Pagina 3 van 3
Geplaatst: 03.03.2013 - 22:56
door The Volvoboy
Oke nou ik heb op het 850 Forum al meerdere keren een distributie wissel gezien waar bovenaan een of 2 tanden verkeerd stonden, maar gewoon met de auto gereden kon worden. Na het op tijd zetten was de auto wel een stuk feller.
Geplaatst: 19.03.2013 - 12:45
door Sherlock
Weer een update van de garage:
Na vervanging van de variable valve timing en de sensoren zijn de foutcodes uit de auto.
Op de rollentestbank blijkt dat de auto nog geen 250pk heeft maar iets boven de 200pk.
Het foutmechanisme dat in de auto zat was in elk geval :
Sludgevorming agv weinig olieverversen, korte ritjes en slijtage motor/turbo,
Waardoor zowel de luchtmassameter als de solenoid van de vvt kapot raakte,
Waardoor uiteindelijk door slechte solenoid aansturing de vvt defekt raakte.
Nu moet nog worden uitgezocht of de turbodruk goed is, en het uitlaatsysteem,
Want de motor loopt nog te arm qua mengsel of heeft te weinig lucht.
Dit is niet veilig, de motor kan te warm lopen.
Aan de ene kant is het misschien niet ideaal dat ik je heb verleid om de auto te gaan chiptunen,
Aan de andere kant was dit wel goed voor de auto omdat er nu verborgen gebreken aan het licht komen,
Waardoor de motor waarschijnlijk vroegtijdig het loodje zou leggen.
De kosten zijn nog niet uit de hand gelopen, maar we moeten eind van de dag wel even overleggen.
Ondertussen verzamel ik nu nog extra informatie over de auto agv de laatste rollenbank test.
Bedankt voor het vertrouwen tot nu toe, maar we worden wel even op de proefgesteld nu.
Mijn eigen testrit/diagnose kosten zal ik niet in rekening brengen, techniek blijft interessant.
Expertise van bevriende bedrijven levert momenteel niet meer op als wat we zelf al bedacht hebben.
Mijn idee is om samen met het tuningbedrijf de diagnose verder aftemaken.
Of de auto wel of niet gechiptuned wordt is nu niet zo relevant,
Chiptune file is natuurlijk al wel gemaakt,
En kan geen kwaad als het probleem van het vermogens verlies, en te warme loop is opgelost.
Auto staat er dus nog steeds...
Geplaatst: 19.03.2013 - 18:57
door The Volvoboy
Lekker hoor, op de rollenbank dat ding vol opentrappen met een motor die niet goed (te arm) loopt... ](*,)
Geplaatst: 19.03.2013 - 19:08
door VolvoTech
Maar hij was natuurlijk wel eerst goed warm gereden met lage belasting

Geplaatst: 19.03.2013 - 19:10
door The Volvoboy
:^o
Geplaatst: 19.03.2013 - 19:55
door t5power
The Volvoboy schreef:Lekker hoor, op de rollenbank dat ding vol opentrappen met een motor die niet goed (te arm) loopt... ](*,)
Volgens mij is dat pas een issue als je een half uur op de autobahn staat te planken, een kortstondige piekbelasting moet vast wel kunnen. Misschien is het arm lopen trouwens pas na de rollenbank geconstateerd?
Geplaatst: 19.03.2013 - 20:27
door VolvoTech
"Mijn idee is om samen met het tuningbedrijf de diagnose verder aftemaken.
"
Ik dacht dat hij dat zelf deed?
(tenminste dat is ergens vermeld hier in het forum?)
Geplaatst: 19.03.2013 - 21:35
door elianmars
Sherlock schreef:Nee, was net vervangen toen ik 'm kocht.
Sinds wanneer heb je de wagen en hoeveel kilometers heb je er inmiddels zelf mee gereden?
Geplaatst: 20.03.2013 - 15:41
door Sherlock
elianmars schreef:Sherlock schreef:Nee, was net vervangen toen ik 'm kocht.
Sinds wanneer heb je de wagen en hoeveel kilometers heb je er inmiddels zelf mee gereden?
1 jaar, 15000 kilometer ofzo...
Hoop gezanik al met al. Ik vertrouw er maar op dat die lui weten wat ze doen.
Geplaatst: 20.03.2013 - 19:42
door Gast
Varioclean weet wel waar ze mee bezig zijn.
Maar er is geen grotere ellende als de fouten van een ander oplossen en daar gaan meestal veel uren in zitten.
Uit ervaring weet ik dat je dan dingen ziet die je niet voor mogelijk hield, helemaal vanaf 0 beginnen is dan het enige juiste.
Voor het tunen zullen ze denk ik terug vallen op de leverancier?