandidaat? Als je dan toch bij de Volvo dealer bent
Succes met de proefrit!
Geplaatst: 22.01.2013 - 12:55
door Helspie
Nee, de V60 is dan toch weer merkelijk kleiner dan de BMW3...
Mag ze ook niet vergelijken. Vind het beide mooie wagens (niet onbelangrijk) en zijn ook 2 verschillende concepten.
Maar als ze beide goed rijden zal vooral de prijs de doorslag geven waarschijnlijk...
Geplaatst: 22.01.2013 - 13:28
door BlackcurrantV70
In een BMW wil je toch niet gezien worden !
Moet je ook nog een cursus bumperkleven volgen....
Geplaatst: 22.01.2013 - 13:53
door Helspie
BlackcurrantV70 schreef:In een BMW wil je toch niet gezien worden !
Moet je ook nog een cursus bumperkleven volgen....
Dat bieden ze tegenover aan in optie.
Cruisecontrol met afstandsmeting!

Geplaatst: 22.01.2013 - 13:55
door BlackcurrantV70
Met minimum afstandinstelling op 1 meter

Geplaatst: 22.01.2013 - 15:32
door TomXC60
Summum of R-design
Dat is eigenlijk maar het helft van de vraag.
Met een summum voel je je rijker, waarom.
-stel je zet je neer in je XC60 summum
Je hebt net een grote sporttas in de koffer gezet, deze ging elektrisch open en met een druk op de knop ging deze vanzelf dicht, terwijl je naar je cockpit begeeft weet je gewoon, "die is dicht"
Je hebt heel veel veiligheidssnufjes, en je komt geen enkel knopje tekort op je console.
Hij is lichter afgeveerd wat lekker cruisen verzekerd, je tellers vertellen je precies wat je wil weten, je hebt xenon welke meedraaien in de bocht.
de leren zetels geven je genoeg zijwaartse steun, en kunnen elektrisch worden versteld.
Je zet je High Performance audiosysteem op en elk nummer word afgespeeld alsof je er zelf naast zit.
-stel je zet je neer in je XC60 R-design
Je stap naar je oprit en ziet daar je sportieve coupelijn van je XC60, hij heeft 20inch velgen en door al dat silk metallic ziet het er gewoon gaaf uit.
Twee grote uitlaten die je buurvrouw(man) even doen zwaaien wanneer jij met een grote glimlach vertrekt.
Je hebt net een grote sporttas in de koffer gezet, deze ging elektrisch open en met een druk op de knop ging deze vanzelf dicht, terwijl je naar je cockpit begeeft weet je gewoon, "die is dicht"(zie strakjes CONVENIENCE PACK )
De middenconsole heeft een geweven metaal afwerking, maar je komt geen enkel knopje tekort op je console want een R-design rij je voor net dat sportieve tintje.
Hij is strak afgeveerd wat lekker bochten nemen verzekerd, je tellers vertellen je door de blauwe afwerking dat je vandaag weer net wat meer brandstof gaat verbruiken dan eigenlijk nodig is, je hebt optioneel xenon.
De leren zetels met hun 2-kleurige afwerking en het ingewerkte R-design logo zitten perfect om je sportieve rijstijl dragelijk te houden, je kunt ze niet elektrisch verstellen, maar na 1 keer goed plaatsen kom je daar toch niet meer aan.
Je zet je audiosysteem op en dit is gewoon goed in orde voor een standaard systeem.
Mijn keuze?
XC60 R-design, gewoon lekker breed, met de 20inch velgen.
D4 AWD, met:
+MOTION PACK dan heb jij HP audio en navigatie. 2.200-.
+CONVENIENCE PACK (dit is een pakket speciaal voor de R-design)
Automatische dimmer op binnenspiegel 1.550-.
Elektrisch inklapbare buitenspiegels met verlichting
IAQS Interieurluchtkwaliteitssysteem
Regensensor
Park Assist achter
Elektrisch bediende achterklep
High Performance audiosysteem: RDS Radio met geïntegreerde CD-speler
compatibel met MP3 en WMA-formaat, 8 High Performance luidsprekers,
4x40 W versterker, Bluetooth handsfree systeem voor GSM, 5” kleurendisplay,
USB-poort en AUX-ingang
Boodschappentashoud
+WINTER PACK (niet op XC60 Summum)
Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting en 1.400 O O –
koplampreinigingsinstallatie
Verwarmbare zitplaatsen vooraan
eventueel:
(+CONVENIENCE PRO PACK)
Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting 1.700 O – –
Koplampreinigingsinstallatie
Luchtvochtigheidssensor
Elektrisch verstelbare zitplaats bestuurder met geheugen, en geheugen voor de
elektrisch inklapbare buitenspiegels
Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen (2) achter
Dan heb je alles wat je nodig hebt, in een mooi verpakte wagen.
De mijne heeft R-design, Motion, conveneince , en Winter Pack.
hij heeft nu bijna 150000km en gaat voor zijn groot onderhoud 5 februari binnen, op 180000 moet hij een nieuwe distributieriem en ik ga er sowieso nog eens 180000 bijzetten want wat een heerlijke wagen.
Succes met de keuze.
Geplaatst: 22.01.2013 - 17:04
door BlackcurrantV70
En nu de aanbeveling van een Summum rijder
Ik zou Summum + Xenium pack nemen, de uiterlijke kenmerken van de R design hebben in principe geen toegevoegde waarde, de auto ziet er alleen wat ruiger/stoerder uit.
De XC60 met 18" velgen en summum chassis (zachter dan R design) is al rdelijk hard afgeveerd, een pak stugger dan mijn V70N die ik hiervoor had, dus een R design is voor mij te stug, zeker met 20" velgen.
De electrische stoelverstelling met geheugen is een verademing, mijn vrouw rijdt ook wekelijks met de auto en nooit hoef ik nog naar mijn instelling te zoeken, druk op het knopje 1 en de stoel staat eer perfect.
De achteruitrij camera is een erg handige optie, maakt parkeren een stuk makkelijker want het zicht naar achter is niet je dat.
Parkassist voor en achter is ook erg handig, heeft bij mij meer toegevoegde waarde dan een scuff plate of een side skirt.
Panorama dak zou ik nooit meer willen missen, heerlijk veel licht in de auto en erg aangenaam in de zomer.
HP audio stelt me een beetje teleur ivm de HP audio in de V70N, ik had beter verwacht, dus zou ik premium audio aanraden.
Verwarmde zetels is geen must, maar eens je het gewend bent....
moeilijke keuze he

