Pagina 3 van 3
Geplaatst: 24.01.2013 - 23:22
door RichieB
Euh, je hebt een S60 D5 MY11 geselecteerd. Voor de V60 D6 MY13 staan alleen maar 17" velgen:
http://accessories.volvocars.com/Access ... ling/wheel
Geplaatst: 25.01.2013 - 07:11
door rsnhakan
Waarom wordt een auto, die al sinds eind november j.l. op kenteken staat, nu pas afgeleverd?
Geplaatst: 25.01.2013 - 07:19
door bart simpson
omdat het kan
Geplaatst: 25.01.2013 - 08:14
door Hoes
Als het goed is Ritchie zie je onderaan de pagina staan dat het wiel niet geschikt is voor de PIH. Dat was de reden van plaatsing (motorversie eigenlijk niet relevant in deze) van de link (die trouwens niet compleet "clicable" is maar ik weet niet wat ik fout heb gedaan).
Geplaatst: 25.01.2013 - 08:20
door YoVol
Hier staat dan wel weer R-design exterieur als accessoire. :roll:
Ach ja....we zien wel. Want als het kan, is het weer zonde van de brede uitlaatpijpjes die zo karakteristiek zijn voor de D6.
Geplaatst: 25.01.2013 - 08:39
door RichieB
Inderdaad, bij deze Odens
http://goo.gl/AQ8de staat: Niet geschikt voor V60 PIH, Niet geschikt voor auto's met 17.5" remmen.
Geplaatst: 25.01.2013 - 08:39
door Walter
rsnhakan schreef:Waarom wordt een auto, die al sinds eind november j.l. op kenteken staat, nu pas afgeleverd?
De auto is gebruikt door Volvo voor trainingen en andere promotieactiviteiten. Ik denk dat Wennemars de auto ter beschikking krijgt, blijft dus van Volvo
Geplaatst: 25.01.2013 - 08:48
door rsnhakan
Walter schreef:rsnhakan schreef:Waarom wordt een auto, die al sinds eind november j.l. op kenteken staat, nu pas afgeleverd?
De auto is gebruikt door Volvo voor trainingen en andere promotieactiviteiten. Ik denk dat Wennemars de auto ter beschikking krijgt, blijft dus van Volvo
:thumbleft:
Geplaatst: 25.01.2013 - 20:15
door YoVol
Zo te horen is het enige dat Erben heeft gereden, is de marathon op natuurijs. Ik had het wel geweten

Geplaatst: 26.01.2013 - 00:12
door Varioclean
De V60 Plug- In vergroot de actieradius van Erben Wennemars met zeker 55%,
na 100km op de schaats kan hij dan nog zeker 55km electrisch rijden,
ook omdat hij goed tegen de kou kan als schaatser, en dus niet de accu's voor de verwarming en stoelverwarming in zijn V60 hoeft te gebruiken,
wat de electrische actieradius dan met nog 5km verlengt.
Geplaatst: 26.01.2013 - 07:26
door Magliaveli
Als de accu niet op de juiste temperatuur is (ca 20 a 25 graden inwendig) wordt de electrische reikwijdte juist verkleind. Het 'op temperatuur' zijn van de auto is dus juist gunstig voor de actieradius.
Als een accu te koud is, is dat nadelig voor de capaciteit. Voorbeeld: mijn camera kan normaal ca 300 foto's maken (zonder flits) op een accu. Als het vriest en de accu is koud kan dat zomaar teruglopen tot ca 80.
Geplaatst: 26.01.2013 - 08:50
door OGA244
een Nissan Leaf komt normaal rond de 200km, bij min 15 is het op bij 65km
Geplaatst: 26.01.2013 - 12:49
door NielsPHEV
heeft zo'n leaf ook voorconditionering ? Een oplossing is een stukje met de diesel (die prodiceert sowieso meer warmte dan kracht) tot de auto en accu's warm zijn vervolgens kan je zeker de normale electrische actieradius halen. Maar het zo zoals geschreven best eens mee kunnen vallen als de accu en autovoorverwarmd zijn aan de paal.
Geplaatst: 26.01.2013 - 13:08
door RichieB
Is het ook niet gewenst om tijdens het laden de batterij op de juiste temperatuur te houden? Ik vraag me af hoeveel extra energie dat kost.
Geplaatst: 26.01.2013 - 13:11
door Ben
Er verschijnen nu allerlei technische vragen in dit nieuwstopic.
Misschien handiger om die in een van de technische PIH topics te stellen.
Geplaatst: 26.01.2013 - 15:52
door Jers3n
NielsV70 schreef:heeft zo'n leaf ook voorconditionering ? Een oplossing is een stukje met de diesel (die prodiceert sowieso meer warmte dan kracht) tot de auto en accu's warm zijn vervolgens kan je zeker de normale electrische actieradius halen. Maar het zo zoals geschreven best eens mee kunnen vallen als de accu en autovoorverwarmd zijn aan de paal.
Gezien de elektrische bijverwarming die op een normale diesel zit, juist omdat het lang duurt voordat een diesel warmte afgeeft, lijkt me dat dan ook weer niet te kloppen. Standkachel op brandstof (is die niet standaard op de PIH?) is dan de betere optie, wellicht weer niet voor het milieu....
Maar de opmerking over gewend zijn aan kou een geen accu's gebruiken voor (interieur)verwarming en stoelverwarming ging over de mens Erben Wennemars, die ook in een koud interieur van de PIH prima functioneert omdat hij als schaatser aan de kou gewend is.
Geplaatst: 26.01.2013 - 16:16
door RichieB
Een standkachel op diesel is volgens de PIH MY14 brochure van Volvo België standaard. Voor de MY13 is dat nog onduidelijk. Er staat niets over in de brochure. Ik heb het voor de zekerheid als optie meebesteld.
Geplaatst: 27.01.2013 - 09:20
door YoVol
Hier staan wat foto's van de/een
uitlevering van de V60.
En wat zien ze er gelukkig uit hè, de nieuwe eigenaren (ben jaloers).