@Bover, maar jij rijdt extreem veel maar hoeveel rijdt @Turbodesk
en reken het dan nog eens uit. Ik denk dat de terugverdientijd dat wat langer zal worden.
EcoTuning bij Volvotune
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40707
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Als ik het zelf uitreken bij een 30.000km per jaar, dan kom ik uit op een besparing van 500 euro aan brandstof.
Ik ga dan uit van 1 op 12 ,tegen (hoop ik) 1 op 14.
Als deze besparing lukt dan heb ik de kosten er al in een half jaar uit.
Ik ga dan uit van 1 op 12 ,tegen (hoop ik) 1 op 14.
Als deze besparing lukt dan heb ik de kosten er al in een half jaar uit.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Eigenlijk zou jij Volvo moeten aanklagen voor het leveren van een ondeugdelijk product. Hij haalt bij lange na de fabrieksopgave niet. Absurd dat je nu zelf allerhande aanpassingen moet doen, in de hoop dat het verbruik enigszins acceptabel wordt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40707
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mogelijk krijgt hij lik op stuk want er zijn door hem essentiële wijzigingen aan het vehikel aangebracht die enige garantie uitsluiten 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ja, maar je weet zelf ook wel dat dat niet haalbaar is.
Als je topics leest over het verbruik van diverse modellen en bouwjaren dan komt de D5 en dan met name de 185Pk versie er bijna altijd af met een hoog verbruik.
De Euro 4 motor is gewoon heel erg onzuinig.
Je moet er wat voor over hebben om in een schone diesel te rijden :roll:
Als je topics leest over het verbruik van diverse modellen en bouwjaren dan komt de D5 en dan met name de 185Pk versie er bijna altijd af met een hoog verbruik.
De Euro 4 motor is gewoon heel erg onzuinig.
Je moet er wat voor over hebben om in een schone diesel te rijden :roll:
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Auto is al te oud voor garantie.Ben schreef:Mogelijk krijgt hij lik op stuk want er zijn door hem essentiële wijzigingen aan het vehikel aangebracht die enige garantie uitsluiten
Volvo zou me uitlachen als ik nu nog kom aanzetten over het verbruik na al die jaren.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het absurde verbruik (ik zou het haast misbruik noemen) van 1 op 12 was al vóór de aanpassingen een feit, dus nou niet de zaak gaan omdraaien....Ben schreef:Mogelijk krijgt hij lik op stuk want er zijn door hem essentiële wijzigingen aan het vehikel aangebracht die enige garantie uitsluiten
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40707
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik vind 1:12 een hele verbetering tov de 1:10 die mijn auto op benzine verbruikt
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14587
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Toch lijkt mij de ecotuning zo leuk omdat je langer met een tank rijdt. Dat plezier en psychologisch effect is ook wat waard.
@Ben: Is waar ik rij veel en toevallig haal ik afgelopen jaar 60.000km maar normaal is dat rond de 45-50.000.
Blijft een bezuinig met de eco al met 25.000km binnen een jaar uit te kunnen .
Ik zou ook de kosten aftrekken van de belasting van de eco tuning. Is milieutechnisch toch ook positief verhaal..
@Ben: Is waar ik rij veel en toevallig haal ik afgelopen jaar 60.000km maar normaal is dat rond de 45-50.000.
Blijft een bezuinig met de eco al met 25.000km binnen een jaar uit te kunnen .
Ik zou ook de kosten aftrekken van de belasting van de eco tuning. Is milieutechnisch toch ook positief verhaal..
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Toch een hele prestatie van Volvo: in 15 jaar het brandstofverbruik van 1 op 10 naar 1 op 12 weten te krijgen. Top-engineers bij Volvo! Whahaha...Ben schreef:Ik vind 1:12 een hele verbetering tov de 1:10 die mijn auto op benzine verbruikt
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5277
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
als de auto op de zaak staat mag je alles aftrekken van de belasting is ie prive helemaal niets onafhankelijk van of je het eco vind of niet.
Ik ben overigens van mening dat je vooral moet tunen wanneer dit de motorloop en het rijgedrag ten goed komt de verbruiks argumenten zie ik vaak bij personen die het ook binnen het gezin moeten verkopen. Volvo laat echt geen substantiele vebruiksverbeteringen liggen als die zonder problemen haalbaar zijn.
