Pagina 3 van 8

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:30
door OGA244
Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:32
door Exit
ruuds70 schreef: Doe jezelf en de rest van Nederland dan eerst een groot plezier en schrijf eerst eens iets over het verschil in brandstofprijzen :wink: Neem Luxemburg dan als basis, lijkt me heel wat blije gezichten op te leveren.
Dat prijsverschil zit hem m.i. voornamelijk in de accijnzen/belastingen. Daarin is elk land natuurlijk vrij om te variëren. Wat betreft de Volvo werden er prijzen excl. BTW en excl. BPM vergeleken....

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:36
door ZX10r
ruuds70 schreef:
ZX10r schreef:
jvov60 schreef: Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.
Maar eens iemand aanschrijven dan.
Doe jezelf en de rest van Nederland dan eerst een groot plezier en schrijf eerst eens iets over het verschil in brandstofprijzen :wink: Neem Luxemburg dan als basis, lijkt me heel wat blije gezichten op te leveren.
Is een heel ander verhaal das belasting. Door een PIH goed te gebruiken kan deze zelf verminderen.

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:37
door OGA244
tja, wel iets anders maar.. als je vanuit DE naar DK gaat betaal je +/- 50% minder als dat je van DK naar de DE gaat met de boot.
Dezelfde overtocht op de zelfde tijd, marktwerking? je moet toch terug,..

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:39
door ZX10r
Walter schreef:
Koidream schreef:
Walter schreef: in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?
Graag een link waar je dit gevonden hebt. Als ik bij de car configurator ga kijken, staat hier maar één prijs.
In de prijslijst als pdf, kan die alleen niet meer vinden online en heb 'm ergens (te) goed opgeborgen op deze pc... Maar er stond ergens iets over de BIV en daar zat een verschil in door een vrijstelling die je in Vlaanderen wel en in Wallonië niet krijgt.
Voor de vergelijking van de productkosten mag je die niet meenemen.

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:39
door Autozoeker
RichieB schreef:Wat?? Ik zal Philip even vragen wanneer hij dat bij mij komt doen dan. ;-)
Dat doen ze niet. ze huren een bedrijf voor in die dat doet. Gisteren laten doen (wassen en waxen) namelijk ;-) na bumper reparatie.

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:39
door bart simpson
Ik zie trouwens in de Belgische prijslijsten een V40 T2 staan van 120pk

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:42
door Koidream
OGA244 schreef:Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen
Zoek het nog eens op, want het wordt steeds onduidelijker.
De max BIV (inschrijftax in Be is 5.000 euro (dat is voor de ruigere sportwagens zoals Lambo, Porsche, etc...). Het zou me dus zeer verwonderen dat een V60 met een "normale" motor 4.000 zou scoren.
Mijn S60 D5 (185pk) was destijds 2500 euro...

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:44
door Walter
Koidream schreef:
OGA244 schreef:Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen
Zoek het nog eens op, want het wordt steeds onduidelijker.
De max BIV (inschrijftax in Be is 5.000 euro (dat is voor de ruigere sportwagens zoals Lambo, Porsche, etc...). Het zou me dus zeer verwonderen dat een V60 met een "normale" motor 4.000 zou scoren.
Mijn S60 D5 (185pk) was destijds 2500 euro...
vast nog wel iemand hier de die betreffende prijslijst als pdf heeft opgeslagen

Geplaatst: 01.05.2013 - 13:45
door OGA244
de my 2014 prijslijst van de PIH is alweer van de belgische site af

Geplaatst: 01.05.2013 - 16:27
door Autozoeker
Ik heb ze beide nog:

voor My13 summun € 59.000:

BIV Vlaanderen
0

BIV Brussel & Wallonië
€ 4.957

voor my14 summun € 59.950:
BIV Vlaanderen
0

BIV Brussel & Wallonië
€ 4.957

Geplaatst: 01.05.2013 - 16:31
door Walter
dat bedoel ik

Geplaatst: 01.05.2013 - 16:58
door OGA244
Koidream schreef:
OGA244 schreef:Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen
Zoek het nog eens op, want het wordt steeds onduidelijker.
De max BIV (inschrijftax in Be is 5.000 euro (dat is voor de ruigere sportwagens zoals Lambo, Porsche, etc...). Het zou me dus zeer verwonderen dat een V60 met een "normale" motor 4.000 zou scoren.
Mijn S60 D5 (185pk) was destijds 2500 euro...
Dus een V60 PIH wordt in Wallonië als een wat ruigere auto geclassificeerd... één België in één Europa?

Geplaatst: 01.05.2013 - 17:44
door Discovery
bart simpson schreef:Ik zie trouwens in de Belgische prijslijsten een V40 T2 staan van 120pk
En een XC40 2.0T 5-cilinder met 180 pk, geartronic en AWD :shock:

Geplaatst: 01.05.2013 - 17:54
door OGA244
Die ging het vanwege de hoge CO2 uitstoot in NL qua BPM niet worden, maar idd, weer een afwijking in het programma

Geplaatst: 01.05.2013 - 18:31
door Koidream
Walter schreef:dat bedoel ik
Als Belg durf ik nog steeds zeggen dat een BIV van bijna 5000 euro voor een heel andere wagen dan een VOLVO geldt. Dat er een verschil is in BIV tussen Vlaanderen en Wallonië is inderdaad sinds enkele maanden zo, doch BIV heeft in mijn ogen NIETS te zien met de prijs van een wagen. Ik denk dat er anders geen enkele garage in Wallonië nog maar één wagen zou verkopen. Zoals je hieronder kan zien, is de BIV voor een D5 nog geen 900 euro.

Wallonië kent dan weer wel een Ecobonus toe voor propere wagens, iets wat Vlaanderen niet doet.

Geplaatst: 01.05.2013 - 18:39
door OGA244
Ik las het toch op de prijslijst van Volvo BE.

Geloof dat het daarbij de plek van registreren betreft en niet de plek van aankoop.
Maar verwarrend is het allemaal wel.

Geplaatst: 01.05.2013 - 18:41
door Koidream
Mijn info komt van de site van de Federale overheid, staan net boven Volvo ;-)
http://koba.minfin.fgov.be/commande/pdf ... B-2012.pdf

Geplaatst: 01.05.2013 - 18:47
door OGA244
Ik geloof u, maar waar staat in die tabellen een relatie tot CO2 uitstoot? ik zie wel vermogen en inhoud.

Je kunt dus ook zonder die belasting te betalen gaan rijden?

Geplaatst: 01.05.2013 - 19:09
door Koidream
Zonder die belasting krijg je geen inschrijvingspapieren, zonder inschrijvingspapieren krijg je geen verzekering. Okee, zonder verzekering kan je rijden maar... is het je eerste voertuig, dan heb je nog geen kenteken. Dus, neen... zonder je BIV te betalen geraak je niet (zeer moeilijk) in het verkeer.
En om een voorbeeld te geven hoe eerlijk het er in ons België aan toe gaat hier een voorbeeldje van een andere site gestolen.
1) BMW 535d (Diesel, 300 pk, 165 g/km CO2)
BIV VROEGER: 4.957 euro
BIV 01/03/2012: 589,64 euro

2) Dacia Duster (Benzine 1.6 16v 4x4, 105 pk, 185 g/km CO2)
BIV VROEGER: 123 euro
BIV 01/03/2012: 1.046 euro

Je zal je maar een DACIA kunnen veroorloven...