Geplaatst: 22.01.2013 - 17:23
door diesel01
BlackcurrantV70 schreef:1 op 11 ?
Welke AWD heb je dan ?
Mijn D3 AWD haalt gemiddeld 7.8L/100km
D5(185pk)awd Summum 2009.
Ik heb de auto net maar er vallen een paar dingen op, automaat slip alhoewel beter geprogameerd dan de vorige V70 maar er zit slip in en ik denk dat het blok opknapt van meer pk's dus ik ben mij aan het beraden op Polestar.
Geplaatst: 22.01.2013 - 17:55
door Helspie
met het risico heel het forum over me heen te krijgen...
De testrit viel me beetje tegen.
+ zalige motor, lekker krachtig, leuke roffel bij optrekken.
+ comfortabele rijstijl
+ ruimtegevoel
- te comfortabel
- stuurgevoel was me te wollig
- vond de zetel niet super (misschien nog langer moeten zoeken naar instellingen, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn.)
- verbruik!
Ik overweeg nog wel eens een testrit met een R-design. Misschien dat de aankleding van deze (D3 kinetic) toch niet alle kwaliteiten in de verf zet...
Maar wat me het meest tegenstak was de middenconsole die tegen mijn knie zat!
We gaan het eens beetje laten bezinken en we zien wel...
Geplaatst: 22.01.2013 - 18:00
door TomXC60
BlackcurrantV70 schreef:
De electrische stoelverstelling met geheugen is een verademing, mijn vrouw rijdt ook wekelijks met de auto en ...
Haha daar had ik niet aan gedacht, mijn vriendin denk er nog niet aan om de mijne van stal te halen ^^) ik heb haar dan ook een mooi seatje gegeven als boodschappenwagentje.

