Pagina 3 van 15
Geplaatst: 29.06.2006 - 17:59
door Gast
Het spijt me maar voor zover ik weet er zit geen einde in bouwjaren in de relatie naar gasklephuizen.
Dus ook een 2003 kan dit probleem krijgen.
Geplaatst: 03.07.2006 - 14:07
door DannyV
Wat ik begrepen heb van de dealer zijn de modellen vanaf medio 2003 met een 'domme' ETM uitgerust, dus zonder eigen computer. Deze wordt aangestuurd door het motomanagement.
De kosten voor zo'n ETM zouden lager zijn, maar of het potmeter probleem daarmee ook is opgelost weet ik niet!
Geplaatst: 03.07.2006 - 15:37
door josas
De verhalen lezende over ETM problemen met allerhande Volvo modellen, brengen mij toch aan het twijfelen om niet eventueel over te stappen naar een ander merk.(BMW 5-serie touring, Audi A4/A6 avant)
Hoezeer ik ook van Volvo hou en de veiligheid en de geweldige looks....
Een V70, die ik ev. op het oog heb, wordt het dan waarschijnlijk niet.
Het onberekenbare ETM gebeuren.....ik snap niet dat Volvo niet over de brug komt met een nieuwe ETM, voor de desbetreffende modellen.
Recall dus.
Tuurlijk, elk merk heeft zo z'n gebreken; maar ik vind dit toch een ernstig feit!
Toch niet elke V70 zal hiermee te maken krijgen, op den duur????
Twijfelende Jos

Geplaatst: 04.07.2006 - 09:05
door jevolvo
T5Fred,
Hallo Fred heb jij enig idee wat dan wel de veroorzakers kunnen zijn van de klachten?
Ik wordt er een beetje gek van.
Gr jevolvo
Geplaatst: 06.08.2006 - 01:20
door trik
Hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen toen ik op Google het woord ETS intikte. Ik heb namelijk ook een probleem met mijn ETS. Als reaktie op ERIKM zijn topic: Ik heb dus ook problemen met mijn ETS en volgens mij is het niet type afhankelijk, of zou het alleen bij Turbo motoren voorkomen. Ik rijdt namelijk een C70 T5 van 1998 met 1980000 Km op de teller. Ik heb inmiddels een update van de software laten installeren maar vandaag ging zowel het lampje van het motor manegement als het ETS lampje weer branden en de cruisecontrole viel uit. Dus ik vermoed dat ook mijn ETM zal moeten worden vervangen. Nu zie ik op dit forum dat er nogal wat prijsverschillen zijn dus: ERIKM kun je mij zeggen waar jij jouw reparatie hebt laten uitvoeren, want volgens mij ben jij het goedkoopst uit geweest.
Verder komplimenten voor deze site.
Geplaatst: 06.08.2006 - 01:22
door trik
UHHHHHH Volvo's zijn natuurlijk wel goede auto's maar bij de kilometerstand van hierboven moet een nulletje af. ::oops:
Gasklephuis (ETM)
Geplaatst: 06.08.2006 - 22:29
door Gast
Net terug van vakantie.
Heeft mijn gasklephuis het weer begeven.
Gaat dus terug naar ACtronics.
Met de frans-talige Volvo uitdraaien erbij.
Begaf het van het één op het andere moment.
Liet hem op een helling flink afremmen op de motor, 1x gas geven en het was weer motormanagement service vereist en vervolgens nog eens een keer spoed erbij achter.
De ellend bij mij is dat hij gelijk van gas over springt op benzine en met de caravan er achter haal nog geen 200 km op het kleine benzinetankje.
Resultaat wordt hier wel weer beschreven. 2 jaar garantie hé!
Geplaatst: 08.08.2006 - 11:11
door DannyB
[quote="josas"]De verhalen lezende over ETM problemen met allerhande Volvo modellen, brengen mij toch aan het twijfelen om niet eventueel over te stappen naar een ander merk.(BMW 5-serie touring, Audi A4/A6 avant)
Hoezeer ik ook van Volvo hou en de veiligheid en de geweldige looks....
Een V70, die ik ev. op het oog heb, wordt het dan waarschijnlijk niet.
Het onberekenbare ETM gebeuren.....ik snap niet dat Volvo niet over de brug komt met een nieuwe ETM, voor de desbetreffende modellen.
Recall dus.
Tuurlijk, elk merk heeft zo z'n gebreken; maar ik vind dit toch een ernstig feit!
Toch niet elke V70 zal hiermee te maken krijgen, op den duur????
Twijfelende Jos :([/quote]
Wat ik begrepen heb gebruikt Audi ook dergelijke ETM's met dito problemen!
Geplaatst: 08.08.2006 - 18:44
door Gast
Dit gaat ook over de ETM (gasklephuis), maar dan een andere storings-melding:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5019
Geplaatst: 08.08.2006 - 19:31
door Gast
In een ander Topic had ik gevraagd om een defecte ETM (gasklephuis)
En met dank aan
buddo, die hem aan mij heeft afgestaan.
Reviseren van een ETM?
Nu ik hem uit elkaar heb gehaald, vraag ik mij af wat er te reviseren is.
De lagering misschien!
Ik geloof niet dat ze de spoel opnieuw wikkelen.
Een paar potmeters, waarover wel eens werd gesproken, zijn dus niet aanwezig.
Het is een spoel met daarin een hele sterke magneet.
Een paar foto's voor de duidelijkheid.
De twee zwarte kunstof deksels gedemonteerd (met slodeerbout en ijzerzaagje).
Als de langwerpige plaat, voorzien van stickers, is verwijderd.
Alle gedemonteerde onderdelen, bij elkaar.

