Pagina 3 van 9

Geplaatst: 28.05.2006 - 12:05
door Renkel
Ziet er idd heel mooi uit.

Geplaatst: 28.05.2006 - 12:32
door Lambert
Het straalt er nl. niet echt van af dat ie veel gezakt is en dat wil ook niet. Ik wou alleen de ruimte in de wielkassen wat opgevuld hebben.
Dat is exact wat ik ook wil bereiken, het moet geen "kermis" worden.

Geplaatst: 28.05.2006 - 12:47
door Johann
Gewoon een Eibach Pro kit setje kopen. Is gewoon goed spul en doet ongeveer 30 mm rondom. Je hebt de auto dan mooi in balans staan.

Zo ziet mijn R er uit met de Pro kit als ie niet vol in de bocht hangt,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 28.05.2006 - 13:05
door robertslaat
heb jij nog wel comfort Johann??

Geplaatst: 28.05.2006 - 15:37
door Lambert
Heb je die Eibach set er zelf onder gezet? Of door de dealer?

Geplaatst: 28.05.2006 - 17:30
door edraket
Heel erg mooi Johann! En dan de wetenschap dat ik dezelfde velgen al heb liggen!

Robert,

Welke veren heb jij er onder? Volvo of.... En hoe zit het met het comfort? Erg veel achteruit gegaan, of valt dat mee.

Johann heeft ook heel andere dempers, dus dat is niet te vergelijken met een standaard S60.

O ja Robbert, persoonlijk vind ik die spatlappen geen gezicht achter, en zeker niet bij een verlaagde auto.

Geplaatst: 29.05.2006 - 09:51
door Johann
robertslaat schreef:heb jij nog wel comfort Johann??
Er zitten ook dikke stabi's onder van iPD uit Amerika. Dit is dan wel de dikkere "Track kit" en dit geeft een redelijk hard resultaat maar met de comfort knop is het nog goed te doen. Ik rij zelf meestal met de Sport stand, op de Nürburgring gebruik ik dan wel Advanced omdat anders de wielen teveel doorslaan maar Sport was waarschijnlijk iets beter geweest.
Probleem met het 4C systeem en de Advanced stand is dat de schokbrekers gewoon overreactief zijn en hierdoor verlies je soms het gevoel in de auto.

Alles is er door de dealer onder gezet.

Geplaatst: 29.05.2006 - 09:56
door Johann
edraket schreef:Johann heeft ook heel andere dempers, dus dat is niet te vergelijken met een standaard S60.
Op de S60T5 had ik een Pro Kit icm Koni schokbrekers. Gewoon een goede en comfortabele combnatie die je zelf ook nog een klein beetje af kunt stellen.

Nadeel bij deze auto's is dat je de voorste veerpoot moet verbouwen als je voor de Koni gaat. Wel te doen maar wel een rot klus. Aanraden is op een paar oude veerpoten van de sloop te halen. Je hebt alleen het onderste stalen deel nodig incl. de veerschotel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 29.05.2006 - 11:30
door edraket
Johann schreef:
edraket schreef:Johann heeft ook heel andere dempers, dus dat is niet te vergelijken met een standaard S60.
Op de S60T5 had ik een Pro Kit icm Koni schokbrekers. Gewoon een goede en comfortabele combnatie die je zelf ook nog een klein beetje af kunt stellen.

Nadeel bij deze auto's is dat je de voorste veerpoot moet verbouwen als je voor de Koni gaat. Wel te doen maar wel een rot klus. Aanraden is op een paar oude veerpoten van de sloop te halen. Je hebt alleen het onderste stalen deel nodig incl. de veerschotel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Neem het begrip comfort van Johann met een flinke korrel zout :wink: Hij gebruikt zijn auto natuurlijk voornamelijk voor tuning, en dan is comfort niet zo belangrijk meer als dat je 30.000 km per jaar over de weg rijd.
Ik had onder mijn vorige auto (V70R) ook gele Koni's. Nadat ik het originele onderstel had terug geplaatst wist ik zeker dat de Koni's mijn auto "verpest" hadden. Ik ergerde me behoorlijk aan het stuiterige gevoel wat de auto had met de Koni's, en elk hobbeltje kwam snoeihard door. De auto begon behoorlijk te rammelen en kraken met de Koni's. Nadat ik het originele onderstel terug had geplaatst had ik het idee dat ik de auto zo altijd wilde hebben. Tuurlijk is de wegligging niet zo goed als met de Koni's maar de nadelen wogen zwaarder dan de voordelen in mijn ogen. De demping van de Koni's was zoveel zwaarder dan de R dempers (die zijn al heel wat stugger dan standaard S60 dempers!) dat het teveel van het goede werd.
Wellicht dat de dempers op de S60 wat milder zijn, en de S60 zal daarnaast wat minder last hebben van torderen en dus kraken en rammelen.

Wel vreemd overigens dat Koni geen complete veerpoot maakt voor de S60. Ik zie ze wel in de prijslijst staan, maar met de opmerking dat de originele veerpoot benodigd is.

Het lijkt overigens wel dat de schotel bij de Koni set-up lager is geworden. Klopt dat ook?

Geplaatst: 29.05.2006 - 18:47
door Johann
Bij de S60 met Koni kun je 'm net zo afstellen als je V70R met standaard onderstel. Niets stoterigs. Ik ben juist van mening dat Volvo's standaard spul juist stoteriger is op korte hobbels en veel meer doorveren in diepere hobbels. Ik praat dus niet over KW comfort Ed. :-)

De veerschotel blijft op dezelfde hoogte.

