Pagina 3 van 7
Geplaatst: 11.06.2013 - 21:33
door koen.s
Ik snap wel waarom ze wat rekenen.
Als die kleine dingen van 10 minunten werk, 20 keer per dag voorkomen.
Kost dit op jaar basis toch aardig wat €.
Als je daar vaste klant ben, was het waarschijnlijk service geweest.
Geplaatst: 11.06.2013 - 22:33
door MN-NL
Maar dat is nou net het hele punt: nu wordt je nooit een vaste klant!
En elke marketing nitwit weet dat een klant winnen 10 keer lastiger is dan een klant behouden.....
Marc
(@Philken: als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead)
Geplaatst: 12.06.2013 - 01:48
door wim de jong
als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead
als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - krak - nog-lang-niet-klaar doet kost het de dealer een heleboel, want de receptionist is daar niet voor opgeleid, en dus kun je ook geen aanspraak doen op de garageverzekering.
Nee, mensen, even doordenken. Een garage is een commercieel bedrijf, en zeker in deze tijd geen Sinterklaas die alle kleine k*tdingentjes maar eventjes voor niets doet. (misschien wordt het dan een klant.... hoe weet je dat? iemand vanaf de andere kant van het land?)
De hele werkprocedure van Philken komt aardig in de buurt hoe het werkelijk gaat. dus alle tussendoor klusjes van hooguit 30 minuten moet voor niets?
Geplaatst: 12.06.2013 - 08:25
door diesel01
Wat ik mij dan afvraag??
Waarom heb je het kapje niet zelf weer teruggeplaatst??
Geplaatst: 12.06.2013 - 09:52
door Buurtje
@Wim de jong: volgens mij verbaast niemand zich hier over het feit dat ook kleine dingetjes (en dus tijd) geld kosten.
Je zou je alleen moeten afvragen waarom je voor een simpele oplossing een complex proces optuigt.
Ik ben blij dat mijn garage altijd de telefoon laat opneemt (want hij is immers aan het werk), altijd vieze handen heeft, slechte koffie, maar ten minste redelijk direct meeloopt naar buiten om te kijken wat er aan de hand is, mij de (kleine) materialen te geven om het zelf op te lossen en als het niet lukt, even te helpen.
Kosteloos, want hij weet dat het meer kost om iets te administeren, dan om mij een achterlampje in de hand te drukken.
Betalen doe ik dan wel weer bij de eerstvolgende beurt.
Geplaatst: 12.06.2013 - 11:19
door Ben
Zo doet mijn Volvodealer dat ook. Alleen heeft die meestal schone handen

Geplaatst: 12.06.2013 - 12:32
door bartv70
wim de jong schreef:als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead
als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - krak - nog-lang-niet-klaar doet kost het de dealer een heleboel, want de receptionist is daar niet voor opgeleid, en dus kun je ook geen aanspraak doen op de garageverzekering.
Nee, mensen, even doordenken. Een garage is een commercieel bedrijf, en zeker in deze tijd geen Sinterklaas die alle kleine k*tdingentjes maar eventjes voor niets doet. (misschien wordt het dan een klant.... hoe weet je dat? iemand vanaf de andere kant van het land?)
De hele werkprocedure van Philken komt aardig in de buurt hoe het werkelijk gaat. dus alle tussendoor klusjes van hooguit 30 minuten moet voor niets?
Nee, er staat nergens dat 30min. klussen voor niets gedaan moeten worden, maar een 1:30 min/sec. klus zou je(als bedrijf) als service kunnen beschouwen in de hoop dat de klant dan juist bij jou, als service verlenende dealer, zijn auto jouw gunt voor onderhoud.
PS die € 80,- is natuurlijk opgebouwd uit kosten, de monteur is waarschijnlijk de laagste kostenpost.
Laat die beste (leerling) monteur(dan wel met 20 jaar ervaring) nu eens €1800- netto p/m verdienen.
Da's dan €10,- (ja, tien) per uur. Dan kost hij/zij zijn werkgever rond de €20,- p/uur...de rest is overhead en een stukje winst als het goed is.
Geplaatst: 12.06.2013 - 12:57
door diesel01
bartv70 schreef:wim de jong schreef:als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - klaar doet kost het de dealer nix out of pocket want de receptionist zit in de overhead
als de receptionist mee naar buiten loopt en klik - krak - nog-lang-niet-klaar doet kost het de dealer een heleboel, want de receptionist is daar niet voor opgeleid, en dus kun je ook geen aanspraak doen op de garageverzekering.
Nee, mensen, even doordenken. Een garage is een commercieel bedrijf, en zeker in deze tijd geen Sinterklaas die alle kleine k*tdingentjes maar eventjes voor niets doet. (misschien wordt het dan een klant.... hoe weet je dat? iemand vanaf de andere kant van het land?)
De hele werkprocedure van Philken komt aardig in de buurt hoe het werkelijk gaat. dus alle tussendoor klusjes van hooguit 30 minuten moet voor niets?
