Pagina 3 van 7
Geplaatst: 20.02.2013 - 15:21
door wim de jong
Tsja......oorspronkelijk was SKF = VOLVO
Volvo is uit SKF voortgekomen.
pas later zijn ze uit elkaar gegaan, en beide hebben hun hoofdkantoor in Götenborg.
Geplaatst: 20.02.2013 - 21:11
door Gouwe
Ramon&Ramon schreef:Riemen komen van toeleveringsbedrijven zoals al gezegd is,Volvo hangt daar geen specificaties aan,dat doet de Gates fabriek zelf.
Simpel gezegd bestaat een auto uit een kist vol bij elkaargeraapte onderdelen van verschillende merken en daar bouwen ze een auto van,die onderdelen kom je tegen op bijna alle merken die er maar te koop zijn.
Gates.
Contitech.
Bosch
Valeo.
Ate
Girling
Philips
Brembo
enz enz.
Wat het goedkoopst ingekocht kan worden,daar werken ze mee.
Ramon&Ramon, ik waag het toch een kleine kanttekening hier bij te plaatsen. Het bouwen van een auto is een intensieve samenwerking tussen o.a. fabrikant en leveranciers. Hoewel veel componenten standaard zijn, worden door OEM leverancier en auto fabrikant ook onderdelen gezamenlijk ontwikkeld o.b.v. kennisdeling. Dit geldt w.s. niet voor een D-riem, maar meestal betreft dit onderdelen met een "stekker" er aan, dan wel software....
Voorbeeld? Neem het hybride systeem van een Prius of dichter bij ons merk; die van de plug in's van Volvo.
Geplaatst: 21.02.2013 - 08:52
door ovwest
GT's zijn een product uit de samenwerking tussen Ford, Volvo en Aisin (Japans bedrijf) dat weer voor 30% in handen is van Toyota (maar in Japan is alles een beetje van Toyota :

Geplaatst: 21.02.2013 - 13:41
door Ramon&Ramon
Als je een distributieset koopt bij Volvo,Peugeot of Ford voor de zelfde 1.6 dieselmotor,je moet is zien wat voor prijsverschil daar in zit voor dezelfde onderdelen.
distributieriem
Geplaatst: 21.02.2013 - 22:12
door servige

in stadskanaal €295,- bij de Bosch garage heeft iemand ervaring met deze jongens?
Geplaatst: 21.02.2013 - 23:31
door bartv70
ook maar eens bij de garage "om de hoogte" navraag gedaan
Distributie, incl. rollen en waterpomp
Dit is excl. de beurt
Dit is de beurt
Nou die links schieten niet op geloof ik.
Distr. € 375,-
Grote (inspectie)Beurt €340,-
Via mijngarage.nl
Geplaatst: 21.02.2013 - 23:54
door Ramon&Ramon
Dan zou ik het via mijn garage.nl laten doen...
Welk merk onderdelen ze gebruiken voor die prijs is mij een raadsel.
Geplaatst: 22.02.2013 - 01:04
door bartv70
Geplaatst: 22.02.2013 - 09:28
door pimsam
Enkele jaren geleden heb ik een nieuwe distributieriem laten plaatsen op mijn toenmalige XC90 D5 uit 2004. Verschillende prijzen opgevraagd in Belgie, Nederland en Duitsland.
Overal was de prijs rond de 1000 euro behalve bij Volvodealer Autohaus Schmidt in Duren (achter Aken): 600 euro (met originele onderdelen incl. waterpomp). Drie uurtjes in de showroom met de laptop gewerkt en reed terug met een nieuwe riem.
Zij verkopen veel losse originele onderdelen via internet en hebben daarvoor ook zeer scherpe prijzen. Voor mijn V50 heb ik een setje nieuwe Dunlop zomerbanden op nieuwe originele 17" Cratus velgen gekocht voor 1000 euro incl. BTW.
BTW: de dealer in Aken vroeg ook 1000 euro voor de distributie.
Met handelen kun je kiezen: 1x10 euro verdienen of 10x1 euro. De meeste Volvodealers kiezen volgens mij voor de eerste optie.
Geplaatst: 22.02.2013 - 10:21
door bartv70
Toch een flink verschil.
Ik ga niet voor de laagste prijs, maar wil wel dat er een goede monteur aan het sleutelen gaat.
Vind de verschillen opmerkelijk.
Geplaatst: 22.02.2013 - 10:56
door volvov70r
Ik ben binnenkort ook aan de beurt voor de distributieriem, maar wat staat hier nu in NL voor dan qua prijs? De eerder genoemde 800 ?
Geplaatst: 22.02.2013 - 11:02
door bartv70
Er zijn grote verschillen in prijs, vraag desnoods 10 offertes op.
Bij de dealer de meeste kennis, tenminste daar mag je van uit gaan,
of je die (hoofdprijs) wilt betalen bepaal jij.
Vraag ook eens offerte bij Volvodealer Autohaus Schmidt in Duren
Volgens Pimsam (forumlid) was hij €400,- goedkoper uit.
Geplaatst: 22.02.2013 - 11:12
door volvov70r
Ja ik vroeg me af wat de reguliere dealerprijs is ik neem aan dat die min of meer vaststaat landelijk?
Geplaatst: 22.02.2013 - 11:29
door 1-wiel
Wat versta jij onder een GOEDE monteur..??
Geplaatst: 22.02.2013 - 11:45
door Ramon&Ramon
Iemand die weet waar hij over praat en weet waar hij of zij mee bezig is..
Dat is een goeie monteur.
Een distributieriem vervangen is een secuur werk.
Klein foutje en het gaat helemaal mis.
Sommige werktijden en prijzen,daar verbaas me wel is over.
Een bedrijf gaf voor het vervangen van een distributieriem van een Volvo V50 1.6 Diesel 800 euro op,hoe ze dat berekenen is mij een raadsel..
Geplaatst: 22.02.2013 - 12:47
door bartv70
Ramon&Ramon schreef:Iemand die weet waar hij over praat en weet waar hij of zij mee bezig is..
Dat is een goeie monteur.
Een distributieriem vervangen is een secuur werk.
Een bedrijf gaf voor het vervangen van een distributieriem van een Volvo V50 1.6 Diesel 800 euro op,hoe ze dat berekenen is mij een raadsel..
Daar zijn er niet veel van
Daar moet je zuinig op zijn, is uitstervend ras.
PS mijngarage komt op €400 voor de V50
Geplaatst: 22.02.2013 - 14:31
door Ramon&Ramon
Ook goedkoop de riem laten vervangen bij deze Volvo.
Van de 24 kleppen zijn er 16 krom.
Oude spanrollen laten zitten.
Bij een gerenomeerd bedrijf gedaan.
Geplaatst: 22.02.2013 - 15:06
door bartv70
En voor de volle mep?
Geplaatst: 22.02.2013 - 15:14
door ovwest
Hoe kan dat gebeuren? Timing niet goed?
Wanneer / hoe kwam je dr achter?
Geplaatst: 22.02.2013 - 15:28
door Ramon&Ramon
Is een V90 kop..
De distributie is 3500km geleden vervangen en toen gebroken.
Prijs was 325 incl onderdelen was gezegd,maar de oude rollen en pomp zaten er nog op.
De spanrol is uit elkaar gevlogen ,waardoor de motor is stuk gelopen.