Geplaatst: 19.04.2013 - 12:00
Dus een handbak is duurder dan geavanceerde dct bak?
Waar is de logica?
Waar is de logica?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ondanks dat ik dit initiatief erg leuk vind, en eigenlijk had gehoopt op nog meer PK denk ik toch dat de M3 (gezien de specificaties) deze Polestar de baas is. Van 0-100 in 0,3 seconden minder, terwijl de Volvo AWD is en de BMW dik 15% méér vermogen over de helft van de wielen moet verdelen. van 100 - 200 zal het verschil, waarschijnlijk, nog groter zijn.Thuurc schreef:4,6 (M3) tegen 4,9 (S60) op de 0-100... lijkt mij geen onoverkomelijk verschilSilver_R schreef:M3 heeft 420 bhp en 400 Nm.
Denk dat deze Polestar een heel eind komt de 'Dreier'. Tussensprintjes zij natuurlijk een ander verhaal, maar ik denk dat de Volvo daar gewoon mee komt als ik eerlijk.
Dat ze die waarschijnlijk nauwelijks verkopen en dus duurder is in productie (Geen volumevoordeel, sec onderdelen is wellicht goedkoper), omdat het volumevoordeel in de DCT bak zit die over alle M-modellen uitgerold kan worden. Daar zit denk ik de logicaSilver_R schreef:Dus een handbak is duurder dan geavanceerde dct bak?
Waar is de logica?
Automaat is zuiniger, daardoor lagere uitstoot en daardoor veel lagere bpm. Het verschil is 27 gram CO2, wat resulteert in een groot verschil in BPM.Thuurc schreef:Dat ze die waarschijnlijk nauwelijks verkopen en dus duurder is in productie (Geen volumevoordeel, sec onderdelen is wellicht goedkoper), omdat het volumevoordeel in de DCT bak zit die over alle M-modellen uitgerold kan worden. Daar zit denk ik de logicaSilver_R schreef:Dus een handbak is duurder dan geavanceerde dct bak?
Waar is de logica?