Is tuning slecht voor het milieu?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Richo
4th Gear member

EnnoE34 schreef:En dan is het volgens mij meer duurzaam om er voor te zorgen dat je auto en heel blijft en blijft voldoen aan de destijds door de fabrikant bevestigde uitlaatemissie-normen.

Overigens denk ik dat moderne auto's steeds meer recyclebaar zijn dan de oudere wagens, en ook steeds meer uit gerecyclede materialen bestaan daar waar mogelijk.

Fabrikanten worstelen ook met de emissienormen, en dat is waarschijnlijk een van de redenen waarom ze enkele jaren geleden zijn begonnen met downsizen. Daarmee zal de uitstoot van NOx en fijnstof afnemen, maar om bij hogere prestaties te kunnen blijven meekomen zie je dat dan de duurzaamheid van de motoren weer minder aan het worden is. Over x jaar bestaan er volgens mij dan ook geen blokken meer die meer dan 500.000 km kunnen halen. Die tijd is voorbij. Jammer maar helaas.....
Hier ben ik het helaas niet mee eens, moderne auto's zijn minder goed recyclebaar dan de oude auto's (1990 en ouder), dit omdat er toen minder gebruik gemaakt van X aantal legeringen in de auto zoals nu (dit is natuurlijk deels voor de veiligheid), dit heeft tot gevolg dat er bij het opnieuw smelten er meer schadelijke stoffen vrij komen, het scheiden (openbreken) van de legeringen tot hun basis elementen. Dit kost meer energie en resulteert in meer schadelijke uitstoot.

Uit eindelijk blijf ik er bij dat je voor het milieu beter zo min mogelijk auto's koopt in je mensen leven en deze zoveel mogelijk op rijd (lees technisch), dit verkleind de carbon footprint van ons. Laatst ook nog gelezen dat er nog steeds geen concrete onderzoeken zijn uitgevoerd m.b.t. dit onderwerpt (of worden verzwegen door de auto lobby/olie maatschappijen).
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
mad
6th Gear member

Msuidgeest schreef: Veel kinderen is slecht voor het milieu.
Deze nieuwe luchtfilters worden regelmatig rondgereden in het stadsverkeer ter hoogte van de uitlaten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door mad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 2009 Ocean Race
LtStone
4th Gear member

( ;) ik denk dat hij doelt op bijvoorbeeld die miljoenen liters urine, maar wel een leuke foto)
Laatst gewijzigd door LtStone op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”