Ik snap wel waarom ze wat rekenen.
Als die kleine dingen van 10 minunten werk, 20 keer per dag voorkomen.
Kost dit op jaar basis toch aardig wat €.
Als je daar vaste klant ben, was het waarschijnlijk service geweest.
Hoe duur denk je dat dat is?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Maar dat is nou net het hele punt: nu wordt je nooit een vaste klant!
En elke marketing nitwit weet dat een klant winnen 10 keer lastiger is dan een klant behouden.....
Marc
(@Philken: als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead)
En elke marketing nitwit weet dat een klant winnen 10 keer lastiger is dan een klant behouden.....
Marc
(@Philken: als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead)
- wim de jong
- 5th Gear member
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - krak - nog-lang-niet-klaar doet kost het de dealer een heleboel, want de receptionist is daar niet voor opgeleid, en dus kun je ook geen aanspraak doen op de garageverzekering.als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead
Nee, mensen, even doordenken. Een garage is een commercieel bedrijf, en zeker in deze tijd geen Sinterklaas die alle kleine k*tdingentjes maar eventjes voor niets doet. (misschien wordt het dan een klant.... hoe weet je dat? iemand vanaf de andere kant van het land?)
De hele werkprocedure van Philken komt aardig in de buurt hoe het werkelijk gaat. dus alle tussendoor klusjes van hooguit 30 minuten moet voor niets?
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20
C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Wat ik mij dan afvraag??
Waarom heb je het kapje niet zelf weer teruggeplaatst??
Waarom heb je het kapje niet zelf weer teruggeplaatst??
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
@Wim de jong: volgens mij verbaast niemand zich hier over het feit dat ook kleine dingetjes (en dus tijd) geld kosten.
Je zou je alleen moeten afvragen waarom je voor een simpele oplossing een complex proces optuigt.
Ik ben blij dat mijn garage altijd de telefoon laat opneemt (want hij is immers aan het werk), altijd vieze handen heeft, slechte koffie, maar ten minste redelijk direct meeloopt naar buiten om te kijken wat er aan de hand is, mij de (kleine) materialen te geven om het zelf op te lossen en als het niet lukt, even te helpen.
Kosteloos, want hij weet dat het meer kost om iets te administeren, dan om mij een achterlampje in de hand te drukken.
Betalen doe ik dan wel weer bij de eerstvolgende beurt.
Je zou je alleen moeten afvragen waarom je voor een simpele oplossing een complex proces optuigt.
Ik ben blij dat mijn garage altijd de telefoon laat opneemt (want hij is immers aan het werk), altijd vieze handen heeft, slechte koffie, maar ten minste redelijk direct meeloopt naar buiten om te kijken wat er aan de hand is, mij de (kleine) materialen te geven om het zelf op te lossen en als het niet lukt, even te helpen.
Kosteloos, want hij weet dat het meer kost om iets te administeren, dan om mij een achterlampje in de hand te drukken.
Betalen doe ik dan wel weer bij de eerstvolgende beurt.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zo doet mijn Volvodealer dat ook. Alleen heeft die meestal schone handen 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Nee, er staat nergens dat 30min. klussen voor niets gedaan moeten worden, maar een 1:30 min/sec. klus zou je(als bedrijf) als service kunnen beschouwen in de hoop dat de klant dan juist bij jou, als service verlenende dealer, zijn auto jouw gunt voor onderhoud.wim de jong schreef:als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - krak - nog-lang-niet-klaar doet kost het de dealer een heleboel, want de receptionist is daar niet voor opgeleid, en dus kun je ook geen aanspraak doen op de garageverzekering.als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead
Nee, mensen, even doordenken. Een garage is een commercieel bedrijf, en zeker in deze tijd geen Sinterklaas die alle kleine k*tdingentjes maar eventjes voor niets doet. (misschien wordt het dan een klant.... hoe weet je dat? iemand vanaf de andere kant van het land?)
De hele werkprocedure van Philken komt aardig in de buurt hoe het werkelijk gaat. dus alle tussendoor klusjes van hooguit 30 minuten moet voor niets?
PS die € 80,- is natuurlijk opgebouwd uit kosten, de monteur is waarschijnlijk de laagste kostenpost.
Laat die beste (leerling) monteur(dan wel met 20 jaar ervaring) nu eens €1800- netto p/m verdienen.
Da's dan €10,- (ja, tien) per uur. Dan kost hij/zij zijn werkgever rond de €20,- p/uur...de rest is overhead en een stukje winst als het goed is.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Begin niet over personeelkosten als je niet weet hoe het is opgebouwd.bartv70 schreef:Nee, er staat nergens dat 30min. klussen voor niets gedaan moeten worden, maar een 1:30 min/sec. klus zou je(als bedrijf) als service kunnen beschouwen in de hoop dat de klant dan juist bij jou, als service verlenende dealer, zijn auto jouw gunt voor onderhoud.wim de jong schreef:als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - krak - nog-lang-niet-klaar doet kost het de dealer een heleboel, want de receptionist is daar niet voor opgeleid, en dus kun je ook geen aanspraak doen op de garageverzekering.als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead
Nee, mensen, even doordenken. Een garage is een commercieel bedrijf, en zeker in deze tijd geen Sinterklaas die alle kleine k*tdingentjes maar eventjes voor niets doet. (misschien wordt het dan een klant.... hoe weet je dat? iemand vanaf de andere kant van het land?)