Geplaatst: 08.08.2006 - 22:12
door DannyB
Geplaatst: 08.08.2006 - 22:24
door Gast
klopt!
Had moeten staan: bij deze of dit type
Geplaatst: 08.08.2006 - 22:35
door Gast
Ik zal nog even beter in de zwarte eindkappen kijken.
Misschien toch potmeters?
Op de voornoemde site staat niet de spoel op de foto's.
Voor de rest gelijk.
Geplaatst: 09.08.2006 - 17:50
door Gast
Inderdaad toch potmeters. Heel IEL spul.
Dat het nog zo lang heeft gewerkt.
Zie de foto's:
Ik denk dat de onderste "film" van een potmeter het begeven heeft.
Dus
buddo wees blij met je nieuwe gasklephuis.

Geplaatst: 15.08.2006 - 10:04
door erikm
Hoi Trik,
Mag ik een naam noemen? (dit is geen reclame) Bij Broekhuis in Ermelo.
Let wel, ik heb over de prijs onderhandeld want ik wist toen al min of meer dat het een volvo-probleem zou zijn. Bovendien waren ze van meet af aan heel eerlijk over de prijs :thumbup: die overigens niet eens zo heel veel hoger lag dan die 500 euro! (procent of 15)
Als je verder goeie ervaringen hebt met je huidige garage zou ik ze gewoon maar eens vragen of ze je een eerlijk kostenplaatje willen presenteren. Dat moet echt niet veel hoger uitkomen. Het is bij alleen maar materiaalkosten, want het ding zit er zo in.
Trouwens nog even mijn vakantieverhaal. Op de heenreis naar Italie, onderweg in Zwitserland ging de motor rond de 3000 toeren af en toe op 4 ipv 5 poten lopen. TCS erbij, maar die kon niks vinden. (Uitlezen van de motorelectronica met een laptopje... waar kan ik dat programma krijgen

