Geplaatst: 01.05.2013 - 13:30
Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dat prijsverschil zit hem m.i. voornamelijk in de accijnzen/belastingen. Daarin is elk land natuurlijk vrij om te variëren. Wat betreft de Volvo werden er prijzen excl. BTW en excl. BPM vergeleken....ruuds70 schreef: Doe jezelf en de rest van Nederland dan eerst een groot plezier en schrijf eerst eens iets over het verschil in brandstofprijzenNeem Luxemburg dan als basis, lijkt me heel wat blije gezichten op te leveren.
Is een heel ander verhaal das belasting. Door een PIH goed te gebruiken kan deze zelf verminderen.ruuds70 schreef:Doe jezelf en de rest van Nederland dan eerst een groot plezier en schrijf eerst eens iets over het verschil in brandstofprijzenZX10r schreef:Maar eens iemand aanschrijven dan.jvov60 schreef: Als dat echt duidelijk het geval is en het is niet uit te leggen waarom, dan zal dat een keer aan het licht komen in media en politiek en zal Volvo Nederland er flinke problemen mee krijgen aangezien we in het vrije handel Europa leven en er geen reden is de Nederlands consument voor precies hetzelfde onderdeel en onder vergelijkbare belastingen, toch veel meer te laten betalen.
Er is dan vast wel een of andere Europese commissie die de mogelijkheid heeft om Volvo Nederland stevig op de vingers te tikken.Neem Luxemburg dan als basis, lijkt me heel wat blije gezichten op te leveren.
Voor de vergelijking van de productkosten mag je die niet meenemen.Walter schreef:In de prijslijst als pdf, kan die alleen niet meer vinden online en heb 'm ergens (te) goed opgeborgen op deze pc... Maar er stond ergens iets over de BIV en daar zat een verschil in door een vrijstelling die je in Vlaanderen wel en in Wallonië niet krijgt.Koidream schreef:Graag een link waar je dit gevonden hebt. Als ik bij de car configurator ga kijken, staat hier maar één prijs.Walter schreef: in de prijslijst staan toch twee verschillende belastingen op een PIH?
Dat doen ze niet. ze huren een bedrijf voor in die dat doet. Gisteren laten doen (wassen en waxen) namelijkRichieB schreef:Wat?? Ik zal Philip even vragen wanneer hij dat bij mij komt doen dan.
Zoek het nog eens op, want het wordt steeds onduidelijker.OGA244 schreef:Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen
vast nog wel iemand hier de die betreffende prijslijst als pdf heeft opgeslagenKoidream schreef:Zoek het nog eens op, want het wordt steeds onduidelijker.OGA244 schreef:Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen
De max BIV (inschrijftax in Be is 5.000 euro (dat is voor de ruigere sportwagens zoals Lambo, Porsche, etc...). Het zou me dus zeer verwonderen dat een V60 met een "normale" motor 4.000 zou scoren.
Mijn S60 D5 (185pk) was destijds 2500 euro...
Dus een V60 PIH wordt in Wallonië als een wat ruigere auto geclassificeerd... één België in één Europa?Koidream schreef:Zoek het nog eens op, want het wordt steeds onduidelijker.OGA244 schreef:Er werd bij de franstaligen gesproken over een inschrijftax van iets van € 4.000,--, de vlamingen hoefden die niet te betalen
De max BIV (inschrijftax in Be is 5.000 euro (dat is voor de ruigere sportwagens zoals Lambo, Porsche, etc...). Het zou me dus zeer verwonderen dat een V60 met een "normale" motor 4.000 zou scoren.
Mijn S60 D5 (185pk) was destijds 2500 euro...
En een XC40 2.0T 5-cilinder met 180 pk, geartronic en AWD :shock:bart simpson schreef:Ik zie trouwens in de Belgische prijslijsten een V40 T2 staan van 120pk
Als Belg durf ik nog steeds zeggen dat een BIV van bijna 5000 euro voor een heel andere wagen dan een VOLVO geldt. Dat er een verschil is in BIV tussen Vlaanderen en Wallonië is inderdaad sinds enkele maanden zo, doch BIV heeft in mijn ogen NIETS te zien met de prijs van een wagen. Ik denk dat er anders geen enkele garage in Wallonië nog maar één wagen zou verkopen. Zoals je hieronder kan zien, is de BIV voor een D5 nog geen 900 euro.Walter schreef:dat bedoel ik