Pagina 3 van 25
Geplaatst: 16.04.2013 - 13:06
door RichieB
Die staat bij mij op 19 graden.
Geplaatst: 16.04.2013 - 13:10
door BanRay
Oké.
Kun je in VOC app zien wanneer de PIH daadwerkelijk aan het preconditionen is? En kun je het preconditionen remote stoppen wanneer ie vanwege een timer is gestart?
Geplaatst: 16.04.2013 - 15:53
door RichieB
Ik heb in de app bij Preconditioning nog nooit een andere status zien staan dan "Ready". Er zitten in de app een Start en Stop knop om zelf het preconditioning proces te beïnvloeden. Ik zal nog eens goed opletten of tijdens het preconditionen de status verandert en/of de Stop knop actief wordt.
Geplaatst: 22.04.2013 - 14:51
door BanRay
RichieB schreef:Ik heb in de app bij Preconditioning nog nooit een andere status zien staan dan "Ready". Er zitten in de app een Start en Stop knop om zelf het preconditioning proces te beïnvloeden. Ik zal nog eens goed opletten of tijdens het preconditionen de status verandert en/of de Stop knop actief wordt.
Heb je hier nog naar gekeken?
Geplaatst: 22.04.2013 - 16:30
door RichieB
Ik heb nog steeds alleen de status Ready zien staan, en "Start sent" als je net op de startknop hebt gedrukt. Je kan wel op de stopknop drukken, maar dan moet je zelf gokken dat hij al is gestart (via de timer). Met een digital thermometer was de temperatuur 18,1 op de ingestelde tijd.
Geplaatst: 22.04.2013 - 16:43
door BanRay
Als je nog steeds 19 graden hebt ingesteld, dan LIJKT het alsof preconditioning toch kijkt naar de ingestelde airco-temperatuur en niet verwarmt naar de 22 graden zoals de handleiding zegt.
Geplaatst: 22.04.2013 - 16:49
door RichieB
Wellicht is die 22 graden bij koelen. Mijn instelling is inderdaad nog 19 graden, en Volvo ingesteld dat hij binnen staat.
Geplaatst: 28.07.2013 - 16:56
door Autozoeker
Ik ben proberen de auto via VOC precondition handmatig aan te doen.
Het is de laatste tijd erg warm en is wel handig dat ik 5 mins van te voren de airco aan kan doen.
Ik krijg alleen altijd na een minuut of 3 een bericht in VOC dat preconditioning is afgebroken omdat de batterij te warm is. Weten jullie hoe dit zit/werkt ?
Geplaatst: 09.08.2013 - 23:25
door PvdG
Ik heb dit tijdens de vakantie in Spanje ook regelmatig gehad.
Naar mijn idee gebeurd dit alleen als hij niet aan de lader zit.
Verheug ik me op een koele auto s hij alsnog bloed heet.
Geplaatst: 10.08.2013 - 11:07
door V60_PHEV
In de handleiding staat dat de auto maximaal 2-3 minuten koelt wanneer hij niet is aangesloten op het stroomnet.
Wanneer je hem aansluit op het stroomnet kan hij tot 50 minuten koelen.
Verwarmen kan hij altijd tot 50 minuten.
Er staat niet vermeld hoelang hij verwarmt wanneer hij op Binnen Geparkeerd staat in gesteld maar geen netstroom heeft.
Wat mij niet geheel duidelijk wordt, is of de auto wel de maximale 50 minuten koelt wanneer hij is aangesloten op het stroomnet, maar toch is ingesteld op 'Buiten Geparkeerd'. Dit zou volgens mij toch wel logisch zijn.
Geplaatst: 10.08.2013 - 11:47
door IkeV70
Waarom zou je 50 minuten voor niets willen koelen? Veel logischer om een paar minuten voor vertrek even de ergste warmte eruit te koelen.
Geplaatst: 10.08.2013 - 11:58
door PvdG
Kijk dat maakt het duidelijk.
Overigens als hij op buiten staat ingesteld koelt hij heerlijk lang.
Geplaatst: 10.08.2013 - 12:33
door V60_PHEV
@ PvdG : Kijk, er is over nagedacht :thumbright:
@ IkeV70: Omdat alle koeling die je niet uit het stroomnet trekt uit de accu moet komen en dat vermindert dan weer je electrische actieradius.
Daarom niet even een paar minuten koelen om de ergste warmte er uit te krijgen maar koelen tot 22 graden voor je wegrijdt.
Geplaatst: 27.08.2013 - 21:26
door sandervd
Preconditioning heeft iedere PiH toch?
Geplaatst: 01.09.2013 - 13:15
door rovo
Heeft er iemand een overzicht wat de auto doet gereleateerd aan pre-conditioning? IK heb mijn D6 nu vanaf eind maart, heb er bijna 8000KM op zitten en moet bekennen dat ik nog steeds geen flauw idee heb wat hij soms allemaal aan het doen is. Als ik hem voor de nacht neerzet en de laadkabel erin stop begint hij te blazen (maakt dan niet uit of ik de laatste kilometers op diesel of elektrisch heb gereden) en dat duurt best lang. Daarnaast staat hij vaker te blazen. Dit zal ongetwijfeld zijn om een en ander te koelen als hij geladen wordt maar dat dit dan meteen gebeurd bij het aansluiten van de kabel komt mij weer vreemd over en een uitleg van de werking van de koeling zou ik wel kunnen waarderen.