De hele werkprocedure van Philken komt aardig in de buurt hoe het werkelijk gaat. dus alle tussendoor klusjes van hooguit 30 minuten moet voor niets?
PS die € 80,- is natuurlijk opgebouwd uit kosten, de monteur is waarschijnlijk de laagste kostenpost.
Laat die beste (leerling) monteur(dan wel met 20 jaar ervaring) nu eens €1800- netto p/m verdienen.
Da's dan €10,- (ja, tien) per uur. Dan kost hij/zij zijn werkgever rond de €20,- p/uur...de rest is overhead en een stukje winst als het goed is.
Mensen die 1800 netto pm verdienen kosten de werkgever inclusief loonbelasting, pensioen en nog wat ditjes en datjes €4000 bruto pm.
Er mag dan nog een klein beetje belasting aftrek af gaan maar je schets het verhaal te rooskleurig.
In het MKB heb je dan te maken met "mensen" van Ach..mea als pensioenfonds en dan ben je helemaal lekker.
Overigens kun je nogmaals een dergelijk kapje eenvoudig zelf er weer opdrukken, doe dat dan gewoon.
In mijn branche staan de marge's ook onder druk.
Vroeger hielpen wij mensen die apparatuur elders hebben gekocht kosteloos met bijstellen, tegenwoordig vragen wij één euro per minuut.
Mensen kopen elders toestellen zonder servicepakket en wij mogen het gaan bijstellen als service, dacht het niet.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
@Diesel01
Dan zat ik er toch niet heel ver naast.
€ 20 p/u a 174 uurp/m is rond de € 3500... kan iets verschillen per branche/ werkgever.
Dan zat ik er toch niet heel ver naast.
€ 20 p/u a 174 uurp/m is rond de € 3500... kan iets verschillen per branche/ werkgever.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Er zijn mensen die €500 veel geld vinden, ik incluis.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- mjeuring
- 3rd Gear member
- Berichten: 494
- Lid geworden op: 17.03.2007 - 08:56
€4000 per maand is dus €23 per uur. Nee, dat zijn de kosten niet.diesel01 schreef:Begin niet over personeelkosten als je niet weet hoe het is opgebouwd.
Mensen die 1800 netto pm verdienen kosten de werkgever inclusief loonbelasting, pensioen en nog wat ditjes en datjes €4000 bruto pm.
.
Alle overhead die betaald moeten worden maakt de monteur duur.
-Werplaatschef
-Administratie
-Gereedschap
-Pand
-Verwarming
-Uren die niet op een klant geschreven kunnen worden
-Etc. etc.
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2312
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
bij ons betaalt de werkgever nog meer om je 1800€ netto te laten verdienen.... 

the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik ga niet in de boeken duiken om het exact op te zoeken maar ik vind het verschrikkelijk veel geld.
Ik proef regelmatig de smaak dat het allemaal verschrikkelijk duur is maar dat ligt niet per definitie aan de ondernemer.
Werknemers willen een salaris en die wordt doorberekend aan de klant zo werk het geloof ik in een commerciele wereld.
Gewoon niet naar, in dit geval, de dealer gaan maar begin dan ook niet over service als er iets moet worden uitgelezen danwel weer iets op zijn plaats moet worden gedrukt.
Ik proef regelmatig de smaak dat het allemaal verschrikkelijk duur is maar dat ligt niet per definitie aan de ondernemer.
Werknemers willen een salaris en die wordt doorberekend aan de klant zo werk het geloof ik in een commerciele wereld.
Gewoon niet naar, in dit geval, de dealer gaan maar begin dan ook niet over service als er iets moet worden uitgelezen danwel weer iets op zijn plaats moet worden gedrukt.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- vincent65
- 3rd Gear member
- Berichten: 461
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:28
Beetje nutteloos en klantonvriendeljk, ik werk zelf ook als monteur(geen auto's)
Als er bij ons een klant nieuw of bestaand binnenkomt met een klein probleem wat bijna geen tijd kost wordt dat kosteloos door één van de aanwezigen gedaan.
Dat heet service....
En daar hoeft geen loonberekening of weet ik veel wat allemaal bijgehaald te worden.
De zaak bestaat sinds 1899 dus die vaart er blijkbaar wel bij.
Als er bij ons een klant nieuw of bestaand binnenkomt met een klein probleem wat bijna geen tijd kost wordt dat kosteloos door één van de aanwezigen gedaan.
Dat heet service....
En daar hoeft geen loonberekening of weet ik veel wat allemaal bijgehaald te worden.
De zaak bestaat sinds 1899 dus die vaart er blijkbaar wel bij.
Volvo 440
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
Volvo V40 1.8i
Volvo V70 170pk aut.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik houd erover op!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21392
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Niet zonde. Zulke topics mogen van mij verdwijnen. Iedere keer die zelfde opmerkingen over duur, niet-servicegericht, "mij zien ze daar niet meer" en meer van dat soort gel*l.
Kappen met die zooi of anders ga je maar Lada rijden als je een Volvo duur vindt.
Kappen met die zooi of anders ga je maar Lada rijden als je een Volvo duur vindt.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Dat "Zonde" was cynisch bedoeld.Msuidgeest schreef:Niet zonde. Zulke topics mogen van mij verdwijnen. Iedere keer die zelfde opmerkingen over duur, niet-servicegericht, "mij zien ze daar niet meer" en meer van dat soort gel*l.
Kappen met die zooi of anders ga je maar Lada rijden als je een Volvo duur vindt.