Inmiddels meer dan 10 procent. Dus misschien toch je mening iets bijstellen?NielsPHEV schreef: Ja inderdaad in NL wordt een procent of 4 duurzaam opgewekt.....

Kijk en daarom zitten er dus financieel stimulerende maatregelen op de PIH. Omdat consumenten vooral (alleen maar?) naar de prijs kijken, en het milieu aspect onvoldoende meewegen in hun beslissingen.Rob Bakker schreef:Met die waardes in het achterhoofd kan het inderdaad zeer interessant zijn om de D6 particulier te rijden, alleen zodra de wegenbelasting moet worden betaald is het weer snel te duur......
Waarvan meer dan de helft het verstoken van bio-massa is. Nou jij weerjvov60 schreef:Inmiddels meer dan 10 procent. Dus misschien toch je mening iets bijstellen?NielsPHEV schreef: Ja inderdaad in NL wordt een procent of 4 duurzaam opgewekt.....
Ik ga het steeds beter begrijpen, dat rijden in een strijkijzer....NielsPHEV schreef: Ik ben van mening dat gezien het feit dat we geen productiebossen hebben, we heel veel importeren en het netto e rendement van zeker de kleinere centrales erg laag is biomasa minder duurzaam is.
Een en ander maakt overigens voor het terugrekenen naar aan fossile fuel equivalent niet uit, kan ook 16 MJ/kg nemen en terugrekenen naar een kilo hout. Het gaat er om dat je de verbraningswaarde van een brandstof niet 1 op 1 vergeleken kan worden met electrische energie.
Deels mee eens, de aanschaf prijs is hoog, maar ik doel meer op de ca. 250 euro per maand aan wegenbelasting. dat is gewoon serieus geld.RichieB schreef:Kijk en daarom zitten er dus financieel stimulerende maatregelen op de PIH. Omdat consumenten vooral (alleen maar?) naar de prijs kijken, en het milieu aspect onvoldoende meewegen in hun beslissingen.Rob Bakker schreef:Met die waardes in het achterhoofd kan het inderdaad zeer interessant zijn om de D6 particulier te rijden, alleen zodra de wegenbelasting moet worden betaald is het weer snel te duur......
Heb je de auto wel voorverwarmd ? (preconditionering) kan je in de wagen instellen of via on-call, of het lampjes knopje 3 sec inhouden van de pcc. Ik kom duidelijk verder dan 30 km. Vanmorgen 3,9 kWh vebruikt en 0,52 kWh geregenereerd op 14,6 km met een voorverwarmende autoIV39 schreef:Vandaag weer een stukje gereden. Het rijdt echt lekker.
Verder dan 30 km op een volle accu kom ik echt niet. Dan rij ik 15 km binnendoor en de rest snelweg. In praktijk is dat net even te weinig. Ik hoop dat het met warmer weer verbeterd want elektrisch rij je heel rustig.
Ik was veel bezig om te proberen de diesel niet aan te laten gaan, dat lukt het beste in de pure stand. Je trekt dan nog steeds lekker op.
Morgen de auto weer inleverenen dan nog heel lang wachten.
Nee, ik had de auto niet voorverwarmd. Zover reikt mijn kennis van de auto nog nietNielsPHEV schreef:
Heb je de auto wel voorverwarmd ? (preconditionering) kan je in de wagen instellen of via on-call, of het lampjes knopje 3 sec inhouden van de pcc. Ik kom duidelijk verder dan 30 km. Vanmorgen 3,9 kWh vebruikt en 0,52 kWh geregenereerd op 14,6 km met een voorverwarmende auto
Weet je dat zeker, zou nl betekenen dat berekeningen als maximaal toegelaten gewicht en maximum gewicht te trekken voertuig niet kloppen en je een probleem kan hebben wanneer je op de weegbrug moet. Lijkt me sterk dat ze op deze manier een fiscale correctie doenOGA244 schreef:een PIH weegt op een haartje na 2000kg, die 1848kg is al een gewicht waarin men die accu's verrekend heeft