Weghalen / plasti dippen volvo letters op achterklep

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
pvdwaal
3rd Gear member

jhartog schreef:ik ga het denk ik wel doen of laten doen. ben even aan het uitzoeken waar ik het in de regio Amsterdam kan laten doen (en wat dat dan zou moeten kosten). Anders maar zelf ff doen en auto dagje in de garage laten staan. Enig idee hoe lang je moet wachten voor het laten drogen van de lagen?
Gaaf man. Drogen enkele minuten als het goed is.
Wel voor en na foto maken dan :)
V40 D2 R-Design Ice White (foto's vanaf post #2)

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
jhartog
2nd Gear member

ik heb via Nippie contact gelegd met bedrijfje waar hij het heeft laten doen. Alleen de achterkant kost 50 euro en ze hebben ongeveer 1,5-2 uur nodig. in principe ga ik het daar laten doen (scheelt niet zo veel met zelf doen... (spuitbus, tape, cleaner) en denk ook dat ik zelf langer dan 2 uur bezig ben. als ik het niet mooi vind kan ik het er altijd weer aftrekken. zal wel foto maken tegen die tijd (half juli pas)
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
BMW 118i Business edition
Fiat Punto (tijdelijk ivm gestolen Seat...)
Seat Leon 1.9 TDI
guidov
2nd Gear member

jhartog schreef:ik heb via Nippie contact gelegd met bedrijfje waar hij het heeft laten doen. Alleen de achterkant kost 50 euro en ze hebben ongeveer 1,5-2 uur nodig. in principe ga ik het daar laten doen (scheelt niet zo veel met zelf doen... (spuitbus, tape, cleaner) en denk ook dat ik zelf langer dan 2 uur bezig ben. als ik het niet mooi vind kan ik het er altijd weer aftrekken. zal wel foto maken tegen die tijd (half juli pas)
En dat bedrijfje is.....?? En is gevestigd in???

Je mag eventueel een pm sturen om eventuele regels van commerciële advertenties in dit forum te voorkomen ;-)
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

guidov schreef:
jhartog schreef:ik heb via Nippie contact gelegd met bedrijfje waar hij het heeft laten doen. Alleen de achterkant kost 50 euro en ze hebben ongeveer 1,5-2 uur nodig. in principe ga ik het daar laten doen (scheelt niet zo veel met zelf doen... (spuitbus, tape, cleaner) en denk ook dat ik zelf langer dan 2 uur bezig ben. als ik het niet mooi vind kan ik het er altijd weer aftrekken. zal wel foto maken tegen die tijd (half juli pas)

Je mag eventueel een pm sturen om eventuele regels van commerciële advertenties in dit forum te voorkomen ;-)

in Almere, yourcarwrap.nl
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
jhartog
2nd Gear member

nippie schreef:
guidov schreef:

had hem al als PM gestuurd :-)
thanks trouwens nog voor de info...
Volvo V40 D2 MY14 - Summum Black Sapphire, Business Pack Pro, Park Assist Pilot, BLIS, Dual Xenon, Keyless Drive; Exterior Styling Kit & Plastidip
Seat Leon 1.9 TDI
nippie
2nd Gear member
Contacteer:

no problem
2013 v40 t3 summum heico
2007 c30 t5 summum heico
guidov
2nd Gear member

jhartog schreef:
nippie schreef:
guidov schreef: En dat bedrijfje is.....?? En is gevestigd in???

Thanks!!!

Had ook al geantwoord ;-)

had hem al als PM gestuurd :-)
thanks trouwens nog voor de info...
jhartog
2nd Gear member

ik heb mijn auto zojuist ook laten plastidippen

onderste foto is van voor het plastidippen.
ik heb ook meteen kentekenplaat zwart laten maken
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Seat Leon 1.9 TDI
guidov
2nd Gear member

@jhartog: nice en wat was je er voor kwijt als ik vragen mag?
jhartog
2nd Gear member

EUR 50
Seat Leon 1.9 TDI
LightStar
4th Gear member

nice even ter info een losse plaathouder kost bij een automaterialen zaak +/-2 euro.. ik zal hem vervangen voor 1 zonder dikke rand.
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
jhartog
2nd Gear member

ja, dat was ook een optie, maar aangezien ik er toch stond hebben ze randje zwarte tape onderop geplakt.. zat bij de prijs in begrepen :-)
Seat Leon 1.9 TDI
guidov
2nd Gear member

LightStar schreef:nice even ter info een losse plaathouder kost bij een automaterialen zaak +/-2 euro.. ik zal hem vervangen voor 1 zonder dikke rand.
Bij mij hadden ze niks geen reclame er op gedaan. Vonden ze blijkbaar niet mooi ;-) en ik was/ben blij
Ben
Executive Member
Contacteer:

Of je neemt een Volvo-forum.nl plaathouder ?
Te bestellen in de webshop op www.volvo-plaza.nl

