PIH - Het Charging pakket

In dit board alles over elektriciteit voor het laden van Volvo's. Laadpalen, kabels en stekkers etc etc
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Als ik die pas aanvraag, waar ik eerst een kenteken voor moet hebben, krijg ik dan meteen een vergunning dat ik hier in Amsterdam ook daadwerkelijk op zo'n plek mag staan?

Gemeente had het namelijk over een Milieuvergunning en dat je op zo'n auto geen parkeervergunning krijgt. Weet iemand dit?

Overigens Rutger, er is hier nog niemand geweest. En de Nuon lachte mijn buurman uit toen hij zei; kunnen jullie gelijk aansluiting maken voor de buurman op een aparte groep. Zo'n vraag hadden ze nog nooit gehoord en dat kon niet.

Erg jammer want dan konden we kosten delen en dan zou ik er nog wel over na denken, nu gaat hij denk ik buiten in het contactdoosje.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
kissyfur
3rd Gear member
Berichten: 310
Lid geworden op: 17.03.2013 - 12:04

Paul, een laadpaal heeft niks meer met een parkeervergunning te maken. Dat was even wel het geval, tot t aantal E-auto's toenam en ze t weer gekilled hebben.

Nu heb je gewoon je vergunning voor je gebied zoals een normale auto dat ook heeft. En als extra voordeel heb je dat je op plekken met een laadpaal mag parkeren, maar je moet wel gewoon een kaartje kopen.
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

NielsPHEV schreef:heb voor de lader wat minder betaald dan 700 de exacte prijs hangt af van het aantal stuks geloof dat technische unie ze nu ook verkoopt, let wel op dat je de juiste stekker hebt.
Kost bij de TU € 840,- excl.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33122
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Vandaag gebeld door de NUON, ze komen donderdag voor mijn buurman langs en kijken gelijk wat de opties zijn voor mij.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5300
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

jp-v60 schreef:
NielsPHEV schreef:heb voor de lader wat minder betaald dan 700 de exacte prijs hangt af van het aantal stuks geloof dat technische unie ze nu ook verkoopt, let wel op dat je de juiste stekker hebt.
Kost bij de TU € 840,- excl.
Poeh dat is fors ik heb 600 excl betaald bij Ratio en het kon naar ik me herinner nog 100 € goedkoper als je er twee of meer kocht en dit is alweer een half jaar gelden. Ben je wel klant bij TU ik zie nogal eens dat dat soort bedrijven erg ontmoedigend beleid vormen naar nieuwe klanten.
TMacD
3rd Gear member
Berichten: 307
Lid geworden op: 10.10.2008 - 14:02
Locatie: West Friesland

Paul schreef:Als ik die pas aanvraag, waar ik eerst een kenteken voor moet hebben, krijg ik dan meteen een vergunning dat ik hier in Amsterdam ook daadwerkelijk op zo'n plek mag staan?

Gemeente had het namelijk over een Milieuvergunning en dat je op zo'n auto geen parkeervergunning krijgt. Weet iemand dit?

Overigens Rutger, er is hier nog niemand geweest. En de Nuon lachte mijn buurman uit toen hij zei; kunnen jullie gelijk aansluiting maken voor de buurman op een aparte groep. Zo'n vraag hadden ze nog nooit gehoord en dat kon niet.

Erg jammer want dan konden we kosten delen en dan zou ik er nog wel over na denken, nu gaat hij denk ik buiten in het contactdoosje.
Paul, je mag gewoon laden inderdaad op een publieke laadpaal, je betaalt dan laadkosten + parkeer kosten.

je mag altijd een parkeer vergunning aanvragen, er is een verkorte procedure (wachtlijst = nihil) als je aan wagen hebt die 60 kilometer puur electrisch kan rijden, dus de V60 PIH valt hier net in in, heb hier vorige week nog contact over gehad met gemeente amsterdam, cition en het Programmabureau Luchtkwaliteit - tot zover nul op het request voor de verkorte procedure voor de V60 - je betaalt sowieso altijd de laad kosten alleen het parkeer tarief is anders (parkeer vergunning vs parkeer kosten per uur!)
[list][*]2000 - 2005 Diverse V40's; 1 S40
[/*][*]2005 : V50 2D Momentum MY 06 - Premium Audio
[/*][*]2009 : V50 D5 - Edition 2 - Dynaudio - Sport Chassis
[/*][*]2013 : V60 D6 Plug in Hybrid|Bekleding sport leder K301|Blacksapphire metallic|Driver support, Family-line & HT line|Hemelbekleding offblack|Premium sound multimedia|Zilverkleurige roofrails
[/*][/list]
Plaats reactie

Terug naar “Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles”