Pagina 3 van 4

Geplaatst: 18.08.2013 - 11:40
door lint
fredhead schreef:Datzelfde geld voor mijn filter ook, alleen is er wel beschreven dat hij bij 240.000 km wel vervangen dient te worden.

Bedenk ik me nu: mijn oude 2.0D die hielt op een gegeven moment ook een beetje in, werd veroorzaakt door een vieze sensor die de turbodruk regelde.
Weet de naam van deze sensor niet meer, maar wellicht dat ze dat bij de dealer wel weten en ernaar kunnen kijken
Als die sensor niet goed meer werkt door vervuiling krijg je dan geen foutcode met uitlezen?

Geplaatst: 18.08.2013 - 11:59
door Fredhead
Bij de 2.0D niet destijds, waren er meerderen op het forum hier die er last van hadden en geen van allen had een foutcode.

Wellicht als je alle waarden live uitleest bij een draaiende motor/tijdens het rijden dat het dan wel op valt dat er iets achter blijft qua waarde.
Bij mij volstond goed schoonmaken en daarna nog 70.000 km gereden zonder dat ik er ooit nog last van heb gehad

Geplaatst: 19.08.2013 - 16:09
door rsnhakan
De roetfilter hoeft niet vervangen te worden, dat is wat ik weet. Kan verder ook niets vinden in de handleiding over een mogelijke vervanging. Ik las zelfs ergens op het forum dat deze geen additief heeft. In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Geplaatst: 24.08.2013 - 11:16
door rsnhakan
Wat ik nog wil proberen is om een middel in de brandstoftank te gooien. (Forte, Wynn?) Dit om de injectoren te reinigen.

Iemand enig idee of dit enig effect/kwaad heeft? En welke ik moet nemen?

Gisteren hebben we ook BP Ultimate getankt. Je merkt dat de motor anders klinkt en dat hij rauwer loopt.

Geplaatst: 24.08.2013 - 16:54
door lint
Injectoren reinigen kan werken als de injectoren vervuild zijn maar niet als ze versleten zijn.
De dealer had toch al 1 of 2 injectoren vervangen?

Geplaatst: 24.08.2013 - 17:45
door rsnhakan
lint schreef:Injectoren reinigen kan werken als de injectoren vervuild zijn maar niet als ze versleten zijn.
De dealer had toch al 1 of 2 injectoren vervangen?
Eén injector is een paar maanden terug vervangen en de andere 10.000 km geleden. Van vervuiling kan sprake zijn. Het proberen waard in ieder geval!

Maar welk product moet ik nemen?

Geplaatst: 24.08.2013 - 18:07
door V70/2.4D/2003
Forté ! Even kijken welke je precies moet hebben, volgens mij de bus die door de brandstof moet.

Geplaatst: 24.08.2013 - 18:27
door lint

Geplaatst: 24.08.2013 - 19:02
door rsnhakan
Thanks! Ik zal eens kijken of ze hem hier in de buurt verkopen, anders bestel ik hem gewoon.

Als details zie ik dit staan:

Gebruiksaanwijzing: Onderhoudsmatig gebruik: ** Voeg één dosering Advanced Diesel Fuel Conditioner toe aan de brandstoftank. Gebruik bij reparatie: ** Breng de motor op bedrijfstemperatuur. ** Zet de motor uit. ** Sluit de aanvoer- en retouraansluiting van het brandstoffilter aan op de houder of tank met Advanced Diesel Fuel Conditioner. ** Start de motor en laat deze stationair draaien op het reinigingsproduct. ** Vernevel bij vervuiling van het inlaatspruikstuk door het EGR systeem Advanced Diesel Fuel Conditioner bij 2.500 toeren (omwentelingen per minuut) met een handspuit (plantenspuit) in het inlaatspruitstuk. *** PAS OP: motor kan op hol slaan! Wees alert en blijf altijd bij de auto, is niet schadelijk voor de motor.

No-way dat ik dit kan..

Geplaatst: 24.08.2013 - 19:33
door Gast
ik heb het ook gebruikt, gewoon flesje in de tank kieperen. Er staat in de gebruiksaanwijzing volle tank, maar halfvolle tank kan ook, is het iets geconcentreerder.

Geplaatst: 24.08.2013 - 19:41
door Mart van der Steeg
Forte advanced diesel wordt o.a in Total tankshops verkocht, anderen zullen het ook wel hebben, Volvo gebruikt het ook. Minimaal 1x per jaar krijgt de s60 een legale dopingbeurt.

Geplaatst: 24.08.2013 - 19:42
door Gast
Bij de Volvo-dealers staat het ook op de balie

Geplaatst: 24.08.2013 - 22:41
door V70/2.4D/2003
*hoest* bij mijn FIAT-garage ook *kuch*

Geplaatst: 24.08.2013 - 22:43
door Gast
hmmmmm :o

Geplaatst: 24.08.2013 - 22:54
door rsnhakan
Dan gaan we er binnenkort één aanschaffen. Thanks!

Geplaatst: 24.08.2013 - 23:31
door V70/2.4D/2003
Kijk, Hakan gaat aan de Fiat :D

Geplaatst: 25.08.2013 - 00:35
door Fredhead
Heb het voor de Ibiza ook gebruikt en op advies toen even wat hogere toerentallen aan gehouden tijdens een rondje

Geplaatst: 25.08.2013 - 09:39
door rsnhakan
Ger, volgens mij hebben ze hier geen Fiat garage :P Dus we gaan gewoon naar een Volvo dealer of een tankstation.

Ferdi, hoe heb jij het middel gebruikt en heb je er profijt van gehad?

Geplaatst: 25.08.2013 - 09:53
door V70/2.4D/2003
Bij de vorige is eens een bus van dat spul in de tank gedaan, net voor een ritje Denemarken via de Autobahn. Het zal wel psychisch zijn maar:
* Met dat spul in de brandstof had ik het idee dat de motor wat rauwer liep.
* Met dat spul in de tank had ik het idee dat hij net wat beter trok.

Ik moet wel zeggen dat de slangen naar de mixer en de mixer zelf nadien weliswaar weer vies/vol raakten maar bij lange na niet zo snel als daarvoor.

Daar komt nog bij dat het de bacteriën in de leidingen, filters en tank naar de bacteriehemel helpt en dus algengroei passé is.

Geplaatst: 25.08.2013 - 10:14
door rsnhakan
V70/2.4D/2003 schreef:Bij de vorige is eens een bus van dat spul in de tank gedaan, net voor een ritje Denemarken via de Autobahn. Het zal wel psychisch zijn maar:
* Met dat spul in de brandstof had ik het idee dat de motor wat rauwer liep.
* Met dat spul in de tank had ik het idee dat hij net wat beter trok.

Ik moet wel zeggen dat de slangen naar de mixer en de mixer zelf nadien weliswaar weer vies/vol raakten maar bij lange na niet zo snel als daarvoor.

Daar komt nog bij dat het de bacteriën in de leidingen, filters en tank naar de bacteriehemel helpt en dus algengroei passé is.
Goed om te horen. Het proberen waard in ieder geval!