Geplaatst: 22.01.2013 - 18:02
door TomXC60
Helspie schreef:met het risico heel het forum over me heen te krijgen...
De testrit viel me beetje tegen.
+ zalige motor, lekker krachtig, leuke roffel bij optrekken.
+ comfortabele rijstijl
+ ruimtegevoel
- te comfortabel
- stuurgevoel was me te wollig
- vond de zetel niet super (misschien nog langer moeten zoeken naar instellingen, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn.)
- verbruik!
Ik overweeg nog wel eens een testrit met een R-design. Misschien dat de aankleding van deze (D3 kinetic) toch niet alle kwaliteiten in de verf zet...
Maar wat me het meest tegenstak was de middenconsole die tegen mijn knie zat!
We gaan het eens beetje laten bezinken en we zien wel...
Ik denk dat de R-design je gaat bevallen man, ik had dat idee eerst ook(ben zelf ook 1.92m)
maar je kan de ondersteun van je rug dieper zetten, en dan komt je lijf net wat meer naar achter, en heb je daar minder last van.
Geplaatst: 22.01.2013 - 18:09
door BlackcurrantV70
Een Seatje voor je vrouw ? Nou nou, ik doe beter hoor, de mijne rijdt een C70 D3 !

Geplaatst: 22.01.2013 - 18:33
door BlackcurrantV70
Helspie schreef:met het risico heel het forum over me heen te krijgen...
De testrit viel me beetje tegen.
+ zalige motor, lekker krachtig, leuke roffel bij optrekken.
+ comfortabele rijstijl
+ ruimtegevoel
- te comfortabel
- stuurgevoel was me te wollig
- vond de zetel niet super (misschien nog langer moeten zoeken naar instellingen, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn.)
- verbruik!
Ik overweeg nog wel eens een testrit met een R-design. Misschien dat de aankleding van deze (D3 kinetic) toch niet alle kwaliteiten in de verf zet...
Maar wat me het meest tegenstak was de middenconsole die tegen mijn knie zat!
We gaan het eens beetje laten bezinken en we zien wel...
Een auto "te comfortabel" die had ik nog niet eerder gehoord
Hoe stond de stuurbekrachtiging, er zijn 3 standen qua bekrachtiging.
Ga eens met een R design en een Summum rijden, een kinetic is vrij basic denk ik.
Tip, ik heb mijn XC gekocht als hij net geen jaar oud was, scheelt een heleboel, voor dezelfde prijs kon ik geen nieuwe kinetic D3 FWD kopen.
Geplaatst: 22.01.2013 - 18:47
door Thom
Hoe stond de stuurbekrachtiging, er zijn 3 standen qua bekrachtiging.
Dat is een optie... Wel een erg fijne idd, standaard is de besturing zwaarder maar niet met meer gevoel is mijn mening.
vond de zetel niet super (misschien nog langer moeten zoeken naar instellingen, maar dat kan ook niet de bedoeling zijn.)
De Kinetic heeft rare bekleding die het zitcomfort onnodig naar beneden haalt, probeer eens eentje met leder of de R Design stoel, zeker dat dat beter zit!
Geplaatst: 22.01.2013 - 19:10
door renezzzz
Helspie schreef:met het risico heel het forum over me heen te krijgen...
De testrit viel me beetje tegen.
Valt wel mee hoor....
Ben benieuwd of een R-design je wel kan overtuigen, ik denk het niet....
Mooi trouwens dat de D3 motor niet tegenvalt!
Verbruik was een minpunt: wat heb je gezien voor waarden?
Geplaatst: 22.01.2013 - 19:18
door Frederik Welvaert
Mijn XC60 staat momenteel op 8,4l/100km, maar ik heb de afgelopen week dan ook alle 225 paarden al meerdere keren losgelaten op de sneeuw (dikke fun!) en maakte er ook een sport van om als eerste weg te zijn aan de lichten dankzij de AWD, terwijl de rest wat ter plekke stond te spinnen. Ook duurt het enorm lang nu tegen dat de boel op temperatuur zit, en bovendien ben ik aan het verbouwen waardoor ik veel korte ritjes doe tussen mijn ouders (waar ik nu woon) en mijn huis 10km verder. Tel daarbij nog eens op dat er (weer die verbouwing :p) enkele keren per week een tandemasser achter hangt...
Met normaal rijden zit ik aan 7,8 tot max 8 liter/100km, wat ik persoonlijk niet overdreven vind (hey, 't is een grote, zware auto die ik ook nog eens graag goed de sporen geef, dan moet je wat offers brengen) Volgens mij moet je daar met een FWD 136pk D3 toch behoorlijk wat vanaf krijgen?