Geplaatst: 29.05.2006 - 19:27
door jds
Ik rij zelf met H&R's voor en Koni's en het comfort is veel beter dan dat van het originele Volvo Sportonderstel, dat crasht na elke vluchtheuvel die men neemt en veel zijdelingse bewegingen doorgeeft. Dat gezegd zijnde, vind ik Eibach toch noch comfortabeler, maar ik heb H&R genomen omdat deze te combineren is met de Nivomat.

Johan DS

Geplaatst: 29.05.2006 - 20:26
door edraket
En heb je dan de gele Koni's?

Ben wel benieuwd hoe je die vluchtheuvels neemt. Meestal staat er zo'n paaltje midden op :D

Geplaatst: 29.05.2006 - 20:40
door jds
Voor de S60 bestaan er enkel Gele Koni's. De mijne staan afgesteld op 3/4 draai. Indien full soft heb je het stuurgevoel van de standaard Volvo sportophanging, maar veel comfortabeler. Je moet weten dat de Koni's tweepijpsschokdempers zijn i.t.t. de Sachs éénpijps, welke de oneffenheden directer doorgeven. Bij 1 ½ draai heb je het comfortniveau van de Volvo Sportophanging.Full soft kunnen de vluchtheuvels nog beter genomen worden, echter zonder het crashen van de Volvo sportophanging. Je moet natuurlijk niet de sportophanging gaan vergelijken met een comfortophanging.In België staan er geen paaltjes midden op een vluchtheuvel, bedoel je misschien een rond punt?

Ik zie dat men hier spreekt over 12 mm verlaging voor, maar de originele sportophanging is ook 3 cm vooraan verlaagd en 1.5 cm(Nivomat) achteraan.

Geplaatst: 30.05.2006 - 08:23
door buddo
Off-topic...
jds schreef: In België staan er geen paaltjes midden op een vluchtheuvel, bedoel je misschien een rond punt?
In Nederland is dit een vluchtheuvel (en in België volgens mij ook)...

Afbeelding

Denk dat jij een verkeersdrempel bedoelt...

Afbeelding

Geplaatst: 30.05.2006 - 08:57
door jds
Denk dat jij een verkeersdrempel bedoelt...
Je hebt gelijk, maar in België worden die twee begrippen door elkaar gehaald.
Het juiste woord zou verkeersplateau zijn.

Geplaatst: 04.06.2006 - 12:50
door edraket
edraket schreef: Robert,

Welke veren heb jij er onder? Volvo of.... En hoe zit het met het comfort? Erg veel achteruit gegaan, of valt dat mee.
Robert,

Ben nog steeds erg beniewd naar het antwoord.

Geplaatst: 05.06.2006 - 04:56
door robertslaat
Jaaaaaaaa, daar ben ik met het verlossende antwoord.

Ik heb veren van een onbekend merk eronder. Via marktplaats gekocht in Utrecht. Mij is verzekerd dat de veren worden gedraaid/gemaakt in dezelfde fabrieken als waar de Eibach veren vandaan komen.

Ze zijn rood van kleur en hebben mij 100 euro gekost incl. btw excl. montage.

Het comfort is wel aanzienlijk minder geworden. Stugger maar ja, dat weet je als je gaat verlagen. het staat in ieder geval super! In de bochten is het trouwens superfijn sturen, net zo strak........

Groeten Robert

Geplaatst: 02.02.2007 - 09:55
door Jay1111
robertslaat schreef:Jaaaaaaaa, daar ben ik met het verlossende antwoord.

Ik heb veren van een onbekend merk eronder. Via marktplaats gekocht in Utrecht. Mij is verzekerd dat de veren worden gedraaid/gemaakt in dezelfde fabrieken als waar de Eibach veren vandaan komen.

Ze zijn rood van kleur en hebben mij 100 euro gekost incl. btw excl. montage.

Het comfort is wel aanzienlijk minder geworden. Stugger maar ja, dat weet je als je gaat verlagen. het staat in ieder geval super! In de bochten is het trouwens superfijn sturen, net zo strak........

Groeten Robert
Heb deze ook op marktplaats gezien heb je ze daar er ook onder laten zetten? zoja wat was je daar voor kwijt en heb je misschien een foto.

Groet,
Jeremy

Geplaatst: 07.02.2007 - 15:07
door Jay1111
Sytse schreef:Ik heb er een mooie prijs voor betaald, namelijk €200.
Daarbij komt nog montage uiteraard.
Maar eibach is het duurste merk en zeker niet te vergelijken met Apex.
De laatste is namelijk veel harder geveerd.
Ik heb dat merk ook gehad onder een andere auto.

Oja, uitlijnen moet je pas na 1000 km doen.
Dan zijn namelijk de veren "ingewerkt".
Doe je het eerder dan moet je het daarna nog een keer doen.

Ik heb inderdaad een s60 met een 2.4 170 pk motor en bouwjaar 2001.

Gr Sytse
Hallo,

Waar heb jij die Eibach veren gekocht voor 200 euro.
Want die dingen kosten overal 319 euro ex btw.

Groet,
Jeremy

Geplaatst: 07.02.2007 - 20:22
door Sytse
Zelf geimporteerd :-).
Heb vroeger veel gedaan in dit wereldje dus heb nog mijn connecties.