Pagina 3 van 18

Geplaatst: 15.05.2013 - 23:11
door Silver_R
Ok ok, dan een Yamaha motor in een Volvo.

Geplaatst: 16.05.2013 - 08:13
door Ben
Die hebben we al eens gehad.
Volvo beperkt zich tot 4-cylindermotoren als ik het persbericht goed begrepen heb.
En wij wachten op de BeamMuUpVolvo :D

Geplaatst: 16.05.2013 - 21:18
door Msuidgeest
Die 3 liter is wel degelijk een Volvo-motor.

Geplaatst: 16.05.2013 - 21:44
door Marc Apeldoorn
mm, geef mij die t6 Polestar edition maar.......

Geplaatst: 16.05.2013 - 22:22
door Fulaks
Je kan nu wel gaan zeggen dat je liever een 6 of 8-cylinder wil met veel inhouden dat there is no substitute for cubic inches, but it ain't gonna happen. De toekomst ziet er anders uit, hoe jammer je dat ook mag vinden.

Geplaatst: 16.05.2013 - 22:25
door Marc Apeldoorn
Voor Volvo klopt dat inderdaad, voor andere merken de aankomende jaren gelukkig niet.....

Geplaatst: 16.05.2013 - 22:29
door Silver_R
Ben schreef:En wij wachten op de BeamMuUpVolvo :D
Afbeelding

Geplaatst: 16.05.2013 - 22:35
door Silver_R
Fulaks schreef:Je kan nu wel gaan zeggen dat je liever een 6 of 8-cylinder wil met veel inhouden dat there is no substitute for cubic inches, but it ain't gonna happen. De toekomst ziet er anders uit, hoe jammer je dat ook mag vinden.

But I'will keep on dreaming

Geplaatst: 17.05.2013 - 07:16
door V480-S60
Marc Apeldoorn schreef:Voor Volvo klopt dat inderdaad, voor andere merken de aankomende jaren gelukkig niet.....
Nou dan ga je toch naar die 'andere' merken.
Maar je bent echt verkeerd geïnformeerd. Die andere merken zijn ook de grote "verslinders" aan het verdringen. Daar komen ook 4 cylinders en zelfs 3 cylinders. De 5, 6 en 8 cylinders verdwijnen ook. Ze kunnen het alleen wat langer voldhouden dan Volvo omdat ze wat "rijker" zijn. Dus ze kunnen wat beter compenseren.

Geplaatst: 17.05.2013 - 08:20
door Fulaks
Marc Apeldoorn schreef:Voor Volvo klopt dat inderdaad, voor andere merken de aankomende jaren gelukkig niet.....
Ik weet niet welke auto's of merken je precies in gedachten hebt, maar de grotere motoren komen dan m.i. wel in auto's die in een heel andere prijsklasse zitten.

Geplaatst: 17.05.2013 - 11:15
door Marc Apeldoorn
Oh ja?
BMW/Audi hebben nog heel wat jaren 6/8 cilinders

Geplaatst: 17.05.2013 - 14:06
door Fulaks
Marc Apeldoorn schreef:Oh ja?
BMW/Audi hebben nog heel wat jaren 6/8 cilinders
Zoals ik zei, in een andere prijsklasse dus :?

Geplaatst: 17.05.2013 - 15:37
door Marc Apeldoorn
de 6 cilinder van Volvo is niet veel goedkoper dan die van BMW
En liever een tweede hands 4+ cilinder dan een nieuwe 4 cilinder voor mij.....
De huidige T4 (die heb ik gehad in de V70) rijdt gevoelsmatig minder lekker dan de 5 cilinder T5, terwijl de T4 nieuw was en de T5 8 jaar oud is........

Geplaatst: 17.05.2013 - 16:15
door John Vermeulen
Weet iemand waarom de nieuwe motorengeneratie in najaar niet op de V40 leverbaar is? Wel vanaf 2014? Heeft dit te maken met afnameverplichtigen richting Ford of de huidige aandrijvingslijn?