Of je plakt er een kentekenplaatsticker van Volvo-forum.nl over :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
guidov
2nd Gear member

Ben schreef:Of je neemt een Volvo-forum.nl plaathouder ?
Te bestellen in de webshop op www.volvo-plaza.nl

Of je plakt er een kentekenplaatsticker van Volvo-forum.nl over :D
Helaas geen plaats voor. Het is een kentekenhouder met een heel smal randje
Ben
Executive Member
Contacteer:

Op een Volvo-forum kentekenplaathouder is voldoende ruimte :D
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
pvdwaal
3rd Gear member

Nog even terugkomen op mijn eerdere standpuint van "weghalen":
Ik ben echt zeer tevreden met mijn witte letters :D

Zelf had ik dit niet zo 123 kunnen bedenken en gelukkig heeft mijn kennis genoeg fantasie en oog voor detail om iets unieks te doen met folie

- Audi A3 1.4TFSI DSG-7 Ambition Proline, ABT tuned @150pk@270Nm, Arubablauw, 18";, getinte ruiten rondom
- Seat Ibiza FR TDI, ABT tuned @160pk@380Nm, geel, complete bodykit, 2x dubbele 90cm uitlaten, zeer donker getinte ruiten rondom
- 3x Renault Clio
Mike Philippens
3rd Gear member

Wat tip vwb plastidip: voor de handigerds onder ons, check zeker dipyourcar.com voor hele leuke dingen die je ermee kunt doen.
En als je iets meer dan alleen spiegelkappen wilt spuiten, haal dan van Marktplaats zo'n Wagner spuit. Ik heb er een voor €50 gekocht en ben nu bezig mijn motor te dippen. En omdat pd in emmers (gallons) het zo moeilijk te krijgen is, koop ik alleen clear pd en meng zelf een kleur. Je koopt voor een paar euro een pot pigment en kan dan zelf een funky kleurtje maken. Ook metallic, pearl effect of kameleon. Het blijft wel mat, dus altijd glossifier er overheen als je dat wilt. Pigment die voor autolak of wat dan ook geschikt is, is prima. Ik geloof dat alleen het spul voor poedercoaten niet geschikt is (dat moet gebakken worden dacht ik). Maar verder is pigment gewoon pigment.

Plastidip is ideaal spul en makkelijk zelf te doen. Je moet flink wat lagen kort na elkaar aanbrengen. Kwartiertje wachten tussendoor is zat. De lagen 'smelten' in elkaar over en het vloeit ook lekker uit. Je krijgt niet zo snel een sinaasappelhuidje of druipers.

Hoe dikker de laag, hoe makkelijker je het eraf krijgt naderhand. Dus bespaar niet op lagen. Ik meen dat 6-8 lagen zo'n beetje de consensus is, maar je moet het ook zelf zien. Ohja...het is rubber, dus het voelt nooit echt zoals lak aan.

Het leuke is ook dat je niet echt hoeft af te plakken als er een scheiding is tussen 2 dingen (waarvan je op de een geen pd wil). Als je bv je auto spuit, is het niet strikt noodzakelijk je lichten af te plakken. Je pulkt het er naderhand zo vanaf. Er ontstaat vanzelf een opening tussen. Het zou dus zomaar kunnen dat dat ook met je letters achterop zo gaat. Maar voor het mooi is het denk ik beter om ze los te halen (plak eerst een stuk tape waar de onderkant van de letters zaten om de plek te markeren) en los te spuiten.
Afbeelding
pvdwaal
3rd Gear member

Nice, ik zie een "sticky" verschijnen :P

Maar ik heb zat filmpjes gezien van PD op letters zonder ze te hoeven verwijderen hoor. Echt ideaal spul

- 3x Renault Clio
Black kiwi
2nd Gear member

Heb een zwarte V40 in het echt gezien met de letters geplastidipt/zwart gespoten. Wij vonden het geen gezicht. Wij = collega met zilveren V40 & ik met rode V40 - we stonden er aan beide kanten naast geparkeerd.

Met Plastidip heb ik ook ervaring..geweldig spul als het ZWART moet zijn. De andere kleuren zijn echt zonde van tijd & geld. Ik heb mijn oranje/blauwe motorhelm wit proberen te krijgen - no way dat dat lukt.

Afbeelding
Dit waren 6 lagen, met elk 15min pauze.
V40 D2 MY14 | Flamenco Red Metallic | Business Pro | Winter Line | Panoramadak | Diffuser + dubbele ovale uitlaat | Zomer: 17inch Tornado (zwart) | Winter: 17inch Mannan | Sunblinds

Suzuki GSR600 '07 | White Pearl | Laser X-Treme dempers | No-cat | BSM sportfilter | Tuned by Hoegee

Honda CB450N '86 | Grey Metallic
Plaats reactie

Terug naar “V40”