Pagina 3 van 3

Geplaatst: 04.04.2013 - 16:37
door automaiti
haha. ik zal het even aanpassen...!

Geplaatst: 04.04.2013 - 16:56
door Jeroen C
@automaiti. Tja, wat moet je hier nu nog aan toevoegen? :wink:
Goede review, maar ja, dat kan ook nauwelijks anders op deze plek!
Veel rijplezier met je V40.

Geplaatst: 04.04.2013 - 18:18
door The Saint
Inderdaad een hele mooie beschrijving waar ik me volledig in kan vinden!

Over de wegligging: ik had de euvele moed om even onder de kap te kijken, maar is dat nu een veerpootbrug die erop zit? Heb weleens iets soortgelijks laten monteren in een V70R en C70 T5. Dat kwam de wegligging wel ten goede, vooral bij snelle bochten en in- en uitkomen rotondes.
Datzelfde ervaar ik nu ook, de V40 blijft zo lekker plat op de weg!

Geplaatst: 04.04.2013 - 18:32
door JosP
Goede review, ik kan me daar volledig in vinden. Nog wel 1 puntje van kritiek: de navigatie stuurt je af en toe via hele vreemde routes naar je eindbestemming toe.
Dit al op meerdere routes gemerkt. Maar verder een fantastische auto.

Geplaatst: 04.04.2013 - 19:29
door ex-Mooseman
Mooie review van een mooie auto, met een lelijke barst in de voorruit

Hoe ervaar jij de overstap van achterwielaandrijving (BMW) naar een voorwielaangedreven Volvo? Ik vond het een grotere gewenning dan omgekeerd.

Re: rijervaring met de Volvo V40 D2 R-Design Passion Red

Geplaatst: 04.04.2013 - 20:52
door Fietsventje
automaiti schreef:Volvo V40 D2 R-design review
...
Hierbij teken ik wel aan dat we bewust niet hebben gekozen voor de laadvloer op 2 niveaus. Leuk dat je dan een vlakke laadvloer creëert met de achterbank naar voren geklapt maar het vreet de diepte (± 10 cm) weg uit je kofferbak. Daarnaast is het frame waarop de laadvloer rust ook nog eens een ruimtevreter. Mijn advies, niet doen, want het gaat echt ten koste van het praktisch nut van je kofferruimte.
...
Ik ben net een grote voorstander van de dubbele laadbodem. 95% van de tijd heb je maar een fractie van je kofferruimte nodig. Dan gaat de laadvloer in pyramide-modus en kan ik m'n laptoptas rechtop zetten, en daarnaast de plastic tas van de supermarkt aan de daarvoor voorziene haakjes ophangen. Gedaan met rondrollende appels in de koffer en eens zo gemakkelijk uitladen van de auto omdat je er niet helemaal in moet duiken op zoek naar zaken die helemaal achterin de koffer liggen.
Bij iets grotere hoeveelheden boodschappen kan de laadvloer rechtop om ook dan alles netjes in het gareel te houden.
Wil je echt veel meenemen dan gaat de laadvloer er helemaal uit en blijf je inderdaad met het frame zitten. Dat zit in mijn ogen echter helemaal niet in de weg, ook al verlies je er enkele liters mee.
Al bij al ben ik dus, in mijn specifieke omstandigheden, heel tevreden met de dubbele laadvloer.
automaiti schreef: ...
Waarom kan je nu niet via de scrollfunctie in een hoofdmenu komen waarbij je vervolgens (bijv. in het zicht van je centrale TFT display) kan kiezen uit de diverse hoofdmenu’s Radio, My Car, Navigatie, Telefoon en Audio? Naar de desbetreffende extensie scrollen, drukken en je zit in het gewenste menu en kan zo dieper het systeem in. Nu moet je eerst steeds de knoppen op het middenconsole bedienen. Werk aan de winkel Volvo programmeurs….!
Iemand op het forum heeft me er ook op moeten wijzen, maar als je lang op de 'Exit'-knop drukt komt er een menu tevoorschijn waar je met het scroll-knopje kan wisselen tussen de verschillende functie's! Het kan dus wel, maar toegegeven: ik gebruik nog steeds de knopjes op het dashboard. Net dat beetje sneller ...