Geplaatst: 17.05.2013 - 16:37
door lint
V480-S60 schreef:
Marc Apeldoorn schreef:Voor Volvo klopt dat inderdaad, voor andere merken de aankomende jaren gelukkig niet.....
Nou dan ga je toch naar die 'andere' merken.
Maar je bent echt verkeerd geïnformeerd. Die andere merken zijn ook de grote "verslinders" aan het verdringen. Daar komen ook 4 cylinders en zelfs 3 cylinders. De 5, 6 en 8 cylinders verdwijnen ook. Ze kunnen het alleen wat langer voldhouden dan Volvo omdat ze wat "rijker" zijn. Dus ze kunnen wat beter compenseren.
Heeft dat te maken met de totale CO2 uitstoot voor alle modellen per merk?

Geplaatst: 17.05.2013 - 17:25
door Marc Apeldoorn
De 3 en 4 cilinders zullen best met turbo en electromotor genoeg vermogen kunnen opwekken, maar voor mij neigt dat teveel naar naaimachines.
En natuurlijk is downsizing de trend van alle volume werken, incl. Audi en BMW, maar die zullen de 4+ cilinders heus nog wel meer dan 5 jaar beschikbaar houden. De downsizing/ontwikkeling gaat echt niet zo snel en itt Volvo moeten deze merken sportiviteit uitstralen en kunnen het echt niet veroorloven op korte termijn de extra cilinders vaarwel te zeggen. Volvo heeft als onderscheidend vermogen comfort en veiligheid, dus (los van budget dat Volvo niet heeft) kan Volvo zich permitteren sneller te downsizen. Dus ja, voor mij in de toekomst zeker 1 Volvo voor de typische Volvo waardes, maar voor sportiviteit dus de andere auto niet meer

Geplaatst: 17.05.2013 - 20:26
door Discovery
John Vermeulen schreef:Weet iemand waarom de nieuwe motorengeneratie in najaar niet op de V40 leverbaar is? Wel vanaf 2014? Heeft dit te maken met afnameverplichtigen richting Ford of de huidige aandrijvingslijn?
Dit heeft mogelijk te maken met het feit dat de 1e beschikbare motoren zwaardere motoren zijn(de 230 pk diesel), die voorlopig niet voor de V40 gepland staan.

Geplaatst: 17.05.2013 - 21:59
door V480-S60
lint schreef:
V480-S60 schreef:
Marc Apeldoorn schreef:Voor Volvo klopt dat inderdaad, voor andere merken de aankomende jaren gelukkig niet.....
Nou dan ga je toch naar die 'andere' merken.
Maar je bent echt verkeerd geïnformeerd. Die andere merken zijn ook de grote "verslinders" aan het verdringen. Daar komen ook 4 cylinders en zelfs 3 cylinders. De 5, 6 en 8 cylinders verdwijnen ook. Ze kunnen het alleen wat langer voldhouden dan Volvo omdat ze wat "rijker" zijn. Dus ze kunnen wat beter compenseren.
Heeft dat te maken met de totale CO2 uitstoot voor alle modellen per merk?
Yep. En in tegenstelling tot wat Marc Apeldorn schrijft is zelfs BMW aan het downsizen op zijn sportieve modellen. Ook zij moeten!

Geplaatst: 17.05.2013 - 22:14
door Fredhead
Inderdaad, bijvoorbeeld de 1M die "slechts" een 4 cilinder in het vooronder heeft

Geplaatst: 17.05.2013 - 23:50
door Fulaks
Marc Apeldoorn schreef:De downsizing/ontwikkeling gaat echt niet zo snel
Nou, ik vind dat het heel hard gaat, bij vrijwel elk volumemerk. Uiteraard zullen er nichemerken en -modellen blijven met grotere motoren, maar de doelgroep daarvoor wordt onder druk van fiscale- en milieuargumenten steeds kleiner.

En laat ons nu toch eerste eens afwachten hoe die i-ART motoren voor de dag komen, alvorens ze te veroordelen. Ik ben alvast zeer benieuwd.