Daarnaast en dat heb ik ook al meerdere malen voorbij zien komen: hoe zit het met de motor temperatuur. Doordat het niet af te lezen is (zou wel zo fijn zijn als ze deze menuoptie eens activeren, of werkt dit bij MY2014 wel?) is het maar gissen hoe dit precies werkt.
In normale omstandigheden rijd je de eerste kilometers elektrisch en komt de diesel er vaak pas in als je met een redelijk tempo op de snelweg rijd. Gevoelsmatig lijkt me dat voor de D5 motor en de automatische bak niet echt een fijne start. Dit wordt ongetwijfeld gecompenseerd door elektrisch voorverwarmen van de motor en bak, maar dit zou ik ook wel iets meer willen snappen (wanneer is een en ander op temperatuur en is dit dan van dezelfde kwaliteit als zijnde dat de auto rustig zelf warm is gereden?). Ik hoop lang van mijn D6 te kunnen genieten en als ik er iets aan kan doen om hem te ontzien op de momenten dat dat zinnig is dan vind ik dat handig om te weten.
Voordat er opmerkingen komen over off topic of is al besproken: klopt heb zaken al eerder gelezen maar vind het bij het onderwerp preconditioning het meest passende: hoe zorgt de Volvo (al dan niet door een actieve handeling van de bestuurder) dat hij op de juiste momenten klaar voor actie is en heb na het doorlezen van diverse postings nog steeds niet een idee dat ik het snap. Misschien is een Sticky note waarin we de technisch specifieke zaken die voor een D6 van toepassing zijn te opzichte van een conventionele D5 een idee?
Geplaatst: 04.10.2013 - 20:26
door alexmem
Zoefje schreef:Uit de PIH manual op de iPhone :salute:
Ik vraag me af of dat klopt. In de handleiding staat: N.B. Bij preconditioning van het interieur gaat het erom de auto te verwarmen tot een behaaglijke temperatuur te brengen en tot de op de klimaatregeling ingestelde temperatuur
Geplaatst: 13.10.2013 - 17:34
door alexmem
alexmem schreef:Hmm. Dilemma. Leaserijder, achteraf inbouwen is natuurlijk zelf afrekenen. Financieel voordeel van preconditioning = 0. Gemak? Ja! Kosten? Dacht €395,00... Morgen maar eens even naar Emmen bellen en overleggen.
Mannen, ik heb de dealer gevraagd naar preconditioning via de transpondersleutel. Dat leek me erg handig. Nu is er inderdaad iets geinstalleerd, en daarbij kreeg ik een uitdraai (ik hoefde overigens niets te betalen!). Het gaat om ERS (Engine Remote Start). Dat klinkt toch heel anders dan preconditioning. Het inschakelen werkt wel hetzelfde, de bevestiging vanuit de auto is ook gelijk. Kan iemand hier iets over zeggen; wordt de auto nu 'preconditioned' als ik dit ( het werkt volgens de documentatie maar 15 minuten) voor vertrek gebruik?
Kan ik ergens op de boordcompu zien of er preconditioning gebruikt is? Zo ja, hoe? Ik heb dus geen Ht line of VOC.
Geplaatst: 13.10.2013 - 19:03
door s60magic
Zit dat E.R.S. op elke PIH of in een bepaalt pakket,
Geplaatst: 13.10.2013 - 19:25
door alexmem
Het zit in ieder geval niet standaard op een PIH, maar ik hoop eigenlijk dat dit uit mijn beschrijving ook wel duidelijk werd.
Vond een PDF online waar ERS in beschreven wordt.
http://www.volvocars.com/en-CA/Document ... june12.pdf
Geplaatst: 15.10.2013 - 22:57
door CaptainKlutz
Dat ERS is precies wat het zegt: Engine Remote Start, dus het starten van de (hoofd)motor, bij de PIH zou dat de D5 zijn. Zoiets zit er niet op, vlgs mij ook niet te bestellen, wordt ook niet genoemd in de ERS folder.
Wat er wel op zit (standaard) is Preconditioning. Hiermee verwarm (of koel je zonodig) het interieur naar een standaard 22C: hetzij electrisch en/of met een (diesel) standkachel. Dat kun je per timer laten starten, of automatisch (via een instelling van de boordcomputer) zodra je de auto elektrisch start), of direkt op afstandsbediening met de sleutel of de Volvo On Call app. Werkt als een trein.
Voor zover ik kan overzien wordt daarbij ook de motorolie van de D5 opgewarmd, maar in hoeverre je daarbij van een opgewarmde motor kunt spreken is me volstrekt onduidelijk. Inderdaad erg jammer dat er geen aanduiding van de olietemperatuur zit op het dashboard, vind overigens wel meer zaken aan de presentatie een tikkeltje jammer.
Volgende week de ECO training, hopelijk word het wat duidelijker gemaakt.
Wat overigens wel als optie te koop is is de Winterline, hierbij wordt de motor in z'n geheel ook opgewarmd via een aparte 220V aansluiting, om hem bij zeer koude temperaturen uberhaupt aan de praat te krijgen. Redelijk onmisbaar in Skandinavie.