Pagina 3 van 3

Geplaatst: 19.04.2013 - 12:00
door Silver_R
Dus een handbak is duurder dan geavanceerde dct bak?
Waar is de logica?

Geplaatst: 19.04.2013 - 12:17
door Live
Thuurc schreef:
Silver_R schreef:M3 heeft 420 bhp en 400 Nm.
Denk dat deze Polestar een heel eind komt de 'Dreier'
4,6 (M3) tegen 4,9 (S60) op de 0-100... lijkt mij geen onoverkomelijk verschil ;). Tussensprintjes zij natuurlijk een ander verhaal, maar ik denk dat de Volvo daar gewoon mee komt als ik eerlijk.
Ondanks dat ik dit initiatief erg leuk vind, en eigenlijk had gehoopt op nog meer PK denk ik toch dat de M3 (gezien de specificaties) deze Polestar de baas is. Van 0-100 in 0,3 seconden minder, terwijl de Volvo AWD is en de BMW dik 15% méér vermogen over de helft van de wielen moet verdelen. van 100 - 200 zal het verschil, waarschijnlijk, nog groter zijn.

Toch is die T6 wel een supér motor, en volgens mij ook nog in verschillende landen, waaronder de VS, 'engine of the year' geweest. De redacteur van Autoweek* was in een video over de V70 T6 érg enthousiast over de motor.



* In editie 24 van 2013 van de autweek krijgt de V40 in een test tegen de audi a3 4 van de 5 sterren op gebied van veiligheid.. Pffff, what does it take? Veiligste auto die EuroNCAP ooit getest heeft, ABS, ESP, airbags all over, voetgangers airbag en meer lazerstralen dan een Tomahawk raket

Geplaatst: 19.04.2013 - 12:20
door Thuurc
Silver_R schreef:Dus een handbak is duurder dan geavanceerde dct bak?
Waar is de logica?
Dat ze die waarschijnlijk nauwelijks verkopen en dus duurder is in productie (Geen volumevoordeel, sec onderdelen is wellicht goedkoper), omdat het volumevoordeel in de DCT bak zit die over alle M-modellen uitgerold kan worden. Daar zit denk ik de logica ;)

Geplaatst: 19.04.2013 - 15:10
door Silver_R
Klinkt logisch.
Thanx

Geplaatst: 19.04.2013 - 17:01
door Discovery
Thuurc schreef:
Silver_R schreef:Dus een handbak is duurder dan geavanceerde dct bak?
Waar is de logica?
Dat ze die waarschijnlijk nauwelijks verkopen en dus duurder is in productie (Geen volumevoordeel, sec onderdelen is wellicht goedkoper), omdat het volumevoordeel in de DCT bak zit die over alle M-modellen uitgerold kan worden. Daar zit denk ik de logica ;)
Automaat is zuiniger, daardoor lagere uitstoot en daardoor veel lagere bpm. Het verschil is 27 gram CO2, wat resulteert in een groot verschil in BPM.

Overigens is de discussie welke is sneller zinloos. Sneller waarop? 10 meter, 100 meter, tussensprint? In de praktijk zal de S60 Polestar sneller weg zijn bij het stoplicht om vervolgens ingehaald te worden door de M3. Als de geartronic het niet verpest :wink:

Geplaatst: 19.04.2013 - 17:31
door Johann
Vergis je niet in de startcapaciteit van een Beemer. Ze willen goed "van de plek".

Geplaatst: 01.05.2013 - 10:07
door Ben
Filmpje: KLIK

Geplaatst: 01.05.2013 - 11:46
door denjos
:onfire: whoop whoop

Geplaatst: 01.05.2013 - 12:41
door Paul
Mooi!

Geplaatst: 01.05.2013 - 12:44
door diesel01
Mooi man.
Lekker filmpje mooi inelkaar gezet.
In september hebben wij een roadtrip naar zuid-europa zoals het nu lijkt.
Noord-Nederland-St Tropez in een dag, ik heb er nu al zin in.

Geplaatst: 02.05.2013 - 10:34
door Live
Ben schreef:Filmpje: KLIK
Super filmpje ! Mooie beelden en mooi geluid: stem + muziek ;)
Awesome