Nee, er staat nergens dat 30min. klussen voor niets gedaan moeten worden, maar een 1:30 min/sec. klus zou je(als bedrijf) als service kunnen beschouwen in de hoop dat de klant dan juist bij jou, als service verlenende dealer, zijn auto jouw gunt voor onderhoud.
PS die € 80,- is natuurlijk opgebouwd uit kosten, de monteur is waarschijnlijk de laagste kostenpost.
Laat die beste (leerling) monteur(dan wel met 20 jaar ervaring) nu eens €1800- netto p/m verdienen.
Da's dan €10,- (ja, tien) per uur. Dan kost hij/zij zijn werkgever rond de €20,- p/uur...de rest is overhead en een stukje winst als het goed is.
Begin niet over personeelkosten als je niet weet hoe het is opgebouwd.
Mensen die 1800 netto pm verdienen kosten de werkgever inclusief loonbelasting, pensioen en nog wat ditjes en datjes €4000 bruto pm.
Er mag dan nog een klein beetje belasting aftrek af gaan maar je schets het verhaal te rooskleurig.
In het MKB heb je dan te maken met "mensen" van Ach..mea als pensioenfonds en dan ben je helemaal lekker.
Overigens kun je nogmaals een dergelijk kapje eenvoudig zelf er weer opdrukken, doe dat dan gewoon.
In mijn branche staan de marge's ook onder druk.
Vroeger hielpen wij mensen die apparatuur elders hebben gekocht kosteloos met bijstellen, tegenwoordig vragen wij één euro per minuut.
Mensen kopen elders toestellen zonder servicepakket en wij mogen het gaan bijstellen als service, dacht het niet.
Geplaatst: 12.06.2013 - 14:07
door bartv70
@Diesel01
Dan zat ik er toch niet heel ver naast.
€ 20 p/u a 174 uurp/m is rond de € 3500... kan iets verschillen per branche/ werkgever.
Geplaatst: 12.06.2013 - 14:13
door diesel01
Er zijn mensen die €500 veel geld vinden, ik incluis.
Geplaatst: 12.06.2013 - 17:00
door mjeuring
diesel01 schreef:Begin niet over personeelkosten als je niet weet hoe het is opgebouwd.
Mensen die 1800 netto pm verdienen kosten de werkgever inclusief loonbelasting, pensioen en nog wat ditjes en datjes €4000 bruto pm.
.
€4000 per maand is dus €23 per uur. Nee, dat zijn de kosten niet.
Alle overhead die betaald moeten worden maakt de monteur duur.
-Werplaatschef
-Administratie
-Gereedschap
-Pand
-Verwarming
-Uren die niet op een klant geschreven kunnen worden
-Etc. etc.
Geplaatst: 12.06.2013 - 17:03
door Philken
bij ons betaalt de werkgever nog meer om je 1800€ netto te laten verdienen....

Geplaatst: 12.06.2013 - 17:32
door diesel01
Ik ga niet in de boeken duiken om het exact op te zoeken maar ik vind het verschrikkelijk veel geld.
Ik proef regelmatig de smaak dat het allemaal verschrikkelijk duur is maar dat ligt niet per definitie aan de ondernemer.
Werknemers willen een salaris en die wordt doorberekend aan de klant zo werk het geloof ik in een commerciele wereld.
Gewoon niet naar, in dit geval, de dealer gaan maar begin dan ook niet over service als er iets moet worden uitgelezen danwel weer iets op zijn plaats moet worden gedrukt.
Geplaatst: 12.06.2013 - 19:02
door vincent65
Beetje nutteloos en klantonvriendeljk, ik werk zelf ook als monteur(geen auto's)
Als er bij ons een klant nieuw of bestaand binnenkomt met een klein probleem wat bijna geen tijd kost wordt dat kosteloos door één van de aanwezigen gedaan.
Dat heet service....
En daar hoeft geen loonberekening of weet ik veel wat allemaal bijgehaald te worden.
De zaak bestaat sinds 1899 dus die vaart er blijkbaar wel bij.
Geplaatst: 12.06.2013 - 19:11
door JosW
+1
Geplaatst: 12.06.2013 - 20:25
door diesel01
Ik houd erover op!
Geplaatst: 12.06.2013 - 20:47
door vincent65
Jammer;-)
Geplaatst: 12.06.2013 - 20:47
door JosW
Zonde!
Geplaatst: 12.06.2013 - 20:53
door Msuidgeest
Niet zonde. Zulke topics mogen van mij verdwijnen. Iedere keer die zelfde opmerkingen over duur, niet-servicegericht, "mij zien ze daar niet meer" en meer van dat soort gel*l.
Kappen met die zooi of anders ga je maar Lada rijden als je een Volvo duur vindt.
Geplaatst: 12.06.2013 - 21:03
door JosW
Msuidgeest schreef:Niet zonde. Zulke topics mogen van mij verdwijnen. Iedere keer die zelfde opmerkingen over duur, niet-servicegericht, "mij zien ze daar niet meer" en meer van dat soort gel*l.
Kappen met die zooi of anders ga je maar Lada rijden als je een Volvo duur vindt.
Dat "Zonde" was cynisch bedoeld.