We geloven jullie echt wel.
Maar we hebben een V70 meegemaakt (met Vida) waar wij niet bij aan en uitzetten konden komen.
Zoals al eerder gezegd, het zit nogal verstopt. Waar ook al weer?
SW-ingreep
- DrRossi
- 4th Gear member
Bij de mijn model ('99) gaat het ook.
Ik zou ook liever 4 seconde vertraging hebben maar dat kan dan weer niet regelen.
Ik zou ook liever 4 seconde vertraging hebben maar dat kan dan weer niet regelen.
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
-
- 3rd Gear member
Was het niet:AlexV70 schreef:We geloven jullie echt wel.
Maar we hebben een V70 meegemaakt (met Vida) waar wij niet bij aan en uitzetten konden komen.
Storing zoeken --> Autocommunicatie --> CEM --> Geprogrammeerde waarden --> Motorvoertuigverlichting overdag= ?
- Turbodesk
- 5th Gear member
Dat klopt, dat staat daar inderdaad. Maar zoals het het woord al zegt: het laat de geprogrammeerde waarden zien. Je kan daar niets veranderen.toedeledoki schreef:Was het niet:AlexV70 schreef:We geloven jullie echt wel.
Storing zoeken --> Autocommunicatie --> CEM --> Geprogrammeerde waarden --> Motorvoertuigverlichting overdag= ?
Als je het zelf wilt kunnen veranderen, dan moet het onder geavanceerd staan. Of er moet andere software voor worden geladen.
-
- 3rd Gear member
Citaat Vida:
Dagrijverlichting
De manier waarop het dimlicht wordt ingeschakeld kan op drie manieren geprogrammeerd worden:
Dimlicht in alle schakelstanden, behalve de parkeerlichtstand (Flexnoll).
De lichtschakelaar heeft drie standen: uit, parkeerlicht en dimlicht (Flexstd).
Dimlicht is altijd aan ongeacht de stand van de lichtschakelaar (Flexlgt) .
De dagverlichting wordt geprogrammeerd via de voertuigcommunicatiebus onder functiegroep 3, centrale elektronicamodule (CEM), Programmeren van de regeleenheid.
Einde citaat.
Ik kan het nu niet testen, maar onder in de balk staat ''programmeren'', volgens mij moet het daar lukken. Het is mij óók al eens gelukt en dan zonder software.
Dagrijverlichting
De manier waarop het dimlicht wordt ingeschakeld kan op drie manieren geprogrammeerd worden:
Dimlicht in alle schakelstanden, behalve de parkeerlichtstand (Flexnoll).
De lichtschakelaar heeft drie standen: uit, parkeerlicht en dimlicht (Flexstd).
Dimlicht is altijd aan ongeacht de stand van de lichtschakelaar (Flexlgt) .
De dagverlichting wordt geprogrammeerd via de voertuigcommunicatiebus onder functiegroep 3, centrale elektronicamodule (CEM), Programmeren van de regeleenheid.
Einde citaat.
Ik kan het nu niet testen, maar onder in de balk staat ''programmeren'', volgens mij moet het daar lukken. Het is mij óók al eens gelukt en dan zonder software.
- Turbodesk
- 5th Gear member
Heb je dat citaat uit Vida gehaald onder je eigen autoprofiel?
Heb namelijk net een V70 van het jaar 2000, 2001 en 2002 bekeken in Vida en je kan het daar niet in programmeren.
Onder geprogrammeerde waarden kan je wel instellingen veranderen, maar dat wordt weer ongedaan gemaakt nadat je de auto gestart hebt.
Voor degene die het wel via Vida hebben gedaan, graag een screenshot hier in het topic. Er zijn er genoeg met een Dice unit die het even kunnen uitproberen. Ik ben namelijk heel benieuwd.
Heb namelijk net een V70 van het jaar 2000, 2001 en 2002 bekeken in Vida en je kan het daar niet in programmeren.
Onder geprogrammeerde waarden kan je wel instellingen veranderen, maar dat wordt weer ongedaan gemaakt nadat je de auto gestart hebt.
Voor degene die het wel via Vida hebben gedaan, graag een screenshot hier in het topic. Er zijn er genoeg met een Dice unit die het even kunnen uitproberen. Ik ben namelijk heel benieuwd.
-
- 3rd Gear member
Ja en ik heb de instellingen ook veranderd met de Dice (vraag is alleen, was het via deze weg.....). Maar om het te testen moet ik een hardeschijfwissel doen met de laptop. Maar er zijn hier ook wel mensen met veel meer kennis van zulke zakenTurbodesk schreef:Heb je dat citaat uit Vida gehaald onder je eigen autoprofiel?
-
- 7th Gear member
Welke versie van Vida hebben jullie?
2010 of 2012?
2010 of 2012?
-
- 7th Gear member
Met een dice unit aangesloten op een auto,kun je het aan en uit zetten bij de 2000,01.02.03 V70.Turbodesk schreef:Heb je dat citaat uit Vida gehaald onder je eigen autoprofiel?
Zonder dice geeft hij het in Vida niet aan zag ik.
- Turbodesk
- 5th Gear member
-
- 7th Gear member
Ok,als je hem op een auto aansluit,doet hij het wel,aan en uit zetten?
Bij mij wel namelijk..
Bij mij wel namelijk..
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ja, bij mij wel omdat ik een V70 van MY2007 heb.Ramon&Ramon schreef:Ok,als je hem op een auto aansluit,doet hij het wel,aan en uit zetten?
Ik heb hier al een aantal Volvo op de oprit gehad vanaf bouwjaar 1999 en met sommige wilde het echt niet.
Zolang je geen vct2000 symbool hebt in de programmeermodus is het niet te programmeren. Maar dat weet je zelf ook.
-
- 6th Gear member
Ik heb het geprobeerd om een 2001,2002 en 2003 model,S80en een V70 er bij ook..
Maar bij Volvo maak je dat wel vaker mee,wat bij de een wel kan,kan bij eentje van twee maanden jonger weer niet,apart is dat vaak.
We hebben ook de kopietjes vergeleken met de orginele van Volvo tijdje terug,daar zie je ook wel verschillen in,heeft te maken met Volvo Vida updates denk ik.
Maar bij Volvo maak je dat wel vaker mee,wat bij de een wel kan,kan bij eentje van twee maanden jonger weer niet,apart is dat vaak.
We hebben ook de kopietjes vergeleken met de orginele van Volvo tijdje terug,daar zie je ook wel verschillen in,heeft te maken met Volvo Vida updates denk ik.
-
- 3rd Gear member
+1Turbodesk schreef:2012D NLRamon&Ramon schreef:Welke versie van Vida hebben jullie?
2010 of 2012?