Pagina 3 van 4

Geplaatst: 25.03.2013 - 19:54
door edraket
themull schreef:mijn definitie van 'goede wegligging ' is dat
ik wil goed contact met de weg en de auto hebben, zonder dat ik het gevoel heb te moeten werken om de auto in een rechte lijn te laten rijden.

Zoals ik eerder al opmerkte: de stevige wind die er nu staat maakt de auto behoorlijk zoekende. Wanneer je fijntjes aan het stuurwiel draait, dan verandert er niet direct iets in de koers van de auto ; M.a.w: je moet best grote correcties uitvoeren om de auto juist op koers te houden.

@Edraket: denk je dat uitlijning hier een verschil kan maken? en wat doen ze dan precies?
Uitlijning kan een enorm verschil maken, er vanuit gaande dat deze nu niet goed is. Heb je wel eens naar de draagarmen enzo laten kijken?

Geplaatst: 25.03.2013 - 20:31
door themull
@raket , volgnde week gaat ie de naar de garage, dan laat ik naar genoemde punten kijken!
dank voor je / jullie adviezen,
als de inserts van idp geplaatst zijn laat ik dat weten!

Geplaatst: 25.03.2013 - 21:11
door Bakboord1
Belofte maakt schuld. Ik ben erg benieuwd en hoop voor jou natuurlijk dat je auto wat stabieler wordt.

Geplaatst: 26.03.2013 - 14:48
door JCF
Wat windgevoeligheid betreft; ik verving vorige keer Continental PremiumContact2 door Michelin Primacy HP, en het de auto (V70 2.4 2002) werd veel minder koersvast. Echt alleen andere banden en een groot verschil.
(het rijcomfort van de Michelins is dan wel weer stukken beter; you win some you lose some)

Verder is een zekere logheid in de ophanging met een (lichte) zweverigheid juist een kenmerk van dit model auto. Leuk vinden of een andere kopen dus.
Het geeft op de snelweg een lekker 'cruise'-gevoel vind ik.
Korte hobbels verwerkt de V70 zeer matig, ook een model-eigenschap helaas.
En de deining van de achtertrein op lange hobbels is ook zeer herkenbaar. Heel zacht geveerde achterzijde (ik heb ook Nivomats van Sachs/Boge)

Overigens zijn dit dus ervaringen met een 2.4 benzine, de sterkere motoren hebben stuggere dempers, door Volvo 'dynamic' onderstel genaamd destijds.

Geplaatst: 09.04.2013 - 23:03
door Teebonk
Ik heb net bij wijze van test 2 IPD inserts verwijderd. Scheelt erg veel:

- minder strak sturen, meer dweilen maar...
- veel minder motor en banden geluid en trillingen. In mijn ogen meer comfort en minder ergernis.

De andere 2 inserts gaan er ook uit.
Wellicht dat bij een benzine motor minder trillingen worden doorgegeven via de (opgevulde) subframe rubbers.

Dit zijn mijn bevindingen, doe er jullie voordeel mee...Ben benieuwd naar andere ervaringen.

groet, Thijs

Geplaatst: 09.04.2013 - 23:39
door M@rcel
motorgeluid en trillingen is misschien wel minder bij een benzinemotor, maar bandengeluid en trillingen...

Hoeveel km hebben de originele subframebussen achter de rug?

Geplaatst: 10.04.2013 - 06:36
door Teebonk
260k. Maar zien er nog erg goed uit.

Geplaatst: 10.04.2013 - 17:22
door edraket
Teebonk schreef:Ik heb net bij wijze van test 2 IPD inserts verwijderd. Scheelt erg veel:

- minder strak sturen, meer dweilen maar...
- veel minder motor en banden geluid en trillingen. In mijn ogen meer comfort en minder ergernis.

De andere 2 inserts gaan er ook uit.
Wellicht dat bij een benzine motor minder trillingen worden doorgegeven via de (opgevulde) subframe rubbers.

Dit zijn mijn bevindingen, doe er jullie voordeel mee...Ben benieuwd naar andere ervaringen.

groet, Thijs
Dit is nu precies wat ik hierboven al aangaf. Door zomaar wat componenten te wijzigen verstoor je de balans in de auto en klopt het (vaak) niet meer. Teebonk bevestigd dit weer eens.

Geplaatst: 15.04.2013 - 22:54
door themull
zo, net aantal 100kms gereden met de inserts in de subfram rubbers

wat me opvalt: strakkere wegligging tijdens tijdens het cruisen, dus lekker op de snelweg, stukken minder last van wind (gisteren stond er ondanks het mooie weer in Noord Holland toch een 5 beaufort). En het bochtenwerk , waarmee ik het aansturen en doorsturen van een bocht bedoel zonder er in te racen, gaat ook stukken beter, strakker met name.

Ik merk geen toename aan trillingen/ geluid in de auto. Misschien dat de nieuwe zomerbanden Conti sport contact 5 zoveel lawaai maken dat andere geluiden worden overstemd ;-)

Vooralsnog ben ik tevreden!

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:12
door M@rcel
Da's mooi, maar maakt de keuze weer lastiger... ;)

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:21
door themull
trouwens, rijden op secundaire wegen, of door woonwijken met drempels etc, gaat ook allemaal prima, ik merk daarbij geen verschil

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:22
door M@rcel
Wat voor motor heb je?

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:24
door themull
D5 185pk

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:27
door M@rcel
ok, net als TeeBonk. Grappig/vreemd deze verschillen...

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:35
door themull
ik denk dat je themull en themull verward met elkaar, dat zijn nl dezelfde ;-)

Overweeg je zelf ook iets?

Geplaatst: 16.04.2013 - 00:57
door mightyspawn
Zou eerst naar de kogels kijken, vooral die van het stuur. V70 staat er toch wel bekend om dat die nogal snel een slap stuur krijgt. Die van ons heeft dat probleem iig.

Geplaatst: 16.04.2013 - 10:22
door M@rcel
themull schreef:ik denk dat je themull en themull verward met elkaar, dat zijn nl dezelfde ;-)

Overweeg je zelf ook iets?
:oops: aangepast.

Ja, het wordt tijd om nu (kmstand 300.000) de voorkant onder handen te nemen.

Geplaatst: 16.04.2013 - 17:21
door V70 T5 assen
Ga voor de zogenaamde klpd ophang rubbers , en nogmaals verwacht geen wonderen .
Ik heb in de draagarmen nadat de orginele oliegevulde rubbers defect waren er massieve rubbers in geperst .
1 en ander stuurt nu gewoon wat strakker , weet niet meer wat het gekost heeft maar het was niet duur.

Geplaatst: 16.04.2013 - 19:16
door M@rcel
De normale rubbers hebben tegenwoordig hetzelfde artikelnummer als de politie-rubbers. Er is geen verschil meer.

Geplaatst: 16.04.2013 - 21:38
door Turbodesk
Ik heb ook de draagarmen vervangen een paar maanden geleden, ondanks dat iedereen ze er zo goed uit vond zien. Met het breekijzer er tussen hebben gezeten en gevoeld hebben. Nou Meneer, die zien er nog goed uit hoor.

Ook ik vond de auto zweverig en zoekerig. Stuurhuisflush met nieuwe olie maakt ook al een heel verschil.

Maar met de nieuwe draagarmen waar de harde rubbers al standaard in zitten, heb ik een compleet andere auto terug gekregen.

Hij rijd nu strak en veel minder last van zijwind.