Ik ben overigens van mening dat je vooral moet tunen wanneer dit de motorloop en het rijgedrag ten goed komt de verbruiks argumenten zie ik vaak bij personen die het ook binnen het gezin moeten verkopen. Volvo laat echt geen substantiele vebruiksverbeteringen liggen als die zonder problemen haalbaar zijn.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Of je bent gewoon een hork van een chauffeur. :razz:Turbodesk schreef:De Euro 4 motor is gewoon heel erg onzuinig.
Je moet er wat voor over hebben om in een schone diesel te rijden :roll:
Ik krijg het no way voor elkaar 1:12 te rijden, mijn slechtste gemiddelde verbruik is 1:15.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29015
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Is geen probleem om met een zware rechter voet 1:12 of nog slechter te halen!4wielen schreef:Of je bent gewoon een hork van een chauffeur. :razz:Turbodesk schreef:De Euro 4 motor is gewoon heel erg onzuinig.
Je moet er wat voor over hebben om in een schone diesel te rijden :roll:
Ik krijg het no way voor elkaar 1:12 te rijden, mijn slechtste gemiddelde verbruik is 1:15.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14587
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Er wel groot verschil in verbruik tussen de handschakel en automaten voordat er parameters door elkaar gaan lopen.
De volvo van Turbodesk en mij zijn automaat.
De volvo van Turbodesk en mij zijn automaat.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Dat mag denk ik ook wel wat minder.4wielen schreef:Of je bent gewoon een hork van een chauffeur. :razz:Turbodesk schreef:De Euro 4 motor is gewoon heel erg onzuinig.
Je moet er wat voor over hebben om in een schone diesel te rijden :roll:
Ik krijg het no way voor elkaar 1:12 te rijden, mijn slechtste gemiddelde verbruik is 1:15.
Ik neem aan dat je die 1 op 15 hebt uitgerekend bij de pomp?
Als dat zo is dan vind ik dat erg fijn voor je. Ik krijg het niet voor elkaar.
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 14587
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
HA Marcel, Jij gaat ook op de 1:15 komen. Zo mij hogelijk bevreemden als je met dezelfde eco tuning dit verbruik niet haalt.
Ha of ik rij super als " het nieuwe rijden"
Ik rij trouwens meestal geen korte afstanden met de V70 D5. Dan haal ik een verbruik eco van 1:14 heb ik ontdekt.
Ha of ik rij super als " het nieuwe rijden"

Ik rij trouwens meestal geen korte afstanden met de V70 D5. Dan haal ik een verbruik eco van 1:14 heb ik ontdekt.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Korte afstanden worden er ook mee gereden. Het is niet alleen snelweg wat er mee gereden wordt. De boodschappen worden er ook mee gedaan. Kids halen/brengen.
Als ik straks 1 op 14 haal vind ik dat ook een mooie verbetering.
Als ik straks 1 op 14 haal vind ik dat ook een mooie verbetering.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ik doe nu weliswaar rustig aan, maar zit ronde de 1:15.5. Ik hoop straks boven de 1:16 uit te komen eigenlijk! wel handbak trouwens en nagenoeg nooit kleine stukjes.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1084
- Lid geworden op: 10.10.2011 - 13:06
Bij de pomp ja. Meestal rond de 1:16. En ik mag hem af en toe lekker op de staart trappen hoor. Volgens mij is de truc z.s.m. op constante snelheid te komen en dan de CC aan. En ik ben nog aan het onderzoeken of het toevoegen van additieven nou helpt of niet. Heb er twee keer iets ingegooid en ik beide keren was mijn verbruik de tankbeurten erna substantieel lager. Maar ja, je rijdt nooit dezelfde ritjes onder dezelfde omstandigheden op één tank he...Turbodesk schreef:Ik neem aan dat je die 1 op 15 hebt uitgerekend bij de pomp?
Als dat zo is dan vind ik dat erg fijn voor je. Ik krijg het niet voor elkaar.
V60 2013 (MY14) D6 PIH summum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum
V70 2005 (MY06) D5 185 pk Momentum220 pk powered by Volvotune
S60 2011 D3 Geartronic Momentum