)
Probleem bleef weg. Op de terugreis ging ergens rond Karlsruhe het ETS lampje weer een keer branden maar dat ging weer uit. Dat was vorige week. Gisteren ging het lampje van de motorelectronica branden en het gaat niet meer uit. ZUCHT!!
Ik ga zometeen maar weer eens bellen met de garage. Dan mogen ze em weer komen halen. :-x
Ik ben trouwens aan het mailen met een mede volvo rijder die iets met de media wil gaan doen. Mensen echt als je je benadeeld voelt door deze problemen (en ik denk dat er heel wat volvo rijders zijn met dit probleem) laat het dan weten want alleen op die manier kunnen we dit probleem bij Volvo bespreekbaar maken!
Erik
trik schreef:Hallo ik ben nieuw op dit forum. Ik ben hier terecht gekomen toen ik op Google het woord ETS intikte. Ik heb namelijk ook een probleem met mijn ETS. Als reaktie op ERIKM zijn topic: Ik heb dus ook problemen met mijn ETS en volgens mij is het niet type afhankelijk, of zou het alleen bij Turbo motoren voorkomen. Ik rijdt namelijk een C70 T5 van 1998 met 1980000 Km op de teller. Ik heb inmiddels een update van de software laten installeren maar vandaag ging zowel het lampje van het motor manegement als het ETS lampje weer branden en de cruisecontrole viel uit. Dus ik vermoed dat ook mijn ETM zal moeten worden vervangen. Nu zie ik op dit forum dat er nogal wat prijsverschillen zijn dus: ERIKM kun je mij zeggen waar jij jouw reparatie hebt laten uitvoeren, want volgens mij ben jij het goedkoopst uit geweest.
Verder komplimenten voor deze site.
Geplaatst: 15.08.2006 - 19:22
door Gast
Erikm,
Volgens mij heeft het op 4 cilinders gaan lopen, niets met het gasklephuis te maken.
Hoeveel km's heeft jouw auto inmiddels gelopen?
Geplaatst: 16.08.2006 - 17:08
door erikm
Hoi Alex,
Nee je hebt gelijk natuurlijk. Maar de welbekende ETS en motorelectronicalampjes gingen wel weer aan dus vandaar mijn vermoeden. Overigens heeft de chauffeur van Broekhuis en vanmiddag gehaald en ze hebben me net gebeld dat er niks a/d hand is. Wel hebben ze voor de zekerheid de allernieuwste software voor het motormanagement geladen. Vraag me verder niet naar de details. Ik ga er maar van uit dat ik ze voorlopig niet meer hoef te bellen. (Begon het tel.nr al uit m'n hoofd te kennen
Deze auto is een V70 2.4 140 pk uit 1999 en heeft nu 144000 gelopen. Gas (Vialle LPi) ingebouwd op 118000 km. Loopt verder prima. ETM vervangen rond 140000 km.
Geplaatst: 16.08.2006 - 20:14
door Gast
Ik hoop dat het bij jouw nu over is.
Toen bij mij het motorelectroniacalampje ging branden (lang niet altijd).
Was achteraf de oorzaak heel wat anders.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1589
Maar was al te laat!

Geplaatst: 16.08.2006 - 20:24
door Gast
erikm schreef:Hoi Alex,
Ik ga er maar van uit dat ik ze voorlopig niet meer hoef te bellen. (Begon het tel.nr al uit m'n hoofd te kennen
Deze auto is een V70 2.4 140 pk uit 1999 en heeft nu 144000 gelopen. Gas (Vialle LPi) ingebouwd op 118000 km. Loopt verder prima. ETM vervangen rond 140000 km.
Kwam deze ook nog tegen;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... sc&start=0
Touwens, ik heb het nog niet meegemaakt dat door een update alle storingen weg zijn.
Ik heb meer het idee, als ze het niet weten; een update het wonder is. :roll:
En geloof me, een melding komt echt niet zomaar.
Geplaatst: 22.08.2006 - 11:52
door Gast
AlexV70 schreef:Erikm,
Volgens mij heeft het op 4 cilinders gaan lopen, niets met het gasklephuis te maken.
Hoeveel km's heeft jouw auto inmiddels gelopen?
Kom op mijn woorden terug, het op vier cilinder gaan lopen of gelijkend daarop is mogelijk door een gasklephuis.
Ik heb het zelf meegemaakt met een gasklephuis waarvan de software nog moets worden geinstalleerd.
Dus als hij defect is, zou dit ook kunnen.