Geplaatst: 04.04.2013 - 21:02
door Gideon_XC90
Wat een geweldig mooie kleur voor deze auto.
Het model moet nog even binnen komen, kan helaas nog niet zeggen dat ik hem echt mooi vind, maar smaken verschillen gelukkig.

Re: rijervaring met de Volvo V40 D2 R-Design Passion Red

Geplaatst: 04.04.2013 - 21:13
door ex-Mooseman
Fietsventje schreef:]

...
Waarom kan je nu niet via de scrollfunctie in een hoofdmenu komen waarbij je vervolgens (bijv. in het zicht van je centrale TFT display) kan kiezen uit de diverse hoofdmenu’s Radio, My Car, Navigatie, Telefoon en Audio? Naar de desbetreffende extensie scrollen, drukken en je zit in het gewenste menu en kan zo dieper het systeem in. Nu moet je eerst steeds de knoppen op het middenconsole bedienen. Werk aan de winkel Volvo programmeurs….!
Iemand op het forum heeft me er ook op moeten wijzen, maar als je lang op de 'Exit'-knop drukt komt er een menu tevoorschijn waar je met het scroll-knopje kan wisselen tussen de verschillende functie's! Het kan dus wel, maar toegegeven: ik gebruik nog steeds de knopjes op het dashboard. Net dat beetje sneller ...[/quote]. Ik heb dit vandaag ook per toeval ontdekt op mijn v60

Geplaatst: 05.04.2013 - 12:32
door automaiti
Hartelijk dank voor de tip. Inderdaad kom je met de exit knop in het overzichtsmenu. Erg handig. Ik pas het aan in de review.
Inmiddels hebben we nu ook aan de rechterkant een scheur erbij door een steentje op de voorruit. Dus nu 2 scheuren. Ik moet toch niet gaan twijfelen aan de kwaliteit van Volvo voorruiten? Dit is redelijk bizar. Gelukkig was de nieuwe ruit vertraagd.

Re: rijervaring met de Volvo V40 D2 R-Design Passion Red

Geplaatst: 05.04.2013 - 19:25
door JosP
[/quote]
Iemand op het forum heeft me er ook op moeten wijzen, maar als je lang op de 'Exit'-knop drukt komt er een menu tevoorschijn waar je met het scroll-knopje kan wisselen tussen de verschillende functie's! Het kan dus wel, maar toegegeven: ik gebruik nog steeds de knopjes op het dashboard. Net dat beetje sneller ...[/quote].

Top. Was mij ook niet bekend, hoef ik niet meer de knopjes op het dashboard te gebruiken.

Geplaatst: 05.04.2013 - 20:44
door automaiti
ex-Mooseman schreef: Hoe ervaar jij de overstap van achterwielaandrijving (BMW) naar een voorwielaangedreven Volvo? Ik vond het een grotere gewenning dan omgekeerd.
Na de BMW 318 d touring hebben we ter overbrugging tot beëindiging lease achtereenvolgens een Audi A4 avant en Peugeot 508 SW gereden. Allemaal voorwielaandrijvers. Met de Audi onvoldoende rijervaring, met de Peugeot wel en dat vond ik een afstandelijke auto en op hoge snelheden niet zeker voelen. De Volvo geeft mij weer dat vertrouwenwekkende gevoel dat ik van de BMW gewend ben. Als moet ik toegeven dat BMW tot de absolute top behoort. Maar de voorwielaangedreven V40 slaat beslist geen modderfiguur. Verre van dat. Nee het went snel en stelt bijv. de Peugeot in zijn schaduw. Nu heeft het (vorige) doorontwikkelde Ford Focus onderstel waarop deze V40 staat ook wel een heel erg goede reputatie.